رزرو تالار یا باغ تالار از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل برگزاری مراسمات مختلفی همچون عقد و عروسی است چرا که نقش پررنگی در رفاه مهمانان و همچنین افزایش جذابیت و هیجان مراسم دارد. در اصل برگزاری مراسم عقد و عروسی در تالار و باغ تالار در گرمدره می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آنها عدم محدودیت در تعداد مهمانان، برگزاری منظم‌تر مراسم، رفاه و آسایش بیشتر مهمانان، استرس و اضطراب کمتر میزبان و … می باشند. برای رزرو تالار و باغ تالار و همچنین برگزاری دقیق و کامل مراسم لازم است که حتماً به فاکتورها و موارد مختلفی توجه شود که مهم‌ترین نکات رزرو تالار در ادامه مطلب بررسی می‌شود.

هنگام رزرو تالار یا باغ تالار به چه نکاتی توجه کنیم؟

از مهم‌ترین نکات رزرو تالار

روز عقد و عروسی را می‌توان یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین روزهای عمر هر فردی عنوان کرد چرا که معمولاً یک بار در طول عمر اتفاق می‌افتد و همین امر باعث می‌شود که افراد تمایل داشته باشند که چنین روزی را با شکوه و هیجان بالایی برگزار کنند. انتخاب تالار می‌تواند چالش‌ها و دغدغه‌های متعددی برای افراد ایجاد کند به همین دلیل بهتر است که حتماً به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه شود. از جمله مهم‌ترین فاکتورها و پارامترهای انتخاب و رزرو تالار یا باغ تالار می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

مشخص کردن تعداد مهمانان

بعد از آنکه زوج‌های جوان تصمیم گرفتند که مراسم عقد و عروسی خود را به شکل جشن برگزار کنند اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام بدهند تعیین و مشخص کردن تعداد مهمانان است. در حقیقت تعیین تعداد مهمانان به آنها اجازه می‌دهد که انتخاب‌های مشخصی برای تالار و باغ تالار داشته باشند. ظرفیت تالار باید به‌گونه‌ای باشد که مهمانان بتوانند احساس آرامش کامل داشته باشند. در صورتی که تعداد مهمانان با ظرفیت تالار تناسب نداشته باشند مراسم نمی‌تواند هیجان و جذابیت کافی برای آنها داشته باشد.

موقعیت مکانی و جغرافیایی تالار

بعد از مشخص کردن تعداد مهمانان لازم است که به محل و موقعیت تالار نیز توجه شود. تالار یا باغ تالار باید در مکانی باشد که تمامی مهمانان بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و در زمان مشخص شده خودشان را به آنجا برسانند. امروزه تعداد تالارها و باغ تالارها بسیار زیاد شده‌اند و موقعیت هر کدام از آنها می‌تواند در برآورد هزینه‌های نهایی مراسم موثر باشند به همین دلیل باید تالاری انتخاب شود که هم هزینه‌های مناسب‌تری داشته باشد و هم دسترس به آن برای تمامی مهمانان راحت‌تر باشد.

کیفیت غذا و نحوه پذیرایی

کیفیت غذا و نحوه پذیرایی از مهمانان یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در زمان رزرو تالار یا باغ تالار باید مورد توجه قرار بگیرد. در مقاله‌ای تحت عنوان قبل از انتخاب تالار پذیرایی این مطلب را بخوانید به شکل مفصل به این موضوعات پرداخته شده است که می‌تواند اطلاعات مفیدی به افراد بدهد. در حقیقت نحوه پذیرایی و کیفیت غذا می‌تواند مهم‌ترین موضوع برای مهمانان باشد. امروزه در تالارها با توجه به درخواست میزبان می‌توان به روش‌های تک پرس، دیس پرس و سلف سرویس از مهمانان پذیرایی شود که هر کدام می‌توانند مزیت‌ها و معایب خاص خودشان را داشته باشند.

دیزاین و دکوراسیون

از دیگر معیارهایی که می‌توانند در انتخاب و رزرو تالارها موثر باشند می‌توان به دیزاین و دکوراسیون آنها اشاره کرد. امروزه دکوراسیون و دیزاین داخلی تالار و باغ تالار به یک علم تبدیل شده است و حتی بسیاری از افراد به صورت تخصصی در این زمینه دوره‌های آموزشی را پشت سر گذاشته‌اند. زوج‌های جوان معمولاً تمایل دارند به سبک‌های مختلف ساده، مدرن، سنتی، تلفیقی، روستیک و … مراسم خود را برگزار کنند و هر کدام از این سبک‌ها دارای دکوراسیون و دیزاین خاصی می باشند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

هنگام رزرو تالار یا باغ تالار به چه نکاتی توجه کنیم؟

توجه به زمان شروع و خاتمه مراسم

از دیگر نکات و فاکتورهایی که در رزرو تالار و باغ تالار اهمیت بالایی دارد زمان شروع و خاتمه مراسم است. به صورت کلی تالارها امکان برگزاری مراسم در نوبت‌های روز و شب را دارند. زمان شروع و پایان مراسم در تالار باید کاملاً مشخص باشد تا مهمانان بتوانند در زمان مقرر برای مراسم حضور داشته باشند.

توجه به شرایط آب و هوایی روز مراسم

قبل از آنکه افراد برای رزرو تالار یا باغ تالار اقدام کنند باید از شرایط آب و هوایی روز مراسم مطمئن شوند تا بتوانند تمامی امور و کارهای خود را طبق برنامه پیش ببرند. همچنین پیش‌بینی شرایط آب و هوایی خصوصاً در زمان برگزاری مراسم در باغ تالار در گرمدره و سایر باغ تالارها می‌تواند تاثیر زیادی در نحوه پذیرایی و برنامه‌های ویژه داشته باشند.

امکانات تالار و باغ تالار

در کنار تمامی موارد ذکر شد در زمان رزرو تالار یا باغ تالار لازم است که به امکانات آن توجه ویژه‌ای شود. یک از مهم‌ترین امکانات در تالارها وجود پارکینگ است. از آنجایی که در مراسم‌های عروسی و عقد تعداد افراد زیادی با لباس‌های مجلسی حضور دارند نباید دغدغه جای پارک خودروی خود را داشته باشند به همین دلیل تالار حتماً باید از پارکینگ مناسب برخوردار باشد. همچنین تالارها باید از لوازم سرمایشی و گرمایشی در فصول مختلف سال برخوردار باشند چون در غیر این صورت مهمانان قادر نخواهند از مراسم لذت ببرند.

مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب تالار و باغ تالار

خدمات ویژه تالار و باغ تالار

اگرچه وظیفه اصلی تالارها و باغ تالارها فراهم کردن یک فضای مطمئن و امن برای برگزاری مراسمات مختلف است اما تعداد زیادی از این تالارها برای رفاه حال بیشتر مشتریان خود خدمات ویژه‌ای نیز ارائه می‌کنند که می‌تواند به مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق‌تر زوج‌ها کمک ویژه‌ای بکند. از جمله مهم‌ترین خدماتی که یک تالار می‌تواند ارائه کند اجاره و رنت ماشین عروس، گل‌آرایی ماشین عروس، تزئین و دکوراسیون سفره عقد، خدمات مربوط به آتلیه، فیلم‌برداری و عکاسی، اجرای موسیقی زنده در مراسم و … می باشند که می‌توانند به افراد کمک زیادی بکنند و در نهایت از استرس و اضطراب آنها کم کند.

هزینه‌های رزرو تالار

قطعاً هر کدام از زوج‌هایی که قصد شروع یک زندگی جدید را دارند باید مباحث مالی و هزینه‌های خود را به خوبی کنترل کنند تا در آینده تحت فشار قرار نگیرند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان رزرو تالار یا باغ تالار باید به آن توجه داشته هزینه و قیمت آن است. هر کدام از تالارها با توجه به شرایط و فاکتورهای مختلفی همچون موقعیت جغرافیایی تالار، ظرفیت سالن یا سالن‌های باغ تالار، نوع خدماتی که ارائه می‌شود و … می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشد.

جمع‌بندی نهایی

برگزاری مراسم عقد و عروسی در تالارها و باغ تالارها می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد و بسیاری از فشار و استرس‌ها از افراد دور کند اما برای رزرو تالار یا باغ تالار لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی همچون میزان بودجه، هزینه‌های تالار، نحوه پذیرایی، تعداد مهمانان، دیزاین دکوراسیون و نورپردازی، امکانات تالار، خدمات ویژه، شرایط آب و هوایی و … توجه شود.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد.

تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.