دیزاین و گل آرایی جز جدایی‌ناپذیری مراسم‌های مختلفی همچون عقد، عروسی، جشن تولد، سالگرد ازدواج و … است و می‌تواند تأثیر زیادی در حس و هیجان افراد داشته باشد به همین دلیل امروزه به یک علم و تخصص تبدیل شده است و افراد زیادی به صورت تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند.

در حقیقت گل آرایی می‌تواند به تعداد سلیقه‌های افراد متفاوت باشد چرا که نمی‌توان یک مبنای مشخص برای آن تعیین کرد و هر فرد می‌تواند سلیقه متفاوتی در اجرای آن داشته باشد اما توجه به نکات و فاکتورهای مختلفی در گل آرایی می‌تواند به زیبایی و جذابیت آن اضافه کند. در ادامه مطلب به بررسی انواع دیزاین و گل آرایی و ویژگی‌های آنها پرداخته خواهد شد. در باغ تالار میرزایی گاردن به عنوان بهترین باغ تالار در گرمدره از انواع روش‌های دیزاین و گل آرایی استفاده می‌شود و افراد می‌توانند با نوع مراسم و مناسبت خود از این روش‌های گل آرایی بهره ببرند.

گلی آرایی چیست؟

گل آرایی می‌تواند تعاریف مختلفی داشته باشد اما در حقیقت می‌توان گفت به هنر سازمان‌دهی کردن عناصر موجود در ذات گل و گیاهان و متعلقات آنها گل آرایی گفته می‌شود. در اصل و به زبانی ساده می‌توان گفت گل آرایی هنر تزئین گل‌ها در کنار همدیگر است به شرطی که بتواند نمای زیبا و جذابی به بیننده منتقل کند. البته باید توجه داشت در کنار اعمال سلیقه در گل آرایی باید به اصول اولیه، شناخت قوانین، جوانب، ابزار و انواع گل برای گل آرایی توجه شود.

انواع دیزاین و گل آرایی

انواع مختلف دیزاین و گل آرایی

همان‌طور که گفته شد نمی‌تواند مبنا و مقیاسی برای نحوه گل آرایی تعیین کرد چرا که می‌تواند امری کاملاً سلیقه‌ای باشد اما آنچه که کارشناسان امر تعیین کرده‌اند گل آرایی به 3 روش مختلف انجام می‌شود که هرکدام از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده و می‌توانند برای مراسمات مختلفی استفاده شوند. این 3 روش به شرح زیر خواهند بود.

روش گل آرایی به سبک مدرن

دیزاین و گل آرایی به سبک مدرن در اصل نوعی گل آرایی ساده و سنگین است که در آن کمتر از برگ آرایی استفاده می‌شود. در این نوع از روش‌های گل آرایی سلیقه می‌تواند اهمیت و ارزش قابل توجهی داشته باشد اما به شدت با استقبال مواجه شده است و همه افراد می‌توانند از آن در مراسمات مختلف استفاده کنند.

در این روش از دیزاین و گل آرایی می‌توان از وسایل مختلفی همچون پارچه، گیاهان، گل‌های خشک شده و … استفاده می‌شود. این روش از گل‌آرایی‌ها امروزه در جدیدترین انواع سفره عقد عروس مورد استفاده قرار می‌گیرد و زیبایی و جذابیت منحصربه‌فردی دارد.

روش گل آرایی شرقی (ژاپنی)

یکی از روش‌های رایج دیزاین و گل آرایی روش شرقی یا ژاپنی است که معمولاً در کشورهای خاور دور و آسیای شرقی رواج دارد. در حقیقت این روش دیزاین و گل آرایی دارای ریشه مذهبی است و در این روش سعی می‌شود که از شاخه گل‌های کمتری استفاده شود و فلسفه این کار نیز آسیب کمتر به طبیعت و محیط زیست است. در این روش از دیزاین و گل آرایی بیشتر از وسایلی استفاده می‌شود که در طبیعت وجود دارند.

شاخه‌های شکسته شده و خشک شده و … استفاده‌های رایجی در این روش از گل آرایی دارند. در این سبک از گل آرایی معمولاً از انواع گلدان‌های مستطیل، کروی، بیضی و کم‌عمق استفاده می‌شود و پای گل‌ها با استفاده از سنگریزه‌ها، خزه و… تزئین می‌شود.

روش گل آرایی کلاسیک (سنتی)

یکی دیگر از روش‌های گل آرایی روش سنتی است که از اروپایی‌ها گرفته شده است. در این روش بیشتر از سبدهای گل و دسته‌گل‌ها استفاده می‌شود و به صورت اشکال هندسی در کنار هم چیده می‌شوند. این روش از گل آرایی امروزه بیشترین کاربرد را داشته و با استقبال زیادی مواجه شده است. روش سنتی می تواند در هر کشور ویژگی‌های خاصی داشته باشد و برگرفته از فرهنگ و تاریخ آن کشور باشد.

انواع مختلف دیزاین و گل آرایی

انواع روش‌های گل آرایی بر اساس مناسبت‌ها

همان‌طور که گفته شد دیزاین و گل آرایی می‌تواند امری کاملاً سلیقه‌ای باشد اما رعایت اصول و قواعد مختلف باعث جذاب و زیباتر شدن آن می‌شود. برای مناسبت‌های مختلف می‌توان از روش‌های متعددی برای دیزاین و گل آرایی استفاده کرده. به عنوان مثال در مراسم‌های مختلفی همچون عقد و عروسی، جشن تولید، سالگرد ازدواج و … می‌توان از روش‌های مختلفی برای گل آرایی استفاده کرد. همچنین گل آرایی ماشین عروس، سفره عقد و … شرایط ویژه‌ای دارند و در هر کدام از آنها می‌تواند از گل و گیاهان و المان‌های مختلفی استفاده کرد.

انواع روش‌های گل آرایی بر اساس مناسبت‌ها

انواع گل آرایی از نظر طرح و شکل

یک تقسیم‌بندی دیگری برای دیزاین و گل آرایی تقسیم‌بندی بر اساس طرح و شکل است که می‌تواند بسیار متنوع و متعدد باشد. از جمله رایج‌ترین روش‌های گل آرایی بر اساس شکل و طرح می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

گل آرایی کروی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های گل آرایی روش گل آرایی کروی است که معمولاً در تمامی مراسم‌ها استفاده می‌شود. از این روش گل آرایی می‌توان بر روی میزهای پذیرایی، میز کنفرانس‌ها، میز سمینارها، جشنواره‌ها و … استفاده کرد. همچنین این مدل گل آرایی می‌تواند در دسته‌گل عروس و گلدان‌ها نیز استفاده کرد. این روش گل آرایی بیشتر در سبد چیده می‌شود و اسفنجی که گل روی آن چیده می‌شود به شکل گرد و کروی خواهد بود. در این روش زیباترین گل‌ها در مرکز و در معرض دید قرار خواهد گرفت.

گل آرایی مثلثی

یکی دیگر از نمادهایی که در گل آرایی کاربرد زیادی دارد مثلث است. این نوع گل آرایی معمولاً دارای دید یک‌طرفه است و به همین دلیل معمولاً برای گوشه اتاق‌ها و سالن‌های نمایش و … استفاده می‌شود.

گل آرایی با شمع

گل آرایی با شمع نیز از جمله روش‌های مدرن دیزاین و گل آرایی است که در آن از ترکیب گل و شمع استفاده می‌شود. این روش از گل آرایی معمولاً در تالارها و باغ تالار به عنوان سفره عقد و عروسی استفاده می‌شود. در این روش از گل آرایی معمولاً از گل‌هایی با گلبرگ‌های نازک و ظریف و با ساقه‌های کوتاه استفاده می‌شود به همین دلیل می‌تواند زیبایی و جذابیت ویژه‌ای داشته باشد.

گل آرایی به عنوان یک هنر جذاب و زیبا می‌تواند باعث افزایش زیبایی و جذابیت مراسم‌های مختلف شود. در اصل این هنر به سازمان‌دهی کردن عناصر موجود در ذات گل و گیاهان و متعلقات آنها گفته می‌شود. گل آرایی می‌تواند به روش‌ها و مدل‌های مختلفی انجام شود اما رایج‌ترین نوع آن شامل گل آرایی شرقی، گل آرایی سنتی و گل آرایی مدرن است هرچند که می‌توان گل آرایی را با توجه به نوع مناسبت‌ها و مراسم‌ها و نوع طرح و شکل نیز تقسیم‌بندی کرد.

روز عروسی از جمله مهم‌ترین روزهای زندگی هر فردی به شمار می‌رود و همه افراد تمایل دارند که این روز را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند و با انتخاب آتلیه و فیلمبرداری عروسی مجرب خاطرات این روز را به خوبی برای همیشه زنده نگه دارند.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره آماده ارائه خدمات دیزاین و گل آرایی به زوج های عزیز می باشد. همچنین این مجموعه با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند.

بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.