بسیاری از افراد از سنین پایین برای روز عروسی خود رؤیاهای مختلفی داشته و در ذهن خود ایده‌های مختلفی برای برگزاری آن دارند که به چند ایده عقد و عروسی. در حقیقت مراسم عروسی از جمله به‌یادماندنی‌ترین موقعیت‌های زندگی افراد است که زیبایی‌ها و نواقص آن تا سال‌ها در ذهن افراد باقی می‌ماند به همین دلیل همه افراد تمایل دارند که به بهترین شکل ممکن این مراسم را برگزار کنند. با توجه به آنکه امروزه دسترسی به امکانات مختلف راحت‌تر است می‌توان از ایده‌های متعددی برای برگزاری این مراسم استفاده نمود. در ادامه مطلب به بررسی چند ایده عقد و عروسی در باغ تالار در گرمدره پرداخته خواهد شد.

چند ایده برای برگزاری عروسی و عقد

 چند ایده عقد و عروسی

در اصل برگزاری مراسم عروسی یک مبحث کاملاً سلیقه‌ای است و ممکن است هر کس در ذهن خود از ایده‌های مختلفی برخوردار باشد و در نهایت آن را اجرا کند اما کسانی که دوست دارند مراسم خاص و ویژه‌ای داشته باشند و در مقایسه با سایرین تفاوت‌های منحصربه‌فردی داشته باشند می‌توانند از مؤسسات تشریفات عروسی کمک بگیرند و یا از افراد متخصص این حوزه استفاده کنند و در نهایت مراسم ویژه‌ای برگزار کنند.

البته باید توجه داشت پیاده کردن هر کدام از انواع ایده عقد و عروسی می‌تواند تحت تأثیر میزان بودجه افراد باشد. ممکن است افراد در ذهن خود ایده‌های جذابی داشته باشند اما از نظر بودجه توان پیاده‌سازی آن را نداشته باشند. از جمله ایده‌های جذاب برای مراسم عروسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرار دادن کندی بار و دسر در لیست پذیرایی

پذیرایی همیشه جذاب‌ترین بخش مراسمات مختلف برای مهمانان است و به همین دلیل در بسیاری از عروسی‌ها توجه ویژه‌ای به آن می‌شود و مهمانان می‌توانند از سلف‌سرویس، تک پرس و دیس پرس و … استفاده کنند. دسرها می‌توانند تنوع، زیبایی و جذابیت بالایی به پذیرایی بدهند. کسانی که از نظر بودجه و هزینه مشکلی ندارند می‌توانند در باغ تالار و تالار اقدام به قرار دادن کندی بار در گوشه‌ای از مراسم بکنند.

در حقیقت کندی بار میزی است که افراد می‌توانند به‌صورت سلف‌سرویس از شیرینی‌ها و شکلات‌ها استفاده کنند. علاوه بر شیرینی، خوراکی‌هایی همچون توت‌فرنگی شکلاتی، پاستیل‌های رنگی، نوتلا و … نیز می‌توانند در کندی بار وجود داشته باشند.

خوانندگی و سخنرانی دوستان نزدیک عروس و داماد

اجرای موسیقی از جمله بخش‌های لاینفک مراسم عقد و عروسی در ایران است و همواره از گروه‌های حرفه‌ای برای برگزاری این بخش استفاده می‌شود. سخنرانی یا خوانندگی دوستان نزدیک عروس و داماد می‌تواند ایده جذابی برای برگزاری عروسی و عقد باشد. امروزه افراد زیادی در زمینه نوازندگی، خوانندگی و … فعالیت حرفه‌ای یا تفریحی دارند و استفاده از این مهارت آنها در مراسم عروسی می‌تواند لحظات زیبا و ماندگاری ثبت کند.

داشتن ساقدوش برای عروس و داماد

اگرچه تا چند سال گذشته ساقدوش عروس در فرهنگ ایرانی جایگاه کمرنگی داشت اما امروزه ایرانیان زیادی نیز از این حرکت زیبا و جذاب استقبال می‌کنند. داشتن ساقدوش می‌تواند به دلیل هارمونی رنگ در لباس‌ها، آرایش، حرکات و … جذابیت دوچندانی به مراسم بدهد. چنانچه ساقدوش‌ها مدتی قبل از برگزاری مراسم نیز برای اجرای رقص، آواز و … تمرین کرده و این حرکات را در روز مراسم به‌صورت هماهنگ شده انجام بدهند می‌تواند جذابیت بسیار زیادی داشته باشد.

 ایده عقد و عروسی

استفاده از نورپردازی و جلوه‌های ویژه صوتی و تصویری

نورپردازی از مهم‌ترین بخش‌های برگزاری مراسم عروسی است و چنانچه به شکلی نوین و خلاقانه انجام شود می‌تواند زیبایی و جذابیت چند برابری برای افراد داشته باشد. لحظه ورود عروس و داماد به تالار می‌توان از ایده‌های جذابی برای نورپردازی استفاده کرد و استفاده از مه سرد، جلوه‌های صوتی، پروژکتورهای بزرگ برای نمایش ورود عروس و داماد روی پرده‌های بزرگ بر روی دیوارهای سالن، استفاده از بالن‌های بادکنکی، استفاده از بالابرهای فانتزی و … همگی می‌توانند ایده‌های جذابی برای برگزاری عروسی و عقد باشند.

گل‌آرایی و دکوراسیون

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های گل‌آرایی این است که به راحتی می‌تواند هزاران ایده و سلیقه مختلف را روی آن پیاده کرد. دیزاین و گل‌آرایی از مهم‌ترین بخش‌های مراسم عروسی است که می‌توان روح و جان بیشتری به مراسم بدهد. گل‌آرایی‌های خاص در جایگاه عروس و داماد، گل‌آرایی میز مهمانان، گل‌آرایی سفره عقد، گلی آرایی ماشین عروس و … همگی می‌توانند با ایده‌های جذابی انجام و اجرا شده و در نهایت به جذابیت بیشتر مراسم کمک کنند. در گل‌آرایی می‌توان از انواع گل ها و گیاهان رنگ شده استفاده کرد؛ مثلاً می‌توان گل ها را هماهنگ و ست شده با لباس عروس رنگ‌آمیزی کرد و تصاویر پس زمینه بسیار زیبایی ایجاد کرد.

استفاده از کیک عروسی

اگرچه بسیاری از زوج‌های جوان در روز برگزاری عروسی و عقد از کیک عروسی استفاده می‌کنند اما در اصل می‌توان ایده‌های بسیار جذابی را بر روی آن پیاده کرد. کیک می‌تواند در اندازه و ابعاد مختلف و با طرح‌های گوناگون تولید شود و در نهایت به لوکس‌تر شدن مراسم کمک ویژه‌ای بکند. در حقیقت کیک عروسی فضای مانور بسیار زیادی برای بروز خلاقیت و هنر دارد و نیازی نیست حتماً از کیک‌های بزرگ و غول پیکر استفاده شود.

برگزاری عروسی و عقد و استفاده از آتش‌بازی

آتش‌بازی یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین ایده عقد و عروسی است که در تمامی جشن‌ها و مراسم‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. برای برگزاری عروسی و عقد نیز می‌توان از ایده‌های مختلفی برای آتش‌بازی استفاده کرد. استفاده از مواد مختلفی همچون فشفشه، نورافشان‌ها، مواد آتش زیای بی‌خطر و … می‌تواند باعث افزایش لذت و هیجان در مراسم شود. آتش‌بازی خصوصاً در زمان برگزاری مراسم در شب‌ها می‌تواند زیبایی دو چندانی به مراسم داده و زمینه‌های بسیار جذابی برای ثبت تصاویر و فیلم فراهم می‌کند.

 ایده عقد و عروسی

استفاده گیفت‌ها و نشانه‌ها برای تشکر از مهمانان

برگزاری مراسم عروسی بدون حضور مهمانان به هیچ عنوان جذابیت و لذتی برای عروس و داماد و خانواده‌های آنها نخواهد داشت و حضور مهمانان می‌تواند دلگرمی بسیار بزرگی برای آنها باشد.

برگزارکننده‌های مراسم می‌توانند با در نظر گرفتن بودجه و هزینه‌ها از گیفت و کادوهای جذابی استفاده کنند و مراتب تشکر خودشان از مهمانان را به جا بیاورند. ظروف تزئین شده کارت‌پستال‌ها، گلدان‌های فانتزی، شیشه‌های کوچک و فانتزی، جا سوئیچی، شکلات‌های کادویی، لیوان‌های حکاکی شده، شاخه گل‌های مینیاتوری و … هر کدام می‌توانند گیفت و کادوهای جذابی برای مهمانان باشند و همیشه لحظات زیبای برگزاری مراسم را به یا آنها بیاورند.

استفاده از تم‌ها و لباس‌های محلی

هرچند که امروزه کت و شلوار و لباس عروس رایج‌ترین پوشش برای زوج‌های جوان در روز عروسی است اما زیبایی فرهنگ ایرانی به تنوع و تعدد پوشش‌ها و رسومات مختلف آن است. عروس و داماد می‌توانند در روز برگزاری عروسی و عقد خود از لباس‌های محلی و لباس‌های مخصوص قومیت‌های دیگر استفاده کنند که زیبایی بسیاری دارند. همچنین زوج‌ها می‌توانند از سبک‌های مختلف برگزاری عروسی استفاده کنند. امروزه افراد از انواع سبک‌های مختلف مانند عروسی به  سبک روستیک، سبک مدرن، سبک ساده، سبک کلاسیک، سبک تلفیقی و … استفاده می‌کنند و هر کدام از آنها می‌تواند جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاص خود را داشته باشد.

چند ایده برای برگزاری عروسی و عقد

برگزاری مراسم یا ساخت کلیپ در مکان‌های خاص

از دیگر ایده عقد و عروسی که می‌تواند جذابیت بالایی در برگزاری مراسم عروسی و عقد داشته باشد استفاده از مکان‌های خاص است. هرچند که برگزاری مراسم در تالارها، سالن‌ها و باغ تالارها مرسوم است اما افراد می‌توانند با فراهم کردن شرایط مراسم خودشان را در سواحل دریاها، روستاهای جذاب، طبیعت و … برگزار کنند.

به‌صورت کلی فرد می‌تواند صدها ایده مختلف برای برگزاری عروسی و عقد در ذهن خود داشته باشد اما لازم است که برای اجرای این ایده‌ها به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه شود. در مقاله دیگری با عنوان هنگام رزرو تالار یا باغ تالار به چه نکاتی توجه کنیم؟ می‌توان اطلاعات دقیقی در مورد نحوه رزرو تالارها و بررسی شرایط کلی آنها به دست آورد.

جمع‌بندی نهایی

برگزاری مراسم عقد و عروسی از جمله مهم‌ترین اتفاقات زندگی هر فردی به شمار می‌رود به همین دلیل همه افراد ایده‌های مختلفی برای اجرا و انجام آن دارند. برای برگزاری این مراسم می‌توان از هزاران ایده مختلف استفاده کرد و هر کدام از ایده‌ها می‌تواند تحت تأثیر شرایط مختلف، بودجه، سلیقه افراد و … قرار داشته باشد.

استفاده از کندی بار، خوانندگی دوستان نزدیک، داشتن ساقدوش، آتش‌بازی، استفاده از گیفت مهمان و … از جمله ایده‌هایی هستند که می‌توانند این مراسم را برای افراد ماندگار و خاطره‌انگیز کنند.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد. جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد.

تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.