مراسم عروسی به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ زندگی افراد شناخته می‌شود به همین دلیل نحوه برگزاری آن همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سبک و استایل عروسی از مهمترین نکات این موضوع است. بسیاری از افراد برای برگزاری مراسم خود نمی‌دانند دقیقاً باید از چه سبک و استایلی استفاده کنند و دچار سردرگمی و دغدغه‌های متعددی می‌شوند.

نکات مهم در انتخاب سبک و استایل عروسی

سبک و استایل عروسی می‌تواند امری کاملاً شخصی و سلیقه‌ای باشد اما توجه به المان‌های مختلف و تناسب آنها می‌تواند اهمیت بالایی در زیبایی و جذابیت آن داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی نحوه انتخاب مناسب سبک یا استایل عروسی پرداخته خواهد شد.

انتخاب سبک و استایل عروسی خود

معرفی سبک و استایل عروسی

هرچند که نمی‌توان تعریف دقیق و واضحی برای سبک و استایل عروسی داشت اما به صورت کلی می‌توان گفت هرآنچه که عروس و داماد تمایل دارند در روز مراسم خود به معرض دید بگذارند سبک و استایل آنها خواهد بود. به صورت کلی نوع گل‌ها، نورپردازی، نوع تالار یا باغ تالار، نوع لباس عروس و داماد، نوع دیزاین و گل‌آرایی ماشین و … همگی می‌توانند به سبک یا استایل عروسی بستگی داشته باشند. در حقیقت داشتن یک استایل مشخص برای عروسی به افراد کمک می‌کند که ذهن خود را متمرکز کرده و دچار سردرگمی نشوند.

مزایای انتخاب سبک و استایل عروسی

افراد می‌توانند برای هر آیتم و پارامتر عروسی خود هزاران انتخاب متفاوت داشته باشند اما انتخاب یک سبک خاص باعث می‌شود انتخاب‌های افراد متمرکزتر شود و در نهایت نتیجه مطلوب‌تری داشته باشد. در اصل نمی‌توان به هیچ‌کدام از سبک‌ها و استایل‌های عروسی ایراد خاصی گرفت چرا که در نهایت سلیقه عروس و داماد تعیین کننده خواهد بود و ممکن است که آنها سلیقه متفاوت داشته باشند. در مقاله‌ای تحت عنوان نکات طلایی نحوه برگزاری مراسم عروسی در باغ تالار به فاکتورها و پارامترهای ویژه و منحصربه‌فردی برای اجرای مراسم عروسی اشاره شده که مطالعه آن قبل از رزرو باغ تالار می‌تواند بسیار مفید باشد.

انتخاب سبک و استایل عروسی

رایج‌ترین سبک‌های عروسی

همان‌طور که گفته شد امروزه افراد می‌توانند مراسم عقد و عروسی خودشان را به سبک‌های متفاوتی اجرا کنند و محدودیتی در برگزاری مراسم‌های خود نخواهند داشت اما به صورت کلی تعدادی از سبک‌ها یا استایل‌های عروسی وجود دارند که محبوبیت و رواج بیشتری داشته و می‌توانند جذابیت و هیجان بیشتری برای عروس و داماد و مهمانان آنها داشته باشند. از جمله رایج‌ترین سبک یا استایل عروسی می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

سبک عروسی مدرن

سبک یا استایل عروسی مدرن با نام‌های دیگری همچون سبک معاصر یا سبک سنت شکن شناخته می‌شود و به مراسمی گفته می‌شود که در آن از دکورهای مینیمالیستی استفاده می‌شود و یک مراسم جسورانه خواهد بود. در حقیقت سبک مدرن یک نمایش زیبایی‌شناسی جدید است و در مکان‌های متفاوتی همچون گالری‌های هنری، موزه‌ها و یا انبارهای صنعتی و شیک برگزاری خواهند شد. تمرکز اصلی در این نوع مراسم بر روی محل برگزاری مراسم، دیزاین و گل‌آرایی، اجرای موسیقی زنده و … است و جزئیات مراسم به صورت دقیق در نظر گرفته می‌شود. سبک یا استایل مدرن از کلاس بالایی برخوردار است و به تناسب آن می‌تواند هزینه‌های بالایی نیز برای زوج‌های جوان داشته باشد.

سبک و استایل کلاسیک

سبک کلاسیک عروسی که با نام سبک عاشقانه نیز شناخته می‌شود از سابقه و قدمت بالایی برخوردار بوده و محبوبیت زیادی نیز بین افراد دارد. این سبک در حقیقت یک سبک از آزمون برگشته است و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. برای استفاده از این سبک فقط کافی است که زوج‌ها به ترندهای جدید عروسی پشت کرده و از آنها استفاده نکنند. سبک کلاسیک حتی بعد از سال‌ها می‌تواند جذابیت داشته باشد و همانند بسیاری از مراسم‌ها موجبات خنده و تمسخر نسل‌های بعدی را فراهم نمی‌کند. سبک یا استایل کلاسیک معمولاً در یک تالار پذیرایی یا باغ تالار زیبا برگزار می‌شود و فاکتورهایی همچون لباس عروسی، دیزاین و گل‌آرایی و … دارای تم کلاسیک خواهند بود.

سبک و استایل محلی

سبک یا استایل عروسی محلی می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد چرا که می‌تواند تحت تأثیر فرهنگ، سنت‌ها، آداب، دین و مذهب، زبان، پوشش و لباس و … قرار بگیرد. این سبک عروسی محبوبیت و مقبولیت بالایی دارد و افرادی که به اصالت، رسم و سنت و … علاقه داشته باشند حتی اگر شناختی از آنها نداشته باشند چنین مراسمی می‌تواند برای آنها جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

انتخاب سبک و استایل عروسی

سبک یا استایل روستیک

در سال‌های اخیر سبک روستیک محبوبیت بسیار زیادی در مراسم‌های متفاوت پیدا کرده و حتی بسیاری از افراد در نقاط مختلف جهان از آن به عنوان سبک و استایل زندگی خود استفاده می‌کنند. این سبک در اصل با نام سبک روستایی نیز شناخته می‌شود چرا که برای برگزاری باغ تالار روستیک از المان‌های طبیعی و ارگانیک استفاده می‌شود. این سبک از مراسم ای عروسی معمولاً در دل طبیعت یا در باغ تالارها برگزار می‌شود و در تمامی بخش‌های آن مانند دیزاین و گل‌آرایی، ماشین عروس، لباس عروس و داماد، میز و صندلی پذیرایی، نورپردازی و … از المان‌های طبیعی و روستایی استفاده می‌شود و محبوبیت بسیار زیادی در میان مرم دارد.

سبک یا استایل عروسی فانتزی یا زرق و برق‌دار

این نوع سبک عروسی که با نام سبک glam شناخته می‌شود معمولاً توسط افراد ثروتمند انتخاب می‌شود چرا که در آن از انواع اشیای درخشان، سنگ‌های قیمتی، فلزات، لوسترهای کریستالی و … استفاده می‌شود. عروسی پر زرق و برق معمولاً در عمارت‌ها و کاخ‌های بزرگ برگزار می‌شود و معمولاً از آخرین ترندهای روز عروسی در آن استفاده می‌شود. این سبک در اصل توسط افراد محدودی انتخاب می‌شود چرا که می‌تواند هزینه‌های زیادی داشته باشد.

سبک و استایل تم محور

یکی دیگر از سبک‌ها و استایل‌هایی که امروزه در میان جوانان محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است سبک تم محور است. در این سبک یک تم خاص و ویژه برای عروسی انتخاب می‌شود و معمولاً تمامی مهمانان نیز از آن تم پیروی می‌کنند. استایل تم محور می‌تواند تنوع بسیار بالایی داشته باشد چرا که افراد می‌توانند تم‌های مختلفی برای عروسی خود انتخاب کنند. تم عروسی می‌تواند به مناسبت‌ها، مراسم مذهبی، فرهنگ و … مرتبط باشد و بر اساس سلیقه و علاقه افراد انتخاب شود.

در همین راستا مقاله ای در رابطه با چند نکته مهم درباره دسته گل عروس هست که می توانید مطالعه کنید.

انتخاب سبک و استایل عروسی

بهترین سبک و استایل عروسی

همان‌طور که گفته شد امروزه می‌تواند از انواع سبک‌ها و استایل‌های متفاوت در مراسم‌های مختلف مانند عقد و عروسی استفاده کرد اما در نهایت بهترین سبک یا استایل عروسی سبکی خواهد بود که در آن به بسیاری از فاکتورها و پارامترها توجه شده باشد. از جمله مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب بهترین سبک و استایل عروسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مرحله اول افراد باید میزان هزینه و بودجه خود را برای مراسم مشخص کنند و بر اساس آن به انتخاب سبک بپردازند.
  • افراد حتماً باید به موقعیت جغرافیایی و هنجارهای فرهنگی توجه داشته باشند.
  • بهتر است که سبک عروسی به‌گونه‌ای باشد که عمومیت بیشتری داشته باشد.
  • در انتخاب سبک و استایل عروسی بهتر است که به سلیقه، اعتقادات، شرایط جامعه و … توجه شود. به عنوان مثال انتخاب سبک تم محور با تم هالووین نمی‌تواند جذابیت و هیجانی برای زوج‌های ایرانی باشد.
  • هرچند که انتخاب سبک امری سلیقه‌ای و شخصی است اما بهتر است که زوج‌ها جوان قبل از انتخاب سبک و استایلی با آشنایان نزدیک خود مشاوره داشته باشند.
  • در نهایت لازم است که حتماً مراسم عروسی در مکان مناسبی برگزار شود که آسایش و رفاه مهمانان تأمین شود. به عنوان مثال برگزاری مراسم باغ تالار در گرمدره می‌تواند گزینه مناسبی برای اهالی کرج و تهران باشد.

جمع‌بندی نهایی

مراسم عروسی از مهم‌ترین لحظات زندگی افراد به شمار می‌روند و همه افراد تمایل دارند که چنین مراسمی را به بهترین و ماندگارترین شکل ممکن برگزار کنند. انتخاب سبک و استایل عروسی مناسب برای برگزاری مراسم می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد چرا که یک سبک خاص باعث متمرکز شدن افراد و انتخاب‌های درست آنها خواهد شد و در نهایت مراسم به شکل مطلوب برگزار می‌شود. از رایج‌ترین سبک‌های عروسی می‌توان به سبک روستیک، سبک مدرن، سبک کلاسیک و … اشاره کرد که هر کدام ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد. جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد.

تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.