مراسم عروسی به عنوان نقطه شروع زندگی زناشویی می‌تواند مهم‌ترین روز عمر هر فردی باشد و به همین دلیل اهمیت بسیار زیادی دارد که فرد در چنین روز مهمی از ظاهری آراسته و شیک برخوردار باشد و به کانون توجه تبدیل شود. آمادگی و برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی فقط مختص اموری همچون دکوراسیون سالن، گل‌آرایی و… نیست و لازم است که فرد خصوصاً عروس به ظاهر، فرم بدن، وزن، زیبایی و … توجه داشته باشد.

در حقیقت ظاهر و زیبایی روز عروسی ماندگار خواهد بود چرا که تک‌تک لحظات توسط عکاس و فیلم‌بردار ذخیره می‌شود به همین دلیل توجه به مراقبت‌های زیبایی اهمیت بالایی خواهد داشت. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی پرداخته خواهد شد.

نکاتی در مورد مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی

مهم‌ترین مراقبت‌های طولانی قبل از عروسی

در حقیقت مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی و سالگرد ازدواج و … مختص یک دوره زمانی خاص نیست و به چند مرحله مختلف تقسیم می‌شود بنابراین فاکتورهای مختلفی در آن تأثیر خواهند گذاشت. مراقبت‌های بلند مدت قبل از عروسی شامل دو فاکتور اصلی و مهم هستند که به شرح زیر می‌باشند:

  • ورزش و فعالیت بدنی همیشگی

مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی در هر انسانی هیکل، وزن و فرم بدنی او خواهد بود این فاکتورها فقط با استفاده از ورزش و فعالیت همیشگی تنظیم خواهند شد. هرچند که امروزه فاکتورهای زیبایی ظاهری بسیار عوض شده است اما داشتن تناسب اندام همواره می‌تواند به زیبایی، سلامتی و حتی افزایش انگیزه و شوق افراد کمک کند. برای اینکه فرد مجبور نباشد در زمان‌های مختلف گرسنگی و رژیم‌های سخت غذایی را تحمل کند بهتر است که با انجام ورزش مستمر فرم بدنی خود را در حالت ایده آل نگه‌دارد.

  • داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل

امروزه افراد به دلیل مشغله‌های کاری زیاد و کمبود وقت، زمان کمتری برای تغذیه خود صرف کرده و از غذاهای آماده بیشتری استفاده می‌کنند که می‌تواند مشکلات متعددی از نظر سلامتی ایجاد کند. داشتن رژیم غذایی سالم و مطمئن می‌تواند از چاقی‌های افراطی، دفرمه شدن بدن، مشکلات روحی و روانی و … جلوگیری کند و فاکتورهای زیبایی فرد را تقویت ببخشد.

در حقیقت ورزش و تغذیه سالم مکمل همدیگر بوده و برای همه آقایان و بانوان توصیه می‌شود و افراد که به این دو فاکتور توجه داشته باشند قطعاً برای مراسم عروسی دغدغه و مشکلات زیادی نخواهند داشت. داشتن تناسب اندام به عروس و داماد کمک می‌کند که از لباس‌های دلخواه خود استفاده کرده و برای کارهای آتلیه و فیلمبرداری هیچ‌گونه استرس و چالشی نداشته باشند.

مهم‌ترین مراقبت‌های طولانی‌مدت قبل از عروسی

مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی

بعد از آنکه عروس و داماد به صورت شرعی و قانونی به عقد هم درمی‌آیند باید به فکر مسائل مختلفی همچون برگزاری مراسم عروسی باشند که معمولاً چند ماه بعد از عقد خواهد بود. اصلی‌ترین مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی در این بازه زمانی خواهد بود که اهمیت بالایی خصوصاً برای عروس دارد. از جمله مهم‌ترین مراقبت‌های زیبایی این دوران می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تست کردن مدل موی عروس

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی عروس موهای او خواهد بود به همین دلیل لازم است که هفته‌ها و حتی ماه‌ها قبل برای تست و انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مدل شینیون مو اقدام نماید. زمانی که با خیال راحت و با فراغ بال بالا اقدام به انتخاب مدل مو می‌شود می‌توان به‌راحتی آن را با لباس‌ها و … ست کرد. رنگ مو، مدل موها، نوع تاج عروس و … باید از مدت‌ها قبل تست و انتخاب شوند تا در روز مراسم مشکل و چالشی برای عروس ایجاد نشود.

  • تست آرایش و میکاپ

یکی دیگر از مهم‌ترین مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی انتخاب و تست میکاپ صورت و چهره است. همان‌طور که گفته شد عروس کانون توجه افراد در روز مراسم است و حتماً باید از زیبایی ویژه‌ای برخوردار باشد به همین دلیل لازم است که از مدت‌ها قبل برای انتخاب و تست میکاپ اقدام کند تا بهترین و مناسب‌ترین میکاپ را داشته باشد.

ممکن است فرد به یک میکاپ خاص تمایل داشته باشد درحالی‌که مناسب صورت او نباشد به همین و زمانی که تست میکاپ انجام شود این مشکلات برطرف شده و در نهایت عروس می‌تواند بهترین میکاپ ممکن را داشته باشد. همچنین توجه به رنگ و مدل مو و نوع میکاپ می‌تواند در هزینه‌های عروسی نیز تأثیر داشته باشد و زمانی که زودتر به آن پرداخته شود می‌توان برآورد بهتری از چک لیست هزینه‌های عروسی داشت.

  • اصلاح دندان‌ها

مراسم عروسی روز شادی و شعف عروس و داماد خواهد بود و طبیعتاً پر از خنده و هیجان خواهد بود. داشتن لبخندی زیبا در این روز می‌توان اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و بهتر است که چند ماه قبل از عروسی به دندان‌پزشک مراجعه شود و هرگونه عیب و ایرادی که در دندان‌ها وجود داشته باشد برطرف شود.

خوشبختانه امروزه می‌توان با انجام اقداماتی همچون بلیچینگ، ارتودنسی، کامپوزیت، لمینت، روکش و … لبخند و دندان‌های بسیار زیبایی داشت و در مراسم عقد و نامزدی به بهترین شکل ممکن درخشید. البته چنانچه دندان‌ها از نظم مناسبی برخوردار نباشد حتماً باید از ماه‌ها قبل برای ترمیم و تنظیم آنها اقدام کرد.

مراقبت‌های زیبایی نزدیک مراسم عروسی

همان‌طور که گفته شد مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی به دوره‌های مختلفی تقسیم می‌شود. در یک یا دو هفته مانده به مراسم نیز لازم است که مراقبت‌های ویژه‌ای انجام شود که مهم‌ترین آنها به شرح زیر خواهند بود.

    •       در مدتی باقی مانده تا مراسم لازم است که به موها رسیدگی بیشتری شود و هرگونه اصلاحی که لازم است و توسط آرایشگر صلاح دیده شده انجام شود.
    •       در این مدت لازم است که حتماً پاک‌سازی صورت و آب‌رسانی به آن انجام شود تا برای میکاپ روز مراسم مشکلی وجود نداشته باشد. استفاده از روغن‌های گیاهی، ماسک‌های خانگی، نشاسته و … می‌تواند برای زیباسازی بیشتر صورت مؤثر باشد. استفاده از لوازم‌آرایشی جدید و امتحان کردن مواد تازه در نزدیکی مراسم عروسی نمی‌تواند کار درستی باشد و باید از آن پرهیز کرد.
    •       از دیگر مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی اپیلاسیون است و به هیچ عنوان نباید از شیو کردن برای روز عروسی استفاده شود. اپیلاسیون می‌تواند موها را از ریشه جدا کرده و زیبایی بیشتری به پوست بدن می‌دهد.

مراقبت‌های زیبایی روز قبل از عروسی

هرچند که تمامی نکات و مراقبت‌های گفته شده از اهمیت بالایی برخوردارند اما مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی می‌تواند برآیندی از تمامی آنها باشد به همین دلیل اهمیت بسیار زیاد دارد. برای آنکه عروس یا داماد در روز مراسم ظاهری آراسته، زیبا و پرانرژی داشته باشد لازم است که نکات مختلفی را مد نظر داشته باشد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

    •       اگرچه ممکن است استرس و اضطراب زیادی روی فرد باشد اما قبل از روز عروسی حتماً باید استراحت کافی داشت چرا که استراحت کافی می‌تواند به شفافیت پوست، سرزندگی و زیبایی او کمک کند و میکاپ و آرایش او بهتر و زیباتر به چشم بیاید.
    •       روز قبل از مراسم فرد حتماً باید آب زیادی بنوشد چرا که این کار به شادابی پوست او کمک کرده و باعث می‌شود چهره زیباتری داشته باشد.
    •       خوردن غذای سبک و مناسب، دوش گرفت و استحمام و … از دیگر نکاتی هستند که باید به آنها توجه داشت تا مراسم به بهترین شکل ممکن انجام شود.
    •       تمامی این مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی علاوه بر عروس برای داماد نیز صدق می‌کند و داماد نیز باید از مدت‌ها قبل به فکر ظاهر، جذابیت و زیبایی خودش باشد تا در روز مراسم چالش و دغدغه‌ای نداشته باشد. البته محیط و فضای مراسم نیز می‌تواند بر زیبایی تأثیر داشته باشد و زوج‌ها می‌توانند با رزرو باغ تالار در گرمدره مراسم شیک، زیبا و خاطره‌انگیزی را برگزار کنند.

جمع‌بندی نهایی

مراسم عروسی از مهم‌ترین لحظات زندگی افراد به شمار می‌رود و عروس و داماد کانون توجه مهمانان خواهند بود به همین دلیل زیبایی، جذابیت، آراستگی و شادابی آنها اهمیت بالایی دارد. توجه به مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی مانند ورزش، تغذیه سالم، میکاپ و … می‌تواند به افراد کمک کند که در روز مراسم خود ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند.