ازدواج به عنوان یکی از باشکوه‌ترین اتفاقات تاریخ زندگی هر فردی شناخته می‌شود و نقطه عطفی در زندگی فرد خواهد بود و در تمامی ملت‌ها، ادیان، کشورها و فرهنگ‌ها از قداست ویژه‌ای برخوردار است. زوج‌های جوان برای تکمیل ازدواج و سروسامان گرفتن باید مراحل مختلفی از جمله آشنایی، خواستگاری، بله برون، عقد و عروسی را پشت سر بگذارند که هر کدام می‌تواند جذابیت‌ها و چالش‌های خاص خود را داشته باشد. انتخاب تاریخ و زمان مشخصی برای برگزاری مراسم عروسی از مهم‌ترین کارهایی است که زوج‌های جوان از مدت‌ها قبل باید به فکر آن باشند. عوامل و فاکتورهای مختلفی می‌توانند در تعیین تاریخ عروسی مؤثر باشند و حتماً باید تمامی این موارد در نظر گرفته شوند. در ادامه مطلب بررسی خواهد شد که چطور بهترین و مناسب‌ترین تاریخ را برای باغ تالار در گرمدره انتخاب کنیم و مراسم را بدون مشکل و دغدغه برگزار نماییم.

چطور بهترین و مناسب‌ترین تاریخ را برای عروسی انتخاب کنیم؟

تاریخ عروسی چند وقت بعد از مراسم نامزدی مشخص می‌شود؟

در هر کدام از مناطق و بخش‌های کشور تعریف جداگانه‌ای از نامزدی وجود دارد به همین دلیل تاریخ دقیق و مشخصی برای برگزاری مراسم عروسی بعد از رسمیت پیدا کردن نامزدی جوانان وجود ندارد. تعدادی از جوانان تمایل دارند که از دوران نامزدی خود نهایت لذت و هیجان را تجربه کنند و به همین دلیل مراسم عروسی خودشان را به تعویق می‌اندازند. تعدادی از جوانان نیز تمایل دارند که زندگی مشترک خودشان را هرچه زودتر آغاز کنند و همین علت دوران نامزدی خودشان را کوتاه‌تر می‌کنند. با توجه به میزان شناخته قبلی عروس و داماد و خانواده‌های آنها از قبل فاصله نامزدی تا مراسم عروسی می‌تواند از 3 تا 20 ماه متفاوت باشد. در مقاله‌ای تحت عنوان وظایف خانواده عروس داماد در شب یلدا به بررسی وظایف خانواده‌های زوج‌های جوان در شب یلدا در قبال عروس و داماد پرداخته شده که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

عوامل مؤثر بر تعیین تاریخ عروسی

برای مشخص کردن تاریخ و زمان عروسی لازم است که فاکتورها و عوامل مختلفی مورد بررسی قرار بگیرند چرا امروزه مراسم‌های عروسی معمولاً در سالن‌ها، باغ تالار، تالارها و … برگزار می‌شوند و هر کدام از این مجموعه‌ها می‌توانند شرایط خاص خودشان را داشته باشند. از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌توانند در تعیین تاریخ عروسی مؤثر باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوامل مؤثر بر تعیین تاریخ عروسی

مناسبت‌ها، اعیاد و تعطیلات

بسیاری از افراد تمایل دارند که مراسم عروسی خودشان را با مناسبت‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و … مصادف کنند و یا در اعیاد و جشن‌های خاص و همچنین در تعطیلات برگزار کنند. با توجه به آنکه تعداد کسانی که قصد دارند مراسم خود را در چنین روزهایی برگزار کنند زیاد هستند افراد باید حتماً از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی داشته باشند و برای تعیین تاریخ عروسی اقدام کنند. همچنین با توجه به آنکه در ماه‌های مختلفی از سال مانند محرم، رمضان و صفر برگزاری مراسم عروسی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی دارد، زوج‌های جوان باید تمامی جوانب را در نظر گرفته و تاریخ مورد نظر خودشان را از مدت‌ها قبل تعیین کنند.

توجه به شرایط آب و هوایی و فصل سال

بسته به آنکه مراسم عروسی در تالار، باغ تالار و … برگزار می‌شود یا خیر حتماً باید شرایط آب و هوایی و فصول سال بررسی شود. به عنوان مثال زمانی که فرد تمایل دارد مراسم خود را در باغ تالار برگزار کند نمی‌تواند در زمستان و در شرایط بارندگی و سرما برای این امر اقدام کند و حتماً باید تاریخ مراسم خود را به زمان دیگری موکول کند. همچنین شرایط آب و هوایی می‌تواند در آسایش و رفاه مهمانان تأثیر زیادی داشته باشد. چنانچه مهمانان عروس یا داماد از مسافت‌های دور دعوت می‌شوند باید شرایط رفت‌وآمد آنها را نیز در نظر گرفت و تاریخی را برای مراسم عروسی در نظر گرفت که همه اقوام و آشنایان بتوانند در مراسم حضور داشته باشند. در مقاله‌ای با عنوان چند نکته برای انتخاب باغ تالار به بررسی مهم‌ترین نکات در انتخاب تالار و باغ تالار پرداخته شده و می‌تواند اطلاعات مفیدی به افراد ارائه کند.

عدم استفاده از تاریخ‌های نامناسب

کسانی که تمایل دارند در مراسم عروسی خود شاهد حضور دوستان، آشنایان، فامیل و همه مهمانان باشند نباید به هیچ عنوان از تاریخ‌های نامناسب استفاده کنند. زمان‌هایی همچون روز تحویل سال، روز سیزده‌بدر، روزهای قبل از شروع مدارس، روزهای آخر سال و … نمی‌توانند زمان‌های مناسبی برای برگزاری مراسم عروسی باشند چرا که همه افراد مشغله‌ها و دغدغه‌های مختلفی دارند و به احتمال زیادی قادر نباشند در مراسم حضور داشته باشند.

هماهنگی با مهمانان ویژه

طبیعتاً همه افراد آشنایان، فامیل یا کسانی را دارند که دوست دارند تحت هر شرایطی در مراسم عروسی حضور داشته باشند و این افراد ممکن است مشغله‌های خاصی داشته باشند، مسافت دوری داشته باشند و یا فقط در ایام خاصی امکان حضور در مراسمات را داشته باشند. یکی از مهم‌ترین نکات برای تعیین تاریخ عروسی هماهنگی با مهمانان VIP است.

در کنار موارد گفته شده لازم است که به موارد دیگری توجه داشت که می‌توانند در تعیین تاریخ عروسی نقش ویژه‌ای داشته باشند. از جمله این موارد می‌توان نکات زیر را عنوان کرد:

  •       حتماً باید به عروسی‌های دیگر توجه داشت و تاریخ عروسی مشترک انتخاب نکرد چرا که احتمال دارد تعدادی از مهمانان نتوانند در مراسم حضور داشته باشند.
  •       کارت عروسی حتماً باید از مدت‌ها قبل برای مهمانان ارسال شود تا بتوانند هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و در جشن حضور داشته باشند.
  •       در تعیین تاریخ عروسی به رویدادهای خاص، مسابقات ورزشی، تجمعات و … توجه شود چرا که ممکن است تعدادی از افراد این مناسبت‌ها را به شرکت در عروسی ترجیح دهند.

میزان تأثیر تاریخ عروسی بر هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که زوج‌های جوان برای مراسم عروسی خود دارند برآورد میزان هزینه‌ها است. قطعاً یکی از عواملی که می‌تواند در تعیین هزینه‌ها مؤثر باشد تعیین تاریخ عروسی است. همانطور که گفته شده بسیاری از افراد تمایل دارند که مراسم عروسی خودشان را در تاریخ‌های ویژه‌ای برگزار کنند به همین دلیل تاریخ عروسی، نوع تالار و باغ تالار، فصل برگزاری مراسم و … می‌توانند در هزینه‌های نهایی مراسم مؤثر باشند. با مطالعه جدیدترین انواع سفره عقد عروس از سایت میرزایی گاردن می‌توان با انواع سفره‌های عقد و ویژگی‌های آن آشنا شد.

بهترین تاریخ برای برگزاری مراسم عروسی

برگزاری مراسم عروسی در هر فصل و تاریخی می‌تواند جذابیت‌ها و زیبایی‌ها و البته چالش‌ها و دغدغه‌های خاص خود را داشته باشد و نمی‌توان با قطعیت یک زمان را نسبت به زمان‌های دیگر برتر دانست. برگزاری عروسی در فصل بهار با توجه به زیبایی و طراوت طبیعت می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد، فصل تابستان هم با وجود گرمای شدید می‌تواند خاطرات زیبایی برای افراد رقم بزند و فصل پاییز و زمستان نیز می‌توانند مزایای خاص خود را داشته باشند. به صورت کلی با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها و موارد گفته شده بهترین زمان برای مراسم عروسی زمانی است که تمامی مهمانان بتوانند حضور داشته باشند و در آرامش و آسایش از مراسم لذت ببرند. در مقاله دیگری که در مورد متن کارت عروسی و نحوه دعوت از مهمانان نگارش شده است می‌توان به ایده‌های مختلفی برای دعوت از مهمانان مختلف دست پیدا کرد.

تعیین تاریخ برگزاری مراسم عروسی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که زوج‌ها جوان در زمان ازدواج خود با آن مواجه هستند خصوصاً اگر قصد داشته باشند مراسم ویژه‌ای برگزار کرده و تمامی دوستان، آشنایان و فامیل در آن حضور داشته باشند. برای تعیین تاریخ مناسب عروسی باید به نکاتی همچون تعطیلات، اعیاد، مناسبت‌ها، فصول سال، شرایط آب و هوایی، شرایط مهمانان ویژه و … توجه داشت.