در سال‌های اخیر استفاده فینگر فود در مراسمات مختلفی همچون عقد و عروسی، جشن تولد، دورهمی‌ها و … با استقبال ویژه‌ای همراه شده است و بسیاری از افراد برای رفاه بیشتر مهمانان خود و پذیرایی بهتر از آنها در کنار منوهای غذایی مختلف از فینگرفود نیز استفاده می‌کنند.

برخلاف گذشته که مراسم‌های عروسی بسیار طولانی مدت برگزار می‌شد امروزه در کمتر از چند ساعت خاتمه می‌یابد به همین دلیل افراد از تالارها، باغ تالارها و … برای برگزاری هرچه بهتر مراسم خود استفاده می‌کنند و هر آنچه که لازم باشد برای رفاه بیشتر مهمانان خود انجام خواهند داد. پذیرایی رکن اصلی هر نوع مهمانی و مراسمی است و امروزه از ایده‌های مختلفی برای پذیرایی از مهمان استفاده می‌شوند. در ادامه مطلب بررسی نحوه انتخاب فینگر فود های مراسم عروسی پرداخته خواهد شد.

انتخاب فینگرفودهای مراسم عروسی

فینگرفود چیست؟

فینگر فود (Finger food) در معنای لغوی یعنی غذای انگشتی و به نوعی از خوراکی‌ها و غذاها گفته می‌شود که در اندازه و ابعاد کوچکی طبخ می‌شود و می‌توان از آن به عنوان پیش غذا، میان وعده و … استفاده کرد. از آنجایی که این نوع غذاها روش پخت و طبخ ساده و سبکی دارند برای خوردن نیازی به قاشق، چنگال، بشقاب و … ندارند به همین دلیل به آن غذای انگشتی گفته می‌شود.

از آنجایی که در کشور ایران برخلاف کشورهای آسیای شرقی و … معمولاً غذاها با استفاده از قاشق، چنگال، بشقاب و … مصرف می‌شوند استفاده از فینگرفودها در مراسم‌های مختلف رواج پیدا کرده و مردم استقبال ویژه‌ای از آن کرده‌اند.

فینگرفود چیست؟

رایج‌ترین فینگرفودهای ایرانی

در هر کشوری با توجه به موقعیت جغرافیایی، ذائقه و سلیقه مردم، نوع مواد اولیه در دسترس، فرهنگ و تاریخچه و همچنین دین و مذهب از انواع غذاهای مختلف استفاده می‌شود. در کشور ایران نیز با توجه به موارد گفته شده غذاهای خاص و ویژه‌ای استفاده می‌شود. از جمله رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین فینگرفودهای ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع کوکوها مانند کوکوی سیب‌زمینی، کوکوی مرغ، کوکوی سبزی و …
  • غذاهای بادمجانی مانند بادمجان کبابی، حلیم بادمجان، میرزاقاسمی و …
  • انواع سوشی‌ها
  • انواع پاستاها
  • ته‌چین مرغ و مرغ سوخاری
  • لقمه‌های الویه
  • همبرگر یا کوفته‌های ریز
  • سالادهای میوه‌ای در سیخ‌های چوبی
  • ساندویچ‌های سوسیس، کالباس، فلافل و …
  • انواع رولت‌ها
  • پیتزاهای انگشتی و …

البته در کنار تمامی غذاهای ایرانی که به عنوان فینگرفود استفاده می‌شوند امروزه از انواع غذاهای غربی و شرقی نیز در مراسم‌های مختلف استفاده می‌شود. از جمله معروف‌ترین فینگرفودها که امروزه در باغ تالارها استفاده می‌شوند می‌توان به بروسکتا، بوفالو وینگز، امپاندا، ساندویچ سالمون دودی، سمبوسه، کوکتل میگو، دلمه، ولوان، نان یوکا، کوشینا، ذرت و …اشاره کرد.

رایج‌ترین فینگرفودهای ایرانی

راهنمای انتخاب فینگر فود های مراسم عروسی

مراسم عروسی به عنوان یکی از مهم‌ترین تاریخ‌ها و روزهای عمر هر فردی شناخته می‌شود و همه افراد تمایل دارند که این مراسم را باشکوه و هیجان بالایی برگزار کنند بنابراین اکثر تمایل دارند که مراسم خود را در باغ تالار، تالار و … برگزار نمایند. پذیرایی از مهمانان در باغ تالارها و تالارها اهمیت بسیار زیادی دارد و به مهمانان کمک می‌کند که هیجان و لذت بیشتری از مراسم ببرند. انتخاب فینگرفودهای مناسب در کنار منوهای غذایی می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. برای انتخاب فینگرفودهای مراسم عروسی حتماً به باید به موارد مختلفی توجه شود که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

فینگرفود ایرانی یا خارجی

همان‌طور که گفته شد مردم هر کشوری دارای سلایق غذایی متفاوتی هستند این در مورد ایرانیان نیز صدق می‌کند و مردم ایرانی بسیاری از غذاهای غربی و شرقی را نمی‌پسندند هرچند که بعضی از غذاها مانند پاستاها نیز محبوبیتی جهانی دارد و همه مردم جهان به آنها علاقه دارند. در مرحله اول لازم است که با توجه به سلیقه غذایی مهمانان از فینگر فودها استفاده شود. در حقیقت فینگرفود برای رفاه بیشتر مهمانان در نظر گرفته می‌شود اما اگر به‌گونه‌ای باشد که با ذائقه آنها سازگار نباشد بهتر است تغییر داده شود.

توجه به نوع فینگرفود

فینگرفودها همانند غذاهای اصلی می‌توانند انواع مختلفی از نظر سرو داشته باشند. به صورت کلی فینگرفودها می‌توانند شامل فینگرفودهای گرم و فینگرفودهای سرد باشند. هر کدام از این فینگرفودها می‌توانند انواع مختلفی از غذاها را پوشش بدهند. انتخاب نوع فینگر فود می‌تواند با توجه به شرایطی همچون فصل برگزاری عروسی، تعداد مهمانان، شرایط آب و هوایی و … انجام شود. هر کدام از فینگرفودهای گرم و سرد می‌توانند ویژگی‌های خاصی داشته باشند. البته فینگرفودهای دریایی نیز نوع از این غذاهای انگشتی به شمار می‌روند که می‌توانند هم به صورت گرم و به صورت سرد استفاده شوند. در اصل توجه به نوع پذیرایی از مهمانان بالاترین اهمیت را در برگزاری مراسم عروسی دارد. در مقاله‌ای تحت عنوان چند نکته برای انتخاب باغ تالار نیز به بررسی مهم‌ترین نکات انتخاب تالار برای برگزاری مراسم عروسی پرداخته شده است که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

توجه به شکل و ظاهر فینگرفود

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در انتخاب فینگرفودهای مراسم عروسی توجه به شکل و ظاهر آنها است. فینگرفودها هرچقدر هم که ساده باشند در صورت داشتن ظاهری جذاب و مزه‌ای مناسب می‌توانند باعث رضایت مهمانان شوند. استفاده از مواد به شکل فانتزی و مینیاتوری می‌تواند باعث شود که غذاهای انگشتی ظاهری جذاب داشته باشند و خوردن آنها برای مهمانان لذت‌بخش باشد.

توجه به سایز فینگرفودها

همان‌طور که گفته شد غذاهای انگشتی در حقیقت نوعی از غذاها هستند که برای خوردن آنها از قاشق، چنگال، بشقاب و … استفاده نمی‌شود و افراد می‌توانند به راحتی با استفاده از دست آن را تناول کنند بنابراین سایز و ابعاد این غذاها باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که مهمانان مشکلی برای خوردن آنها نداشته باشند. همچنین سایز این غذاها باید به‌گونه‌ای باشد که مهمانان فرصت انتخاب مواد غذایی بیشتری داشته باشند و بتوانند غذاهای مورد علاقه خودشان را میل کنند.

راهنمای انتخاب فینگرفود مراسم عروسی

دیزاین و تزئین فینگرفود

همان‌گونه که دیزاین و گل‌آرایی سالن، ماشین عروس و … می‌تواند باعث افزایش جذابیت و هیجان مراسم برای افراد شود تزئین و دیزاین غذاهای انگشتی نیز می‌تواند باعث زیبایی و چشم‌نوازی بیشتر این غذاها شود. استفاده از سیخ‌های چوبی، برگ درختان و … می‌تواند در زیباتر کردن این غذاها تأثیر زیادی داشته باشد.

توجه به بودجه و هزینه‌ها

قبل از انتخاب فینگرفود لازم است که حتما به هزینه‌ها و میزان بودجه توجه ویژه ای شود چرا که قطعا می تواند هزینه های بیشتری برای افراد داشته باشد. فینگرفود می تواند همانند منوهای پذیرایی از قیمت های مختلفی برخوردار باشد و افراد باید متناسب با میزان بودجه خود اقدام به سفارش فینگر فود های مراسم عروسی کنند.

جمع‌بندی نهایی

امروزه استفاده از فینگرفودها در مراسم‌های عقد، عروسی، جشن تولد و سایر مناسبت‌های دیگر رواج بالایی پیدا کرده است و از این غذاها به عنوان پیش غذا، میان وعده و … استفاده می‌شود. برای انتخاب فینگرفود مراسم عروسی لازم است که به فاکتورها و نکاتی مختلفی از جمله سلیقه و ذائقه مهمانان، ایرانی یا خارجی بودن غذاها، سایز و ابعاد غذاها، نوع سرو کردن غذا از نظر گرمی و سردی، ظاهر و شکل غذاها و … توجه شود.

در حقیقت انتخاب فینگرفود هم می‌تواند کار ساده‌ای باشد و هم می‌تواند کار سختی باشد اما آنچه که اهمیت دارد وجود این نوع غذاها می‌تواند جذابیت بالایی برای مهمانان خصوصاً در مراسم‌هایی که زمان زیادی طول می‌کشند داشته باشد.

روز عروسی از جمله مهم‌ترین روزهای زندگی هر فردی به شمار می‌رود و همه افراد تمایل دارند که این روز را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند و با انتخاب پذیرایی عروسی مجرب خاطرات این روز را به خوبی برای همیشه زنده نگه دارند.

گروه باغ و تالار در گرمدره میرزایی در گمدره آماده ارائه جدیدترین فینگر فود های مراسم عروسی به زوج های عزیز می باشد. همچنین این مجموعه با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.