تاثیری که نور در تقویت حس‌وحال  فضا دارد انکارناپذیر است. نور شمع بار رمانتیک و عاشقانه یک فضا را سنگین‌تر می‌کند، نورهای زیاد و پر تلالو محیط را شاد و بانشاط می‌کنند و نورهای رنگی هاله‌ای از رمز و راز به فضا می‌بخشند. نورپردازی در مراسم عروسی در هر فضایی باید متناسب با کارکرد آن فضا باشد. چرا که نورپردازی هماهنگ با کارکرد، می‌تواند بازدهی آن محیط را بیشتر کند. مثلا نور تخت و روشن و یکدست در محل کار، تمرکز کارکنان را بالا می‌برد و نور آباژور، شب‌هنگام در خانه، احساسی از امنیت، راحتی و آرامش اعصاب ایجاد می‌کند.

سالن عروسی هم از این قاعده مستثنی نیست. چه در تالار معمولی و چه در باغ تالار ، یک نورپردازی مناسب به‌ شدت در تقویت شور و حال مراسم عروسی و سالگرد ازدواج شما موثر است. تدارک مکان و موزیک و شام و پذیرایی یک طرف ماجرا است و نورپردازی طرف دیگر. در واقع می‌شود گفت بدون نورپردازی خوب، هیچکدام از زحمات شما آنطور که باید دیده نمی‌شود و اثر نمی‌کند. در ادامه این نوشته، سعی می‌کنیم دلایل اهمیت نورپردازی سالن پذیرایی در مراسم عروسی را بیشتر برایتان توضیح دهیم.

اهمیت نورپردازی سالن پذیرایی در مراسم عروسی

جلب توجه میهمانان

نورپردازی می‌تواند کاری کند دعوت‌شدگان دلشان بخواهد هرچه زودتر وارد این شب‌نشینی هیجان‌انگیز شوند! اولین چیزی که میهمانان می‌بینند نمای بیرونی تالار یا باغ تالار است. این نما می‌تواند چشم‌ها را خیره و دل‌ها را برای شروع یک شب هیجان‌انگیز بی‌تاب کند. مثلا یک نور نرم و یکدست می‌تواند نمای ساختمان را به‌زیبایی روشن کند و نورهای موضعی یا تاکیدی می‌توانند تزئینات نما، شکل معماری و برجستگی‌ها و ریزه‌کاری‌های آن را به نمایش بگذارند.

فضای داخلی تالار عروسی هم به همین اندازه مهم است و چه بسا بیشتر. بخش عمده زمان و فعالیت حاضران در فضای داخلی و سالن پذیرایی می‌گذرد. نورپردازی خوب این فضا می‌تواند جزئی‌ترین و معمولی‌ترین چیزها را هم چشمگیر و درخشان و گیرا نشان دهد و حس کنجکاوی و لذت میهمانان را برانگیزد. با نورپردازی درست، قدم اول را که جلب نظر آدم‌هاست، با موفقیت برداشته‌اید.

جلوه بصری زیبا

یکی دیگر از دلایل اهمیت نورپردازی سالن پذیرایی در مراسم عروسی، ایجاد جلوه بصری زیبا است. هیچکس میل ندارد در محیطی با نور یکنواخت و خسته‌کننده، زیاد وقت بگذراند. میهمانی نباید کسل‌کننده باشد، حتی در شکل ظاهری‌اش. زیبایی به وجد می‌آورد، چیزی که هدف میزبان در شب جشن عروسی است.

یک نورپردازی دکوراتیو می‌تواند پایه‌های ستون‌ها و تزئینات و معماری داخل سالن را زیبا کند. دیزاین و گل‌آرایی داخل سالن، زیر نور مناسب بهتر و چشمگیر‌تر دیده می‌شوند. شمع‌آرایی‌ها فضا را عاشقانه‌تر می‌کنند و لامپ‌های ریسه‌ای در راهروها و باغ به محیط جلوه‌ای درخشان می‌بخشند. چراغ‌های چشمک‌زن بالای کیک یا در جایگاه عروس و داماد نگاه حاضران را به سمت خود می‌کشانند. نورهای رنگی، به‌خصوص نور آبی، حسی رمزآلود و کنجکاوی‌برانگیز به محیط می‌دهند و گذراندن وقت در آن را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. نورپردازی خوب می‌تواند چیزهای معمولی را خیلی زیباتر و باشکوه‌تر از آنچه هستند نشان دهد. به یاد داشته باشید که زیبایی بخش جدانشدنی یک مراسم عروسی است. و نورپردازی درست، این زیبایی را ایجاد و تقویت می‌کند.

بالا بردن کیفیت فیلم و عکس

نور یکی از عناصر بنیادین در عکاسی و فیلمبرداری است. بدون نور مناسب، عکس‌ها بی‌کیفیت و فیلم‌ها بی‌روح‌اند. در مورد عکاسی از مجالس هم این نکته حائز اهمیت است. طبیعتا نور پس‌زمینه در کیفیت و زیبایی عکس و فیلم عروسی خیلی تاثیر دارد. امکانات نوری و پروژکتورها به عکاس فرصت خلاقیت و ایجاد تنوع بیشتری در گرفتن عکس‌ها می‌دهد.

نور همچنین فیلم عروسی را هم متنوع‌تر و دیدنی‌تر می‌کند. فیلمی که تقریبا طولانی است و از آغاز ورود عروس و داماد تا خوشامدگویی، گپ، رقص، شام و خداحافظی را در بر می‌گیرد. میهمانی تمام می‌شود و تنها یک فیلم می‌ماند و یک آلبوم عکس. فیلم و عکسی که قرار است سال‌ها یادآور شبی فراموش‌نشدنی باشند. هر کس که یک آلبوم عکس باکیفیت عروسی را ورق بزند، یا یک فیلم عروسی جذاب ببیند، پی می‌برد که همین مسئله به‌ تنهایی اهمیت نورپردازی سالن پذیرایی در مراسم عروسی را نشان می‌دهد.

تقویت شور و حال میهمانی

بدون هیچ شکی می‌شود گفت مهم‌ترین بخش یک مجلس عروسی، یا به‌طور کلی یک «جشن»، بخش رقص و موزیک است. جایی که میهمانان در آن بیشترین لذت را می‌برند، شادیشان را تقسیم می‌کنند و انرژیشان را تخلیه. جایی که دست در دست هم، پای می‌کوبند و یکصدا با آهنگ می‌خوانند.

این بخش برای عروس و داماد هم به همان اندازه مهم است. رقص دونفره عروس و داماد، رمانتیک‌ترین و خاص‌ترین لحظات عروسی برای آن دو و میهمانان عزیزشان است. پس نورپردازی پیست رقص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درواقع اینجا اهمیت نورپردازی سالن پذیرایی یک بار دیگر خودنمایی می‌کند.

یک نورپردازی خوب و حرفه‌ای می‌تواند صحنه رقص دونفره را عاشقانه‌تر و احساسی‌تر کند. شور و حال فضا در رقص‌های دسته‌جمعی را چندبرابر کند و حتی میهمانان نشسته را هم ترغیب کند وارد میدان شوند.

انواع لیزرها، فلاشرها، رقص نور، فایر یا آتش‌ساز، گوی آینه و غیره این وظیفه خطیر را در این مورد بر عهده دارند و میزبان را یاری می‌کنند. خوشا به سعادت آن زوجی که مجلسی پر شور و حال را به میهمانان خود هدیه کنند. طوری که همگی در انتها با قلبی خرسند و پایی خسته روانه خانه شوند.

نورپردازی در مراسم عروسی

نمایش تمیزی محیط

هیچکس دوست ندارد در محیطی نه‌چندان تمیز و غیرمطمئن وقت بگذراند و چیزی صرف کند. هزینه و زحمتی که برای تمیزی فضا و پذیرایی و شام کشیده‌اید در تاریکی به هدر می‌رود. این نکته در مورد سالن غذاخوری به ‌شدت اهمیت دارد.

نور سالن غذاخوری باید به شکلی باشد که میهمانان به راحتی رفت‌وآمد کنند، غذا و نوشیدنی بردارند و همه چیز را خوب ببینند. نور سالن غذاخوری باید به اندازه کافی و یکدست باشد، مبادا در تمیزی و پاکی محیط سایه‌ای بیندازد و خدشه‌ای وارد کند.

بهتر است پاکی و درخشش سطوح  و میزها و دیوارها، برق و تمیزی ظروف و لیوان‌ها و دستمال‌ها به وضوح دیده شود. دیدن این پاکی و طراوت، باعث می‌شود حاضران با خیالی آسوده و با لذت بیشتر بخورند و بیاشامند و از بودن در آنجا لذت ببرند. یک طراح نور حرفه‌ای باید بداند برای این امر بسیار مهم از چه نورپردازی استفاده کند.

در مقاله ای با عنوان شیربها چیست مطالب جالبی نوشتیم که خوندن آن خالی از لطف نیست.

ایجاد تنوع در مراحل میهمانی

مراسم عروسی از مراحل مختلف و متنوعی برخوردار است. پس چه بهتر که نورپردازی این مراحل هم همانقدر متنوع و متفاوت باشد. از مرحله ورود عروس و داماد گرفته تا خوش‌و بش کردن، پذیرایی، رقص و موزیک، شام و خداحافظی، هرکدام حس‌وحال مخصوص خود را دارند. نورپردازی متناسب با هر مرحله، می‌تواند این حس و حال را دوچندان کند و مجلس را متنوع‌تر و جذاب‌تر. مسلما نوری که در پیست رقص یا محل پذیرایی میهمانان استفاده می‌شود برای پایان میهمانی و مرحله خداحافظی که نیاز به آرامش بیشتری دارد مناسب نیست.

این نکته در مورد بخش‌های مختلف مکان هم صدق می‌کند. از جایگاه مخصوص عروس و داماد گرفته تا جایگاه ارکستر، جای کیک عروسی، پیست رقص، غذاخوری، راهروها، باغ و غیره بهتر است نورپردازی مختلف داشته باشند و با نورهای متنوع رنگی و غیررنگی از هم مجزا شوند.

تمام این موارد به کیفیت یک مراسم عروسی باشکوه می‌افزایند و شب جشن را به‌یادماندنی‌تر می‌کنند. وقتی قرار بر هزینه کردن و زحمت کشیدن باشد، باید بهترین نتیجه را گرفت. به‌خصوص برای شبی که تکرار نمی‌شود. مگر می‌شود ازکیفیت نور و تلالو چنین شبی غفلت کرد؟ تمام این نکات، اهمیت نورپردازی در مراسم عروسی را به روشنی نمایان می‌کنند.

گروه باغ تالار در گرمدره میرزایی  با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.