زمانی که موعد برگزاری مراسم عقد و عروسی زوج‌های جوان می‌رسد تعیین زمان و مکان جشن اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. امروزه برخلاف گذشته استفاده از تالارها و باغ تالار در گرمدره برای برگزاری مراسم عقد و عروسی بسیار رایج شده است چرا که مهمانان در این مکان‌ها رفاه و آسایش بیشتری دارند و لذت و هیجان بیشتری نیز تجربه می‌کنند. هرچند که تالار و باغ تالار می‌توانند تفاوت‌های متعددی باهم داشته باشند اما برگزاری مراسم در هرکدام از آنها می‌تواند جذابیت‌های خاصی داشته باشد. برای انتخاب باغ تالار و تالار برای برگزاری مراسمات مختلف لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه شود که در ادامه مطلب به بررسی آنها پرداخته خواهد شد.

چند نکته برای انتخاب باغ تالار

تفاوت باغ تالار و تالار

هرچند که باغ تالار و تالار می‌توانند برای اهداف مشترکی همچون برگزاری جشن‌های مختلف استفاده شوند اما می‌توانند تفاوت‌های متعددی نیز باهم داشته باشند.

  • نورپردازی در فضای تالار بهتر انجام می‌شود و می‌تواند در افزایش کیفیت فیلم‌برداری عروسی مؤثر باشد.
  • باغ تالارها معمولاً مکان‌های مخصوص بانوان و آقایان وجود ندارد و مراسم به شکل مختلط است در حالی که تالار دارای مکان مخصوص برای آنها است.
  • شرایط آب و هوایی در باغ تالارها قابل پیش‌بینی نیست اما تحت هر شرایطی می‌توان از تالارها استفاده کرد و کنترل کامل بر روی تنظیمات دما وجود دارد.
  • خدمات‌رسانی و پذیرایی از مهمانان در فضای تالار راحت‌تر و باکیفیت‌تر از باغ تالارها خواهد بود.
  • باغ تالارها از تهویه طبیعی برخوردارند و در فصول مختلفی از سال مانند بهار می‌توانند جذابیت بالایی برای مهمانان داشته باشند.
  • باغ تالارها می‌توانند از زیبایی‌های طبیعی مانند درختان، برکه، گل و گیاه و … برخوردار باشند.

مهم‌ترین نکات در انتخاب باغ تالار و تالار

همان‌طور که گفته شد تالار و باغ تالار می‌توانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته باشند به همین دلیل امروزه اکثر افراد تمایل دارند مراسم عقد و عروسی خود را در این مکان‌ها برگزار کنند. برای انتخاب باغ تالار یا تالار لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

داشتن برنامه‌ریزی مناسب

برگزاری مراسم عروسی با توجه به مراحل مختلف و متعددی که دارد کار ساده‌ای نیست و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی اقدام به انجام و اجرای آن نمود. لازم است که افراد تمامی کارها و امور خود را یک ماه مانده به‌روز مراسم انجام بدهند که هیچ‌گونه استرس و اضطرابی نداشته باشند. در برگزاری چنین مراسماتی عروس و داماد می‌توانند نظرات، سلایق و علایق متفاوتی داشته باشند و لازم است که حتماً از قبل باهم مشورت کنند و به یک نتیجه مطلوب برسند.

مشخص کردن فهرست مهمانان

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب باغ تالار مشخص کردن فهرست و تعداد دقیق مهمانان است. باغ تالارها همانند تالارها می‌توانند در ابعاد و اندازه‌های مختلفی وجود داشته باشند و اگر اندازه باغ متناسب با تعداد مهمانان و نفرات انتخاب نشود برگزاری مراسم نمی‌تواند هیجان کافی را داشته باشد و مهمانان قادر نخواهند بود به اندازه کافی لذت ببرند.

موقعیت مکانی و جغرافیایی باغ تالار

توجه به محل و موقعیت تالارها و باغ تالارها می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در نحوه برگزاری مراسمات مختلف و میزان رضایت مهمانان داشته باشد. در اصل تالار و باغ تالار باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که همه مهمانان بتوانند به راحتی و بدون مشکل به آن دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال رزرو باغ تالار در گرمدره می‌تواند برای کسانی که در کرج و تهران ساکن هستند گزینه مناسبی باشد چرا که موقعیت آن به‌گونه‌ای است که همه مهمانان می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

توجه به سابقه و مجوز تالار

تالار و باغ تالار سودآوری مناسبی دارند از این رو امروزه افراد بسیار زیادی در این زمینه فعالیت دارند و اقدام به تأسیس تالار و باغ تالار می‌کنند. در زمان انتخاب باغ تالار حتماً باید به سابقه باغ تالار و میزان رضایت مشتریان از آن و همچنین داشتن مجوزهای رسمی توجه داشت تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوان از مجاری قانونی حق‌وحقوق خود را پیگیری کرد.

منوی غذا و نحوه پذیرایی

از جمله مهم‌ترین فاکتورها در کیفیت مراسم عقد و عروسی نحوه پذیرایی و منوهای غذایی آن است. امروزه باغ تالارها از انواع روش‌های پذیرایی تک پرس، دیس پرس و سلف‌سرویس استفاده می‌کنند و در صورت درخواست میزبان می‌توانند به بهترین شکل ممکن از مهمانان پذیرایی کنند. در مقاله دیگری تحت عنوان چند ایده برای برگزاری عروسی و عقد می‌توان اطلاعات مناسبی در مورد نحوه پذیرایی از مهمانان و ایده‌های مختلف عروسی به دست آورد

دیزاین و دکوراسیون

امروزه برای برگزاری مراسم عروسی و عقد می‌توان از صدها تم و دکوراسیون مختلف استفاده کرد و از آنجایی که دکوراسیون، نورپردازی و … می‌تواند تأثیر زیادی در نحوه برگزاری مراسم داشته باشد حتماً باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. افراد می‌توانند متناسب با نوع سلیقه خود از انواع سبک‌های دکوراسیون مانند سبک مدرن، سبک ساده، سبک روستیک، سبک کلاسیک و سنتی و … استفاده کنند.

چند نکته برای انتخاب باغ تالار

توجه به هزینه‌های رزرو باغ تالار

هر کدام از انواع باغ تالارها می‌توانند با توجه به امکانات خود، موقعیت مکانی، مساحت، تعداد سالن‌ها، خدمات ویژه، زمان برگزاری مراسم، ظرفیت سالن‌ها و … قیمت‌های متفاوتی داشته باشند به همین دلیل افراد حتماً باید از قبل متناسب با میزان بودجه خود اقدام به رزرو باغ تالار بکنند.

امکانات باغ تالار

امکانات باغ تالار می‌تواند اهمیت و ارزش بسیار زیادی داشته باشد چرا که در اصل میزان کیفیت و کمیت امکانات مشخص می‌کند که مهمانان به چه اندازه آسایش و آرامش داشته باشند و از مراسم لذت ببرند. از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین امکاناتی که یک باغ تالار باید داشته باشد می‌توان به پارکینگ خودروها، تهویه مناسب برای سالن‌های پذیرایی، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، بوفه، سرویس بهداشت مناسب، اتاق‌های پرو لباس و … اشاره کرد

خدمات ویژه تالار و باغ تالار

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب باغ تالار توجه به خدمات ویژه آن است. هر کدام از تالارها و باغ تالار در کنار خدمات اصلی خود می‌توانند خدمات ویژه‌ای نیز ارائه کنند که به کاهش استرس و اضطراب افراد کمک ویژه‌ای می‌کند. از مهم‌ترین خدمات ویژه باغ تالارها می‌توان به اجرای موسیقی توسط تیم‌ها حرفه‌ای، اجاره و گل‌آرایی ماشین عروس، تزئین و دکوراسیون سفره عقد، فیلمبردای و عکاسی و … اشاره کرد. البته باید توجه داشت که استفاده از این خدمات ویژه می‌تواند هزینه‌های بیشتری برای افراد داشته باشد و حتماً باید به این موارد نیز توجه شود.

توجه به شرایط آب و هوایی روز مراسم

برخلاف تالارها و سالن‌های پذیرایی برگزاری مراسمات در باغ تالارها در فضای باز انجام می‌شود و کیفیت آن می‌تواند تحت تأثیر مستقیم شرایط آب و هوایی باشد. به عنوان مثال استفاده از باغ تالار در روز بارانی نمی‌تواند جذابیتی داشته باشد چرا که نمی‌توان از مهمانان پذیرایی کرد و اجرای برنامه‌هایی همچون موسیقی، رقص و … ممکن نخواهد بود.

جمع‌بندی نهایی

برگزاری مراسم عقد و عروسی باغ تالارها همانند سالن‌های پذیرایی و تالارها می‌تواند جذابیت‌های متعددی داشته باشد و از مزایا و معایب ویژه‌ای برخوردار باشد. برای انتخاب باغ تالار و رزرو آن لازم است که به نکات مختلفی همچون موقعیت مکانی باغ تالار، شرایط آب و هوایی زمان مراسم، تعداد مهمانان، نحوه پذیرایی، خدمات باغ تالار، هزینه‌های مختلف و … توجه داشت.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم به بهترین صورت انجام پذیرد.