استفاده از سفره عقد به عنوان یکی از رسوم زیبا و ارزشمند در فرهنگ ایران شناخته می‌شود و نحوه چینش و برگزاری آن از مهم‌ترین چالش‌های زوج‌های جوان در روز عقد به شمار می‌رود. تزئین سفره عقد می‌تواند اهمیت و ارزش زیادی برای زوج‌های جوان و ثبت لحظات و خاطرات آنها داشته باشد به همین دلیل همواره دغدغه دارند که از جدیدترین و زیباترین سفره‌ها استفاده کنند و این دغدغه را بهترین باغ تالار در گرمدره برای شما می‌تواند حل کند. سفره‌های عقد امروزه از تنوع و تعدد بسیار زیادی برخوردارند و همه افراد می‌توانند متناسب با سلیقه خود از آنها استفاده کنند. در حقیقت سفره عقد عروس امروزه به حدی برای زوج‌های جوان اهمیت دارد که سفره‌آرایی به یک علم مدرن تبدیل شده است و همین باعث می‌شود که هر روزه دکوراسیون و تزئینات جدیدی برای سفره عقد به افراد پیشنهاد شود.

جدیدترین انواع سفره عقد عروس

فلسفه سفره عقد عروس چیست؟

در اصل تاریخچه سفر عقد به دوره زرتشتیان برمی‌گردد که آن را با نام سفره گواه می‌شناختند و از آنجایی که ازدواج مهم‌ترین رویداد زندگی افراد به شمار می‌رود از تزئین سفر عقد برای ماندگارتر کردن آن و افزایش برکت زندگی استفاده می کرند. هر کدام از لوازم و وسایلی که در سفره عقد استفاده می‌شود می‌توانند نماد و نشانه یک مطلب خاص باشند.

  • سفره سفید نشانه سفید بختی و پاکی
  • آینه و شمعدان و قران نشانه آسمانی بودن پیوند و استحکام آن
  • شاخه نبات نشانه شیرینی زندگی
  • تخم‌مرغ نشانه تداوم نسل
  • خوراکی‌ها نشانه رزق و روزی و …

در حقیقت هر وسیله‌ای که بر روی سفره عقد عروس قرار داده می‌شود می‌تواند یک نماد و نشانه از فراوانی و برکت در زندگی زوج‌های جوان در آینده باشد به همین دلیل سفره‌های عقد از نظر معنوی ارزش بالایی دارند.

انواع سفره‌های عقد

همانطور که گفته شد در برگزاری مراسم عقد و نامزدی سلیقه و علایق افراد می‌تواند تعیین کننده هرگونه دیزاین و طراحی باشد به همین دلیل نمی‌توان هیچ قانون قطعی و مطلقی برای نحوه برگزاری مراسمات مختلف عنوان کرد. سفره‌های عقد امروزه از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و همه افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. به صورت کلی می‌توان گفت سفره عقد به 4 دسته اصلی تقسیم می‌شود و هر کدام از آنها می‌توانند زیرمجموعه‌های متعددی داشته باشند:

  • سفره عقد سنتی که در تزئین آن معمولا از انواع نشانه‌ها و المان‌های سنتی و خاص مناطق مختلف مانند ترمه، بته‌جقه، مجسمه، سینی قلمکاری شده، ظروف مسی، استفاده می‌شود.
  • سفره عقد فانتزی که در آن از انواع لوازم ظریف، جذاب و فانتزی مانند ظروف دارای شاین، ظروف کریستالی، لوازم دکوراتیو و … استفاده می‌شود
  • سفر عقد ایرانی که در آن از المان‌های ایرانی و اصیل استفاده می‌شود.
  • سفره عقد ساده که می‌تواند جذابیت‌های بسیار زیادی برای افراد داشته باشد و معمولا ماندگاری بیشتری در اذهان خواهد داشت.

همانطور که گفته شد هر کدام از این نوع سفره‌های عقد عروس می‌توانند به زیرمجموعه‌های بیشتری تقسیم شوند و از المان‌ها و لوازم متفاوتی استفاده کنند. در حقیقت استفاده از سفره عروس کاملاً سلیقه‌ای است و حتی افراد می‌توانند سفره‌های سنتی، ایرانی و فانتزی را باهم ترکیب کرده و یک سفره جدید و جذاب آماده کنند.

جدیدترین انواع سفره عقد عروس

اجزای تزئین و چیدمان اصلی سفره عقد

برای آماده‌سازی و تزئین سفره‌های عقد از اجزا و المان‌های مختلفی استفاده می‌شود و ممکن است در فرهنگ‌ها و مناطق مختلف اجزای متفاوت‌تری بر روی سفره عقد قرار داده شود اما تعدادی از المان‌ها در انواع سفره‌های عقد ثابت هستند. از جمله مهم‌ترین اجزای سفر عقد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرآن
  • آینه و شمعدان
  • جانماز
  • کاسه نبات
  • تخم‌مرغ
  • فندق، گردو و بادام
  • نان و پنیر
  • گل
  • شیرینی
  • میوه
  • عسل
  • کله قند

هر کدام از اجزای گفته شده می‌توانند مفهوم و فلسفه متفاوتی داشته باشند هر چند که ممکن است در کنار آنها اجزای دیگری نیز قرار داده شود.

بهترین سفره عقد عروسی

با توجه به توضیحاتی که در مورد انواع سفره‌های عقد و عروسی داده شد نمی‌تواند به هیچ عنوان یک سفره را بر دیگر برتری داد و عنوان کرد که کدام سفره بهتر از سایرین است چرا که در نهایت امری سلیقه‌ای است و ممکن است افرادی که سفره‌های اصیل ایرانی را می‌پسندند علاقه‌ای به سفره‌های فانتزی و ساده نداشته باشند و برعکس. به همین دلیل می‌توان گفت هر کدام از انواع سفره‌ها زیبایی خاص خود را داشته و می‌توانند مخاطبان منحصربه‌فردی داشته باشند.

تزئین سفره عقد در باغ تالارها

از آنجایی که برگزاری مراسم عقد و عروسی می‌تواند دغدغه و چالش‌های زیادی برای افراد داشته باشد تالارها و باغ تالارها خدمات مختلفی به مشتریان خود ارائه می‌کنند که مهم‌ترین آنها پذیرایی از مهمانان، اجرای موسیقی زنده، گل‌آرایی ماشین عروس، تزئین سفره عقد، خدمات فیلم‌برداری و عکس‌برداری و حتی خدمات آرایشگاه می‌باشند. در اصل ارائه هر کدام از این خدمات می‌تواند از خصوصیات و ویژگی‌های بهترین باغ تالار باشد و باعث جلب رضایت مشتریان شود. امروزه در باغ تالارها و با توجه به درخواست زوج‌های جوان و عروس و داماد انواع سفره‌های عقد و عروسی آماده و تزئین می‌شود و زوج‌ها دیگر استرس و دغدغه‌ای برای آماده‌سازی سفره نخواهد داشت. این باغ تالارها افرادی را در اختیار دارند که به صورت تخصصی دوره‌های سفره‌آرایی را گذرانده می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های مختلفی متناسب با خواسته و سلیقه مشتریان پیاده کنند.

تزئین سفره عقد در باغ تالارها

گل‌آرایی سفره عقد

گل‌آرایی سفره عقد نیز از جمله بخش‌هایی است که می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. هر کدام از سبک‌های سفره عقد عروسی می‌توانند شیوه‌های گل‌آرایی متفاوتی داشته باشند به همین دلیل استفاده از انواع گل‌ها و نحوه آرایش و تزئین آنها می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. به عنوان مثال باغ تالارهایی که سفره‌های عروسی به سبک روستیک را به زوج‌ها پیشنهاد می‌دهند باید از گل‌ها و عناصر طبیعی برای تزئین سفر استفاده کنند در حالی که برای دکوراسیون سفره‌های فانتزی گل‌های متفاوت‌تری نیاز است. هر چند که در نهایت گل‌آرایی سفره عقد نیز همانند نحوه چیدمان آن می‌تواند امری سلیقه‌ای باشد اما برای تزئین هر کدام از سفره‌ها می‌توان از قواعد و اصولی مختلفی پیروی کرد که به زیباتر و جذاب‌تر شدن سفره کمک ویژه‌ای می‌کنند.

جمع‌بندی نهایی

سفره عقد به عنوان یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های برگزاری مراسم عقد شناخته می‌شود و تقریباً همه افراد تمایل دارند که عقد خود را در کنار سفره‌ای زیبا و جذاب جاری کنند چرا که هر کدام از المان‌های موجود در سفره عقد نمادی از برکت و فراوانی در زندگی آینده آنها خواهد بود. امروزه می‌تواند از انواع سفره‌های سنتی، ایرانی، فانتزی، مدرن و … برای عقد استفاده کرده و نحوه چینش هر کدام از اجزای سفره نیز می‌تواند امری سلیقه‌ای باشد. استفاده از خدمات باغ تالار در گرمدره مانند باغ تالار میرزایی گاردن به زوج‌های جوان کمک می‌کند که چالش‌ها و دغدغه‌های خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و از دانش، مهارت و تجربه گروه‌های حرفه در تزئین سفره عقد عروس، فیلم‌برداری، موسیقی و … استفاده ببرند.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند.

بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.