ازدواج به عنوان نقطه عطف زندگی افراد یک پروسه و فرآیند حساس و پیچیده است که از مراحل مختلفی تشکیل شده است. آشنایی زوجین، مراسم خواستگاری، بله برون، نامزدی، عقد و عروسی همگی دارای قواعد و آداب خاص خود هستند. مراسم عقد از مهم‌ترین مراحل ازدواج به شمار می‌رود و معمولاً افراد برای برگزاری این جشن تدارکات و تشریفات ویژه‌ای در نظر می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که در جشن عقد مورد توجه قرار می‌گیرد سفره عقد است که در تاریخ و فرهنگ ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. کسانی که قصد داشته باشند صفر تا صد مراسم عقد خودشان را مدیریت کنند باید از با تمامی تجهیزات لازم برای جشن عقد آشنایی داشته باشند و برای تهیه آنها اقدام نمایند. از آنجایی که مراسم عقد چند ساعت طول می‌کشد و نیازی نیست لوازم آن برای همیشه باقی بماند اجاره کردن آنها بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود. در ادامه این مطلب به بررسی مهم‌ترین تجهیزات لوازم عقد پرداخته خواهد شد.

بهترین مکان برای برگزاری مراسم عقد

برگزاری مراسم عقد در بسیاری از نقاط کشور و در بین قومیت‌های مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی بعضی از افراد این مراسم را بر مراسم عروس ارجح می‌دارند. هرچند که برگزاری مراسم عقد در منزل رواج بیشتری دارد اما امروزه زوج‌های جوان برای برگزاری مراسم باشکوه خود از تالارها و باغ تالارهای مختلف استفاده می‌کنند. تالارها و باغ تالارها نیز برای رفاه و آسایش بیشتر افراد خدماتی همچون اجاره سفره عقد و تجهیزات آن را ارائه می‌کنند. در حقیقت زمانی که زوج‌های جوان از خدمات این مجموعه‌ها استفاده کنند می‌توانند با خیالی آسوده و بدون دغدغه مراسم خود را با بالاترین کیفیت ممکن برگزار کنند. به عنوان مثال ساکنان تهران، کرج و شهرهای اطراف می‌توانند از باغ تالار در گرمدره استفاده کرده و مراسم عقد خود را برگزار نمایند.

تجهیزاتی که لازم است برای جشن عقد اجاره کنید

سفره عقد و فلسفه آن

سفره عقد به عنوان یکی از سفره‌های ایرانی شناخته می‌شود که در مراسم عقد یا عروسی پهن شده و عروس و داماد و همراهان آنها با نشستن بر سر آن به خطبه عقد گوش فرا می‌دهند. تاریخچه استفاده از سفره عقد به گذشته‌های دور برمی‌گردد و زرتشتیان آن را با نام سفره گواه می‌شناختند. برای تزئین و آرایش سفره عقد از تجهیزات و لوازم مختلفی استفاده می‌شود و هر کدام از لوازم آن نماد و نشانه‌ای ویژه است. رنگ سفید سفره، فندق، گردو، نقل‌ونبات، تخم‌مرغ، آینه، قرآن، شمعدان و … همگی معنی و مفهوم ویژه‌ای دارند

مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای سفره عقد

همان‌طور که گفته شد برگزاری مراسم عقد نیازمند فراهم کردن تجهیزات مختلفی است و خرید بسیاری از این تجهیزات به دلیل آنکه بعداً قابلیت استفاده نخواهند داشت به‌صرفه نخواهد بود و بهتر است که برای مدت مشخصی اجاره شوند. از جمله مهم‌ترین تجهیزات لوازم عقد که می‌توان اجاره کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اجاره سفره عقد

سفره‌های عقد امروزه از تنوع و تعدد بالایی برخوردار هستند و همه افراد می‌توانند با سلیقه‌های مختلف از آنها استفاده کنند. خوشبختانه افراد می‌توانند برای انتخاب سفره‌های عقد از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنند و بهترین سفره ممکن را برای مراسم خود انتخاب کنند. افرادی که از سفره عقد و اقلام موجود در آن اطلاعاتی ندارند باید ابتدا لیستی از موارد لازم تهیه کنند تا سفره عقد آنها کامل باشد. از جمله مهم‌ترین مواردی که بر روی سفره عقد قرار می‌گیرند می‌توان به قرآن مجید، جانماز، تخم‌مرغ، آینه و شمعدان، عسل، جا حلقه‌ای، نان، پنیر، سبزی، آب، فندق، بادام و گردو، نقل، نبات، سکه، شیرینی، گل سرخ یا رز، گلاب، کله قند، سینی هفت دانه، اسپند و … اشاره کرد، جدیدترین انواع سفره عقد عروس را میتوانید از این مقاله بخوانید.

اجاره باند

موسیقی و اجرای زنده موسیقی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراسم‌های شادی ماند عقد و عروسی است و از آنجایی که در مراسم عقد که معمولاً در منزل برگزار می‌شود امکان استفاده از تیم‌های موسیقی و … نیست می‌توان با اجاره باند هیجان و لذت مراسم را افزایش داد. باندها می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای سیستم‌های خانگی باشند چرا که سیستم‌های خانگی در چنین مراسم‌هایی خصوصاً زمانی که مهمانان زیاد باشند پاسخگو نخواهد بود. البته قبل از اجاره باند برای جشن عقد باید به نکاتی همچون نحوه اتصال به آن از طریق بلوتوث، گوشی، لبتاپ و … توجه کرد.

تجهیزات سفره عقد

رقص نور

همان‌طور که گفته شد سفره عقد فقط مواد خوراکی، قرآن، شمعدان و … نیست و برای برپایی باشکوه‌تر مراسم عقد باید از تجهیزات دیگری نیز استفاده کرد. رقص نور از جمله تجهیزات لوازم عقد است که می‌تواند زیبایی و جذابیت مراسم را افزایش بدهد. رقص نور می‌تواند انرژی و هیجانی دوچندان به مراسم ببخشد و مراسم را از حالت یکنواختی خارج کند. از جمله لوازمی که می‌توانند برای رقص نور در مراسم عقد استفاده شوند می‌توان به افکت، لیزر، پار ال ای دی، بلک لایت، فلشر و … اشاره کرد.

دستگاه مه ساز

هرچند که استفاده از برخی تجهیزات و لوازم امری سلیقه‌ای است اما دستگاه‌های مانند مه ساز می‌توانند جذابیت بالایی به مراسم بدهند خصوصاً اگر به صورت همزمان با رقص نور استفاده شوند. استفاده از مه باعث می‌شود که خطوط لیزری و نورها به زیبایی دیده شوند و زیبایی زیادی به مراسم ببخشند. دستگاه‌های مه ساز انواع مختلفی دارند و برای تولید مه به مایع مخصوصی نیاز دارند. باید توجه داشت که دستگاه مه ساز دود تولید نکند و باعث اذیت و آزار مهمانان نشود.

میز و صندلی

معمولاً برای برگزاری مراسم عقد مهمانان زیادی حضور خواهند داشت که بدون شک برای نشستن و پذیرایی به میز و صندلی نیاز خواهند داشت. اجاره کردن میز و صندلی می‌تواند به برگزاری بهتر و منظم‌تر مراسم کمک کند. انواع مختلفی از میزها و صندلی‌ها با طراحی، اندازه و ابعاد مختلف در دسترس هستند که می‌توان با هزینه‌های مختلف اجاره کرد.

ظروف پذیرایی

قطعاً برگزاری مراسم عقد با حضور افراد بسیار زیادی انجام می‌شود و تمامی آشنایان، دوستان و فامیلان عروس و داماد در این مراسم شرکت خواهند کرد به همین دلیل لازم است که ظروف کافی برای پذیرایی از آنها در دسترس باشد. استفاده از ظروف یک‌بار مصرف در مراسم عقد مناسب نیست و بهتر است که ظروف پذیرایی مناسبی برای این مراسم اجاره شود. ظروف پذیرایی از جمله تجهیزات لوازم عقد هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند و برای برگزاری بهتر مراسم از آنها استفاده کنند.

دی جی

بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از سی دی، فلاش و پلی لیست موسیقی‌ها در مراسم خود ندارند و می‌خواهند که مراسم خودشان را با انرژی و هیجان بیشتری برگزار کنند به همین دلیل می‌توانند از خدمات دی جی ها استفاده کنند. دی جی ها معمولاً از تجهیزات و لوازم شخصی خود در مراسم‌های مختلف استفاده می‌کنند و این می‌تواند در میزان هزینه‌ها مؤثر باشد.

میز ال ای دی

یکی دیگر از مهم‌ترین تجهیزات لوازم عقد که در برگزاری این مراسم مورد نیاز است میز ال ای دی است که هم می‌تواند باعث زیباتر شدن محیط مراسم باشد. همچنین مهمانان می‌توانند لوازم، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختلف را بر روی میز قرار بدهند. امروزه انواع مختلفی از میزهای ال ای دی وجود دارند و می‌توان آنها را با توجه اندازه و ابعاد آنها اجاره کرد.

استفاده از سفره عقد در مراسم عقد قدمتی تاریخی در کشور ایران دارد و زوج‌های جوان برای برپایی منظم‌تر و باشکوه‌تر مراسم عقد خود می‌توانند از انواع سفره‌ها و تجهیزات مختلف استفاده کنند. با توجه به آنکه بسیاری از تجهیزات لوازم عقد قابلیت استفاده مجدد نخواهد داشت خرید آنها به‌صرفه نیست و می‌توان به اجاره آنها در هزینه‌های مراسم صرفه‌جویی کرد. دستگاه مه ساز، رقص نور، باند، دی جی، ظروف پذیرایی، میز و صندلی و … از مهم‌ترین لوازمی هستند که می‌تواند برای برگزاری مراسم عقد اجاره کرد.

جشن عقد از جمله مهم‌ترین روزهای زندگی هر فردی به شمار می‌رود و همه افراد تمایل دارند که این روز را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند و با انتخاب مجموعه مجرب خاطرات این روز را به خوبی برای همیشه زنده نگه دارند.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره آماده ارائه تجهیزات لازم برای جشن عقد به زوج های عزیز می باشد. همچنین این مجموعه با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.