مراسم عروسی را می‌توان مهم‌ترین و تاریخی‌ترین لحظه زندگی هر فردی دانست چرا که فرد با چالش‌های یک زندگی جدید مواجه شده و مسئولیت‌های زیادی را تقبل خواهد کرد. همه افراد تمایل دارند که مراسم عروسی خودشان را به بهترین شکل ممکن و با شکوه زیادی برگزار کنند تا اتفاقات و لحظات شیرین آن همواره در ذهنشان ماندگار شود. برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار امروزه بسیار مورد توجه زوج‌های جوان قرار گرفته است چرا که این فضاها می‌تواند رفاه و آسایش بیشتری برای مهمانان داشته باشد، تصاویر و فیلم‌های زیباتری ثبت می‌شود و در نهایت فضای بیشتری در اختیار افراد قرار دارد و می‌توانند از المان‌های طبیعی و متعددی استفاده کنند.

برای برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار لازم است که افراد به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشند که بتوانند مراسم خود را به بهترین شکل ممکن و با کمترین چالش و مشکلی اجرا کنند. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین نکات برای برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی در باغ تالار پرداخته خواهد شد.

نکات طلایی برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار

مزایای برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار

به صورت کلی می‌توان از فضاها و موقعیت‌های مختلفی برای برگزاری مراسم عروسی استفاده کرد که مهم‌ترین و رایج‌ترین آنها خانه، سالن‌های پذیرایی، سالن اجتماعات، تالارها، باغ‌ها و باغ تالارها می‌باشند هرکدام از این فضاها می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌گیری از زیبایی‌های طبیعت مانند درختان، آب، گل و گیاه و … و عدم نیاز به تزئینات و دکوراسیون‌های بیشتری
  • داشتن آزادی بیشتری برای مهمانان و دور بودن از شلوغی‌های فضای شهری
  • وسعت بیشتر باغ تالارها نسبت به فضاهایی همچون تالار، سالن‌ها و … و فراغ بال بیشتر افراد و آزادی بیشتر.
  • در دسترس بودن فضاهای بیشتر برای پذیرایی از مهمانان و امکان پیاده کردن طرح‌های مختلف پذیرایی
  • نظافت بالاتر و تمیزی بیشتر فضای باغ تالار نسبت به تالارها و … و اطمینان بیشتر مهمانان از سلامت محیط
  • امکان اختصاص محیط‌های جداگانه برای کودکان
  • امکان ثبت تصاویر و ویدیوهای جذاب و طبیعی از مراسم
  • استفاده راحت‌تر مهمانان از پارکینگ و …

مزایای برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار

مهم‌ترین نکات برای برگزاری مراسمات عقد و عروسی در باغ تالار

همانطور که گفته شد برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار می‌تواند مزیت‌های متعددی در مقایسه با سایر فضاها داشته باشد و امروزه نیز استفاده از باغ تالارها رواج بیشتری پیدا کرده است اما برای برگزاری مراسم عروسی در این مکان ها لازم است که افراد توجه ویژه‌ای به نکات و پارامترهای مختلف داشته باشند که مهم‌ترین آنها به شرح زیر می‌باشند:

آمادگی برای تغییرات جوی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار باید به آن توجه شود شرایط آب و هوایی و فصل برگزاری مراسم است. حتی اگر مراسم در روزهای آفتابی و نرمال برگزار می‌شود افراد باید بستری فراهم کرده باشند که در برابر عواملی مانند بارش باران و … آمادگی داشته باشند چرا که مراسم عروسی ممکن است با بارش جزئی باران نیز ناتمام مانده و باعث شود که مهمانان زودتر از موعد مراسم را ترک کنند که این بسیار ناخوشایند خواهد بود.

تأمین وسایل گرمایشی

با توجه به آنکه مراسم عروسی در باغ تالارها در یک فضای باز اجرا و برگزار می‌شود لازم است که حتماً لوازم گرمایشی کافی در دسترس باشد تا در صورت لزوم مهمانان بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین فراهم کردن نوشیدنی‌های داغ و تأمین رفاه کامل مهمانان می‌توان از مهم‌ترین اولویت‌های برگزاری مراسم در باغ تالارها باشد.

توجه به فضای پارکینگ

امروزه تقریباً تمام افراد از وسیله و خودروهای شخصی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند و یکی از مهم‌ترین نکات در رزرو باغ تالار و برگزاری مراسم در این فضاها توجه به فضای پارکینگ آن است. باغ تالار باید از پارکینگ مطمئن و مناسبی برخوردار باشد تا مهمانان بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و با اطمینان خاطر ماشین خود را در آن قرار بدهند.

توجه به نوع دکوراسیون و دیزاین

دکوراسیون، دیزاین، شمع آرایی، گل‌آرایی در باغ تالارها می‌تواند شرایط کاملاً متفاوتی با تالارها و فضاهای سربسته داشته باشد چرا که عوامل محیطی مانند وزش باد، بارش باران و … می‌توانند در آنها تأثیر داشته باشند. برای چیدمان لوازم و دیزاین و گل‌آرایی حتماً باید به موقعیت، جهت وزش باد و سایر شرایط توجه شود تا افراد ناچار به انجام مجدد کارها نشوند.

توجه به نورپردازی مکان

یکی دیگر از نکاتی که در برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار باید مورد توجه قرار داشته باشد نورپردازی است. با توجه به آنکه فضای باغ تالارها زیاد است و ممکن است قسمت‌های مختلفی از آن از نور مناسب برخوردار نباشد حتماً باید چاره‌ای اندیشیده شود. می‌توان از فانوس‌ها برای ایجاد یک فضای رمانتیک در باغ تالار استفاده کرد خصوصاً مسیر پیاده‌روی عروس و داماد می‌تواند زیبایی و جذابیت بیشتری با فانوس داشته باشد.

استفاده از سایه‌بان

همانطور که بارش باران می‌تواند باعث خراب شدن مراسم شود و رفاه مهمانان را تحت تأثیر قرار بدهد تابش نور مستقیم خورشید نیز می‌تواند آنها را اذیت کند و اجازه ندهد که از مراسم لذت ببرند. قرار دادن سایه‌بان می‌تواند باعث رضایت مشتریان شده و رفاه و آسایش بیشتری برای آنها ایجاد کند.

توجه به امنیت و زیبایی باغ

با توجه به آنکه در مراسم عروسی از لوازم مختلفی همچون شمع، فانوس، لوازم برقی و … استفاده می‌شود این احتمال وجود دارد که در صورت بی‌تجربگی و بی‌احتیاطی افراد آسیب‌هایی به محیط‌زیست، درختان، گل و گیاه و … در فضای باغ وارد شود بنابراین حتماً باید به امنیت فضای باغ توجه ویژه‌ای شود تا هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نشود.

در بسیاری از مراسم‌هایی که در فضای باغ و باغ تالارها برگزار می‌شود برای زیبایی و هیجان بیشتر از لوازم آتش‌بازی استفاده می‌شود. برای انجام چنین کارهایی اولاً باید حتماً مجوزهای لازم گرفته شود و در مرحله دوم حتماً باید به موارد امنیتی توجه شود تا هیچ‌گونه آسیبی به محیط باغ، ماشین‌ها، افراد، تجهیزات و … وارد نشود.

پذیرایی به موقع از مهمانان

از آنجایی که در باغ تالارها معمولاً در فضای باز از مهمانان پذیرایی می‌شود لازم است که حتماً به نحوه پذیرایی و نوع مواد غذایی سرو شده توجه ویژه‌ای شود. سرد شدن غذاها و عدم پذیرایی به موقع می‌تواند باعث نارضایتی مهمانان شده و در نهایت برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار لذت و هیجانی برای آنها نداشته باشد.

  • علاوه بر موارد گفته شده در زمان برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار لازم است که به نکات و فاکتورهای دیگری همچون اجرای موسیقی زنده، سرویس بهداشتی، وجود برق اضطراری، وجود فضاهای سرپوشیده، دسترسی راحت مهمانان به باغ تالار، خدمات ویژه باغ تالار، داشتن رختکن برای افراد و … توجه داشت.

مهم‌ترین نکات برای برگزاری مراسمات عقد و عروسی در باغ تالار

جمع‌بندی نهایی

امروزه زوج‌های جوان از ایده‌های مختلفی برای برگزاری مراسم عروسی خود استفاده می‌کنند و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای برگزاری این مراسم‌ها باغ تالارها می‌باشند که در مقایسه با تالارها، باغ‌ها و … مزیت‌های متعددی دارند. برای برگزاری مراسم‌های عروسی در باغ تالار لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشت که مهم‌ترین آنها شرایط آب و هوایی، امنیت باغ تالار، پارکینگ باغ، عدم آسیب به محیط‌زیست، نورپردازی باغ تالار و … می‌باشند.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره آماده ارائه خدمات برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار میرزایی بصورت حرفه ای به زوج های عزیز می باشد. همچنین این مجموعه با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد.

تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.