مراسم فرمالیته مراسمی غیررسمی است که قبل از مراسم عروسی برگزار می شود و هدفش صرفا گرفتن عکس ها و فیلم های زیبا از عروس و داماد است. در این مقاله میرزایی گاردن؛ خفن ترین باغ تالار در گرمدره اطلاعات کاملی در مورد لباس فرمالیته خواهد داد. این مراسم ممکن است کنار دریا برگزار شود، یا در جنگل، یا حتی درمحیطی سرپوشیده. برای دریافت اطلاعات بیشتر از بهترین لوکیشن فرمالیته عروسی به صفحه آن مراجعه کنید.

عروس و داماد به همراه گروه عکسبرداری و فیلمبرداری به یکی از این لوکیشن ها می روند و چند ساعتی در حالت ها و ژست های مختلف عکس و فیلم می گیرند. این عکس ها و فیلم ها معمولا در روز عروسی به شکل یک کلیپ کوتاه برای میهمانان نمایش داده می شود.

لباسی که عروس و داماد برای این مراسم می پوشند معمولا متفاوت از لباس عروسی است. اما سوالی که زوج ها و به خصوص عروس خانم ها دارند این است که دقیقا چه لباسی برای این مراسم مناسب است و چگونه باید لباس انتخاب کنند. درادامه این نوشته قصد داریم نکات مهم در انتخاب لباس فرمالیته عروس را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد انجام مراسم فرمالیته را دارید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب لباس فرمالیته عروس

فصل و آب و هوا را در نظر بگیرید

همانطور که برای لباس عروس و لباس حنابندان و غیره، محیط و شرایط را در نظر می گیرید و مثلا برای عروسی در فصل زمستان در باغ تالار گرمدره لباس عروس مناسب فصل انتخاب می کنید، برای لباس مراسم فرمالیته هم باید فصل و هوا را در نظر بگیرید.

دقت کنید که مراسم فرمالیته را درچه فصلی می خواهید انجام دهید؟ در گرمای تابستان و بهار یا هوای سرد و برفی و بارانی پاییز و زمستان؟ همچنین اینکه در چه محیطی قصد انجام این کار را دارید؟ در محیط های باز مثل جنگل و دریا و کوه یا محیط های بسته؟ تمامی این موارد می توانند در انتخاب لباس فرمالیته عروس تعیین کننده باشند.

برای فصل های سرد معمولا باید لباسی انتخاب شود که کمی پوشیده تر و ضخیم تر باشد تا بتوانید سرما را تحمل کنید. پوشیدن یک کت شیک روی لباس هم می تواند ایده خوبی باشد. برای وقتی که هوا بارانی و برفی است حتما باید تجهیزاتی مثل چتر و کفش مناسب داشته باشید. چترها می توانند عکس ها را زیباتر هم بکنند. از طرفی داشتن کفش مناسب برای راه رفتن در جاده های خیس و گلی ضروری است.

اگر مراسم را در محیط سرپوشیده انجام می دهید می توانید قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید. همچنین در فصل های گرم باید لباس راحت و خنکی انتخاب کنید که به شما نچسبد و بتوانید در گرمای هوا راحت و بی دردسر فیگورهای مختلف بگیرید.

حتی المقدور لباس راحت و سبک انتخاب کنید

مراسم فرمالیته قرار است چندین ساعت یا حتی یک روز کامل وقت شما را بگیرد. از طرفی معمولا زوج ها طبیعت را برای انجام این کار انتخاب می کنند. بنابراین لازم است که شما برای گذراندن این وقت و همراهی با عکاس و فیلمبردار شرایط راحتی داشته باشید.

لباس های مجلسی، دنباله دار و تنگ شما را در طول زمان خسته کرده و همچنین برای ژست و حرکت هم دچار مشکل می کنند. از طرفی پوشیدن این لباس ها برای فرمالیته زیاد مرسوم نیست. انتخاب لباس فرمالیته با انتخاب لباس عروس خیلی فرق دارد. معمولا پیراهن های راحت، سبک و حتی کمی اسپرت را برای لباس فرمالیته عروس انتخاب و به تن می کنند.

لباس فرمالیته با قیمت مناسب تهیه کنید 

شما قرار است چندین ساعت در طبیعت، شاید کنار دریا، در جنگل یا کوه و دشت، باشید و ژست های گوناگون بگیرید. شاید مجبور باشید روی زمین بنشینید یا به درختان تکیه دهید یا در ساحل دراز بکشید. بنابراین سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که اگر آسیب دید خسارت زیادی روی دست شما نگذارد.

انتخاب لباس های مجلسی گرانقیمت برای این مراسم کار عاقلانه ای نیست. امکان آسیب دیدن، نخ کش شدن یا حتی پارگی لباس در این مراسم زیاد است. بنابراین سعی کنید لباسی راحت با قیمت مناسب تهیه کنید. مراسم فرمالیته مراسمی نسبتا پرخرج است، بهتر است با گرفتن لباس گرانقیمت هزینه خود را بالاتر نبرید.

لباس فرمالیته با قیمت مناسب تهیه کنید 

به جنس و مدل لباس فرمالیته توجه کنید

البته شما برای انتخاب جنس و مدل محدودیتی ندارید اما جنس هایی هستند که می توانند شما را شاداب تر و رویایی تر نشان دهند. مثلا لباس هایی با جنس دانتل و تور و گیپور می تواند ظاهری شاداب و جذاب و در عین حال مدرن به شما بدهد. این جنس ها برای لباس فرمالیته این روزها خیلی ترند هستند. آستین های پفی این روزها طرفدار زیادی برای لباس فرمالیته دارد و حالتی مدرن و زیبا به شما می دهد. حتی پوشیدن دامن های کوتاه و ست های اسپرت تر هم می توانند فرمالیته شما را خاص تر و متفاوت تر کنند.

از طرفی تور و حریر در جریان وزش باد و در حرکت، حالتی زیبا می گیرند و صحنه های درخشانی خلق می کنند. شما می توانید با اتخاب این مدل ها و جنس ها برای لباس فرمالیته عروس ژست های خیلی قشنگی بگیرید و عکس های فوق العاده ای خلق کنید.

برای اطلاعات بیشتر همچنین می توانید مطلب چگونه سبک یا استایل عروسی خود را پیدا کنید؟ را بخوانید.

به رنگ لباس فرمالیته توجه کنید

همانطور که گفتیم برای مراسم فرمالیته نسبت به مراسم عروسی و حتی جشن سالگرد ازدواج دست شما بازتر است. بنابراین محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید اما بعضی رنگ ها ظاهر زیباتر و ملیح تری به عروس می بخشند. رنگ هایی مثل سفید، صورتی ملایم، نباتی، کرم، بژ و آبی ملایم معمولا طرفداران بیشتری دارند چون چهره ای پر نشاط و معصوم و دوست داشتنی به عروس می بخشند.

از طرفی پوشیدن این رنگ لباس ها می تواند با هر زمینه ای هماهنگ شود و تصویری زیبا خلق کند. به رنگ زمینه لوکیشن خود توجه کنید و برای لباس رنگی را انتخاب کنید که با آن هارمونی بیشتری داشته باشد.

آرایش مو و صورت را با لباس هماهنگ کنید

سعی کنید حتما مدل موها و آرایش صورتتان با لباس هارمونی و هماهنگی داشته باشد. موهای شینیون کرده و آرایش غلیظ برای مراسم فرمالیته مناسب نیستند و اصلا به لباس فرمالیته نمی آیند. برای این مراسم بهتر است موها ساده و حتی باز باشد. می توانید موها را کرلی کنید یا حتی اتو بکشید و کراتین کنید. مهم این است که حالت ساده و رهای موها بیشتر به تیپ و لباس شما می آید.

در مورد آرایش هم همینطور. معمولا آرایش ساده و ملایم برای فرمالیته مناسب است و حالت معصوم و همچنین شیکی به شما می دهد. هماهنگی مو و آرایش با لباس فرمالیته عروس می تواند ظاهری فوق العاده از شما بسازد و عکس ها و فیلم هایتان را دیدنی کند.

شماره تماس: ۰۹۱۲۸۸۸۲۵۶۱

آدرس اینستاگرام باغ تالار میرزایی