همه زوج ها دوست دارند در مراسم عروسی خود که شبی تکرارنشدنی است، زیباترین و متعالی ترین ظاهر خود را داشته باشند. از اندام و لباس گرفته تا مو و آرایش و چهره و جزئیات دیگر. عروس و داماد در این شب خاص باید همچون شاه و ملکه بدرخشند و یگانه باشند.

یکی از مواردی که در زیبایی فرد در مراسم عروسی تاثیر زیادی دارد بدن و سلامتی اوست. داشتن اندام ایده آل و شکم تخت و پوست و موی شفاف و سالم، می تواند شما را زیباتر کند. طبیعتا هیچ عروس یا دامادی نمی خواهد در شب عروسی خود نفخ کند یا صورتی پر از جوش داشته باشد!

اما باید چه کنیم که این بدن و سلامتی ایده آل اندام و پوست و مو را برای مراسم عروسی خود داشته باشیم؟ مهم ترین چیز در دستیابی به این هدف تغذیه درست است. شما می توانید حداقل در روزهای قبل از عروسی رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید تا بتوانید در مراسم عروسی در تالار یا باغ تالار ایده آل خود، آماده و قبراق و درخشان باشید.

در ادامه این نوشته قصد داریم بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم و بهترین نکات درباره رژیم غذایی قبل عروسی را به شما بگوییم.

آب زیاد بخورید

همانطور که بارها و بارها شنیده اید، آب تاثیر فوق العاده ای روی سلامتی بدن و پوست و مو د ارد. آب می تواند سیستم گوارشی شما را تصفیه کند و بهبود بخشد. آب پوست و موی شما را هیدراته و آب رسانی می کند و درخشش آنها را افزایش می دهد. سعی کنید حتما روزهای قبل از عروسی آب زیاد بنوشید.

اگر نوشیدن آب برای شما سخت است می توانید مقداری لیمو یا نعنا و یا هر میوه دیگری که دوست دارید به آب اضافه کنید و در واقع آن را طعم دار بنوشید. اگر صبح ها بعد از بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید و در طول روز هشت لیوان آب بنوشید، وظیفه خود را برای سلامتی و زیبایی بدن خود به بهترین شکل انجام داده اید.

نمک نخورید

همانطور که احتمالا خیلی از شما می دانید نمک باعث پف و ورم می شود. خوردن بیش از حد نمک، چیزی است که پزشکان همواره ما را از آن منع کرده اند. برای اینکه بدن و صورت شاداب و بدون پف داشته باشید، بهتر است در رژیم غذایی قبل عروسی مصرف نمک خود را به حداقل برسانید. خوردن غذاهایی با نمک زیاد باعث می شود صبح با چشمان و صورت پف دار و ورم کرده بیدار شوید.

حبوبات و غذاهای نفاخ نخورید

طبیعتا هیچ کس دوست ندارد در مراسم عروسی خود مدام احساس سنگینی کند و شکم ورم کرده ای داشته باشد. احساس سبکی و شادابی چیزی است که در جشن عروسی به شدت به آن نیازمندید. بنابراین سعی کنید در روزهای قبل عروسی، و به خصوص شب قبل از عروسی از خوردن حبوبات، کلم، کاهو، و غذاهای نفاخ دیگر خودداری کنید. در عوض می توانید شامی ساده و سبک یا حتی سالاد میل کنید. این نکته را نه فقط در رژیم غذایی قبل عروسی بلکه حتی در شام عروسی هم رعایت کنید.

در مورد ادویه ها احتیاط کنید

ادویه می تواند موجب واکنش بدن و آلرژی هایی که انتظارش را نداشتید، شود. ممکن است حتی بارها غذاهای پر ادویه خورده باشید و اتفاق خاصی برایتان نیفتاده باشد اما این بار شانس نیاورید و ناگهان صورتتان کهیر بزند! بنابراین احتیاط عاقلانه تر است. به خصوص در مورد ادویه هایی که قبلا نخورده اید و واکنش بدنتان در مورد آنها را نمی دانید بسیار احتیاط کنید.

بهتر است ریسک نکنید. از خوردن غذاهای پر ادویه و سالادهایی با ادویه زیاد و غذاهای دریایی و انواع سس های تند یا مزه دار بپرهیزید. اگر بخواهیم درباره نکاتی در مورد مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی حرف بزنیم، این موضوع قطعا در آن مهم و قابل توجه است.

از خوردن غذاهای جدید امتناع کنید

روزهای قبل از عروسی وقت امتحان کردن چیزهای جدید نیست. هر حرکت جدیدی می تواند با ریسک همراه باشد. در مورد رژیم غذایی قبل عروسی هم همین مورد صدق می کند. بنابراین از خوردن غذای جدیدی که قبلا امتحان نکرده اید امتناع کنید. شما نمی دانید که غذاهای جدید چه تاثیری بر سیستم گوارشی شما می گذارند و یا حساسیتی در شما برمی انگیزند یا نه. بنابراین بهتر است در روزهای قبل عروسی همان مواد غذایی معمول و آشنای همیشگی را بخورید.

حتما صبحانه بخورید

همانطور که بارها شنیده اید صبحانه بهترین وعده غذایی است. خوردن صبحانه تاثیر فوق العاده ای در سلامت و انرژی روزانه ما دارد. سعی کنید از حجم غذای ناهار و شام خود بکاهید و در عوض صبحانه کامل تری بخورید.

فست فود و غذاهای سرخ کردنی نخورید

شاید کمی سخت باشد، به خصوص در روزهای پیش از عروسی که زوج ها هزاران درگیری و مشغله دارند. اما خوردن غذاهای سرخ کردنی و  مخصوصا فست فود می تواند باعث سوء هاضمه و معده درد و یا حتی مسمومیت شود. هیچکس دوست ندارد با حال مزاجی بد و تهوع و ضعف در بهترین شب زندگی خود شرکت کند. بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است غذاهای سالم و خانگی بخورید.

رژیم غذایی عروس و داماد قبل از عروسی

پرخوری نکنید

حتی اگر آدم خوش اشتهایی هستید و غذا زیاد می خورید، سعی کنید این چند روز جلوی خودتان را بگیرید. رژیم غذایی قبل عروسی باید سبک و سالم باشد. به علاوه اینکه پرخوری می تواند برای شما مشکل ساز شود. از نفخ و معده درد گرفته تا تهوع و مسمومیت و دیگر مشکلات گوارشی. بنابراین بهتر است معقولانه رفتار کنید و مراقب سلامتی خود باشید. فرصت برای خوردن غذاهای لذیذ و جدید بسیار است اما بهتر است در شب عروسی خود سالم و سرحال باشید.

از خوردن تنقلات زیاد بپرهیزید

هله هوله و تنقلات را برای چند روز فراموش کنید. این مواد غذایی می توانند تاثیر بدی روی سلامتی شما داشته باشند و پوست شما را کدر و خسته کنند. بنابراین خوردن تنقلاتی مثل چیپس و پفک و پاستیل و نوشابه را در این چند روز کنار بگذارید و رژیم غذایی قبل عروسی را رعایت کنید. در عوض خوردن غذاها و نوشیدنی های سالم را جایگزین کنید تا ظاهری با طراوت و درخشان داشته باشید.

اگر به مباحث مربوط به تدارکات ازدواج و عروسی علاقه مندید حتما مطلب وسایل غیر ضروری جهیزیه عروس را هم بخوانید.

سخن آخر

در این نوشته سعی کردیم نکات و مواردی را که درباره رژیم غذایی قبل عروسی وجود دارد به شما گوشزد کنیم. با رعایت درست این نکات و پرهیز از پرخوری و مصرف مواد غذایی نامناسب و پر ریسک، شما می توانید با اندام و چهره و احساس ایده آلی زیباترین شب زندگی خود را جشن بگیرید.

امیدواریم که خواندن این مطلب برای زوج های عزیزی که در آستانه برگزاری مراسم عروسی هستند مفید و آموزنده بوده باشد.