اگر فکر می‌کنید پاییز و زمستان فصل‌های مناسبی برای جشن عروسی نیستند، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. بسیاری از زوج‌ها ترجیح می‌دهند به خاطر گرمی هوا و سهولت کار، مراسم‌های قبل عروسی یا جشن عروسی خود را در بهار یا تابستان برگزار کنند. اما عروسی در پاییز و زمستان و برگریزان سحرانگیز و رویایی فصل پاییز و مناظر برفی و چشم‌نواز زمستان، زیبایی‌هایی هستند که نمی‌شود از آنها گذشت.

این زیبایی‌های خاص و رویاگون و مسحورکننده، قطعا ارزشش را دارند که احتمال اتفاقاتی مثل ریزش باران یا وزش باد را به جان بخرید. البته که انتخاب این دو فصل برای برگزاری جشن عروسی، انتخابی جسورانه است. اما زوجی که خودشان را دست‌دردست و رو در رو، در میهمانی برگ و رنگ پاییز یا زیر دانه‌های سپید و درخشان برف تصور می‌کنند، خوب می‌دانند چه می‌خواهند.

اگر پاییز یا زمستان را برای گرفتن جشن عروسی در نظر دارید، بابت این انتخاب زیبا و جسورانه به شما تبریک می‌گوییم. اما برای اینکه بهترین استفاده و بیشترین لذت را از مراسم پاییزی یا زمستانی خود ببرید، نکات مهمی وجود دارند که باید بدانید. در ادامه این نوشته، قصد داریم نکات مهم عروسی در پاییز و زمستان را با هم مرور کنیم.

نکات مهم برای عروسی در پاییز و زمستان

انتخاب مکان برگزاری جشن عروسی

برای برگزاری جشن عروسی در پاییز و زمستان، پیش از هر چیز باید به یک مکان مناسب فکر کنید. باغ تالار از این جهت که دارای فضای باز و طبیعت و درختان است انتخاب مناسبی است. هرچه باشد بزرگترین دلیل شما برای انتخاب این فصول، بهره‌گیری از زیبایی‌های طبیعت است. پس نیاز به فضایی دارید که بتوانید در برگریزان زرد و نارنجی و قرمز، روی زمین پوشیده از برف یا زیرش بارش دانه‌های برف، عکس و فیلم بگیرید.

اما در کنار فضای طبیعی و باز، شما نیاز به مکانی سرپوشیده هم دارید. باغ تالارها مجهز به سالن سرپوشیده هم هستند و از این بابت می‌توانند خیالتان را راحت کنند. ولی در نظر داشته باشید که این سالن باید حتما مجهز به وسایل گرمایشی باشد تا میهمانان راحت و گرم باشند و اذیت نشوند. در اطراف تهران باغ تالارهای شناخته‌شده و زیبایی وجود دارند،

از اخبار هواشناسی غافل نشوید!

یادتان باشد که از یک هفته قبل از عروسی، به طور پیوسته اخبار هواشناسی را دنبال کنید. اگر امکان بارندگی یا وزش باد و سرد شدن هوا وجود داشته باشد، باید از پیش تمهیداتی بیندیشید. مثلا وسایل گرمایشی سالن پذیرایی را بیشتر کنید یا مراسم عقد را به جای باغ در داخل سالن برگزار کنید، کفش مناسب بردارید و توصیه‌های لازم را به میهمانان بکنید. برای عروسی در پاییز و زمستان هرچه زودتر برنامه را بدانید به نفع شماست، چون با اتفاقات غیرمنتظره مواجه نمی‌شوید.

گل‌آرایی و تزئینات پاییزی و زمستانی برای سالن 

این مورد یک جورهایی برگ برنده شماست. تزئینات و گل‌آرایی پاییزی و زمستانی از زیبایی چشم‌گیر و منحصربه‌فردی برخوردارند و می‌توانند کاری کنند کسی دلش نخواهد مراسم عروسی شما را ترک کند!

تصور کنید برگ‌های زرد و نارنجی و قرمز، انارهای مینیاتوری، کدوتنبل‌ها و گل‌ها و شاخه‌های پاییزی تمام سالن و باغ را پر کرده. یا محیط پوشیده از شمع‌ها، فانوس‌ها، تزئینات چوبی و ریسه‌های چراغ است که جلوه‌ای رویایی و فوق‌العاده در زمستان دارند.

بودن در چنین فضایی نه تنها برای زوج خوشبخت، بلکه برای هر مهمانی لذت‌بخش و خوشایند است. . این یکی از مزایای عروسی در پاییز و زمستان است که بعید می‌دانم در بهار و تابستان بتوانید از چنین موهبتی برخوردار شوید.

عروسی در فصل زمستان

یک پذیرایی گرم!

طبیعتا خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که در هوای گرم استفاده می‌شوند برای هوای سرد مناسب نیستند. هیچکس دوست ندارد در سرما با شربت خنک از او پذیرایی شود. نوشیدنی‌های گرم را جایگزین کنید. قهوه، شیرکاکائو و چای داغ پیشنهاد ما هستند. این نوشیدنی‌ها در هوای سرد می‌توانند لبخند را به لب مهمانان شما بیاورند.

برای شام سعی کنید حتما یک سوپ گرم را به عنوان پیش‌غذا، در برنامه بگذارید. غذاهای کبابی هم گزینه خوبی برای این فصول هستند. حواستان باشد که غذا باید سریع سرو شود تا سرد نشود و همچنان خوشایند باشد.

انتخاب لباس عروس و داماد در فصل زمستان

برای عروسی در پاییز و زمستان قطعا باید لباس عروسی مناسب انتخاب کنید. لباس‌های خیلی باز، مثل یقه‌های قایقی و دکلته یا لباس‌عروس پشت‌باز، زیاد مناسب این فصول نیستند مگر اینکه با روپوش زیبایی آنها را ترکیب کنید. به هر حال سلیقه شما حرف اول را می‌زند و همیشه راهی وجود دارد.

اما لباس‌ عروس آستین بلندی که یقه‌اش هم خیلی باز نباشد می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. چرا که هم با فصل همخوانی دارد و هم سردتان نمی‌شود. البته در نظر داشته باشید که یک شنل خزدار یا بارانی سفید جزو واجبات است. شنل خزدار هم زیباست و هم شما را گرم نگه می‌دارد. یک توصیه دیگر این است که زیر لباس عروسی ساپورت توکرکی بپوشید.

داماد می‌تواند کت و شلوارهایی با پارچه ضخیم‌تر انتخاب کند. از طرفی، در انتخاب رنگ هم دستش بازتر است. رنگ‌هایی مثل سرمه‌ای و زرشکی برای این دو فصل بسیار چشم‌گیر و زیبا هستند. به علاوه اینکه کت و شلوار داماد می‌تواند با کروات یا پاپیون یا دستمال جیبی به رنگ گرم یا المان‌هایی مثل گل سینه کوچک به رنگ پاییزی‌ نارنجی ترکیب شود و جلوه‌ای منحصربه‌فرد بگیرد.

لوازمی که در عروسی در پاییز باید همراه داشته باشید

عروسی در پاییز و زمستان با همه زیبایی‌هایش به هر حال ممکن است با رویدادی غیرمنتظره روبرو شود. و این از خواص این فصول است. نگران نشوید و این اتفاقات را به فال نیک بگیرید. کمی تجهیزات شما را کمک می‌کند.

یادتان باشد حتما چتر به همراه داشته باشید تا در صورت بارندگی خیس نشوید. سعی کنید چترها زیبا و خاص و به رنگ سفید باشند، چون می‌توانید از آنها برای فیلم و عکس هم استفاده کنید.

حتما یک جفت کفش اضافه با خود ببرید. اگر کفش‌هایتان گلی یا کثیف شد می‌توانید فوری به اتاق تعویض لباس بروید و کفش‌ها را عوض کنید. همچنین بهتر است برای عکاسی از کفش‌های اصلی استفاده کنید و در دیگر اوقات میهمانی کفش‌های معمولی‌تر به پا داشته باشید. برای عروس خانم‌ها استفاده از کفش لژدار به جای کفش پاشنه‌دار توصیه می‌شود. لژ به خاطر سطح اتکای بیشتری که دارد باعث می‌شود در راه رفتن راحت‌تر باشید.

یکی دیگر از چیزهایی که باید همراه داشته باشید دستمال و لوازم میکاپ است. ممکن است به خاطر بارندگی غیرمنتظره آرایش صورتتان کمی آسیب ببیند. در این صورت می‌توانید با استفاده از لوازمی که همراه دارید فوری آن را ترمیم کنید. از دستما‌ل‌ها می‌توانید در صورت خیس یا گلی شدن کفش‌هایتان، بهره بگیرید.

دسته‌گل عروس در فصل پاییز و زمستان

یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید نمای زیبا و خاصی ایجاد کنید دسته‌گل عروس است. این دسته‌گل می‌تواند از گل‌های پاییزی و به رنگ‌های گرم باشد و در تضاد با لباس سفید یا محیط برفی، جلوه‌ای زیبا داشته باشد. گل داوودی، گل ناز، گل میخک و گل رز می‌توانند در دسته‌گل عروس به کار روند و با گل کوچک روی کت داماد ست باشند.

لباس ساقدوش‌ها

برای لباس ساقدوش‌ها می‌توانید خیلی مانور بدهید. سعی کنید از رنگ‌های گرم مثل نارنجی و بنفش تیره و زرشکی در کنار هم استفاده کنید یا لباس آنها را با المان‌های پاییزی بیارایید. استفاده از برگ پاییزی در زیورآلات یا موهای ساقدوش‌ها به آنها جلوه‌ای گرم و خواستنی می‌بخشد.

گیفت عروسی

اکثر عروس و دامادها دوست دارند هدیه‌ای کوچک به‌عنوان گیفت عروسی به میهمانان خود بدهند. اگر عروسی خود را در پاییز یا زمستان برگزار کرده‌اید ایده‌های قشنگی برای این گیفت وجود دارد، مثل گوی برفی که می‌تواند یک گیفت عروس لاکچری باشد که هم جذاب است و هم ماندگار. از نمادهای فصل پاییز و زمستان مثل برگ، انار، برف، باران و درختان غافل نشوید.

با رعایت و در نظر گرفتن این نکات می‌توانید از مجلس خود نهایت لذت را ببرید بدون اینکه نگران چیزی باشید. حتی مراسم عقد و نامزدی هم می‌توانند در این فصل‌ها برگزار شوند. متفاوت باشید و از متفاوت بودن نترسید. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که با برگریزان پاییزی یا زیر برف عاشق می‌شوند و زیبایی خاص این فصول همیشه آنها را سحر می‌کند، از برگزاری عروسی در پاییز و زمستان دست نکشید. این ایده نه‌تنها بد نیست، بلکه یک عروسی منحصربه‌فرد و ماندگار برای شما می‌سازد.

روز عروسی از جمله مهم‌ترین روزهای زندگی هر فردی به شمار می‌رود و همه افراد تمایل دارند که این روز را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند و با انتخاب آتلیه و فیلمبرداری عروسی مجرب خاطرات این روز را به خوبی برای همیشه زنده نگه دارند.

گروه باغ تالار در گرمدره میرزایی در گمدره آماده ارائه خدمات عروسی در پاییز و زمستان به زوج های عزیز می باشد. همچنین این مجموعه با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.