برخی از جزئیات کوچک از چنان تاثیر و اهمیتی برخوردارند که شاید در ظاهر به نظر نرسد. «کفش عروس» یکی از این جزئیات کوچک است. برای مراسم‌های قبل از عروسی شاید انتخاب کفش خیلی مهم نباشد اما در مورد شب عروسی، به عنوان مهم‌ترین مراسم، قضیه فرق می‌کند.
در واقع تدارکات مراسم عروسی آنقدر زیاد و گسترده‌اند که طبیعی است گاهی چنین چیزهای کوچکی سرسری گرفته شوند. اما باور کنید یا نه، انتخاب کفش عروس به اندازه تدارکات سالن و انواع پذیرایی و کیک عقد و عروسی و گروه موزیک مهم و حیاتی است.
عروس زیبا قرار است مدت زمان طولانی را از مراسم عقد گرفته تا مراحل عکاسی و پیست رقص و شام با این کفش‌ها سپری کند. ملکه این شب تکرارنشدنی قرار است تمام مدت با این کفش‌ها راه برود و بدرخشد. پس بدیهی است که کفش مناسب عروس در مراسم عروسی هم باید زیبا باشد و هم فاکتورهای دیگری مثل راحتی و دوام و امنیت را دارا باشد.
خیلی از زوج‌های جوان به دلیل روزهای پرمشغله قبل از عروسی ممکن است فرصت نکنند به تمام جوانب این قضیه فکر کنند یا شاید اصلا ندانند چطور باید یک جفت کفش مناسب برای عروس خانم تهیه کرد. در ادامه این نوشته قصد داریم مهم‌ترین نکاتی را که باید برای انتخاب کفش عروس در نظر گرفت، به شما آموزش دهیم.

کفش مناسب عروس در مراسم عروسی

اول لباس عروس را بخرید

اینکه لباس عروس شما چه سبک و مدلی داشته باشد، بلند باشد یا کوتاه، توری باشد یا ساتن و غیره، نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب کفش عروس دارد. پس باید اول لباس عروسی را بخرید. نه تنها لباس، بلکه سبک و استایل اکسسوری و حتی مو هم می‌توانند در انتخاب کفش موثر باشند. و اینکه چه میزان از کفش شما قرار است از زیر لباس پیدا باشد.
دقت کنید که هماهنگی یعنی زیبایی. پس همه جزئیات باید با هم همگون باشند و یکدیگر را تکمیل کنند. اگر قبل از انتخاب لباس عروس و اکسسوری، کفش بخرید ممکن است بعدا با عدم هماهنگی مواجه شوید و یک جورهایی توی ذوقتان بخورد. پس حتما این نکته را در نظر بگیرید.

مکان عروسی را در نظر بگیرید

توجه کنید که نوع مکان عروسی شما در انتخاب کفش بسیار مهم است. شب عروسی درسالنی سرپوشیده در شهر برگزار شود یا یک باغ تالار در گرمدره یا جایی کنار دریا، کفش متناسب با خود را می‌طلبد. مثلا پوشیدن کفشی با پاشنه‌های بلند و نازک و تیز در ساحل عاقلانه نیست.
پس دقت کنید که عروسی را کجا می‌خواهید برگزار کنید. زمین آن مکان صاف و لیز است یا نه. شرایط محیطی به چه گونه است. کجاها باید رفت‌وآمد بیشتری کنید. اینها نکات مهمی است که قبل از خرید کفش مناسب عروس در مراسم عروسی باید حتما در نظر بگیرید.

بر اساس فصل کفش انتخاب کنید

همانطور که باید لباس عروسی را متناسب با فصل انتخاب کرد، برای انتخاب کفش هم باید فصل و آب و هوا را در نظر گرفت. به خصوص اگر مراسم در فضای بازی مثل باغ تالار برگزار شود. طبیعتا پوشیدن صندل برای زمستان و پاییز مناسب نیست.
برای فصل‌های سرد بهتر است از کفش‌های لژدار زیبا به جای کفش پاشنه‌دار استفاده کنید. چون لژ سطح اتکای بیشتری دارد و بهتر می‌توانید در فضای باز، که ممکن است برفی یا خیس و ناهموار باشد راه بروید و تعادل داشته باشید.
اما اگر مراسم در فصل‌های بهار و تابستان برگزار می‌شود، صندل‌ها و کفش‌هایی با پاشنه‌های بلند مناسب و زیبا هستند و به فصل هم می‌آیند.
علاوه بر این‌ها، به اخبار هواشناسی هم توجه داشته باشید. در صورت باریدن باران یا برف بهتر است یک جفت کفش اضافه با خود بردارید.

راحتی کفش خیلی مهم است

اکثر عروس خانم‌ها زیبایی کفش برایشان در اولویت قرار دارد و فکر می‌کنند داشتن آسایش و راحتی پاها برای یک شب چندان هم مهم نیست. اما باید به شما بگوییم که اشتباه می‌کنید. راحتی کفش عروس واقعا اهمیت دارد، حتی شاید از زیبایی هم مهم‌تر باشد!
پس سعی کنید هر دو فاکتور را هنگام خرید مد نظر قرار دهید و راحتی را فدای زیبایی نکنید. شما قرار است تمام طول روز آن کفش‌ها را به پا داشته باشید و این طرف و آن طرف بروید. درد گرفتن انگشتان پاها و زخم شدن پشت پا می‌تواند هر کسی را از هر مجلسی دلزده و خسته کند. مسلما دوست ندارید در تمام طول مجلس، گاه و بیگاه از درد پا صورتتان در هم کشیده شود.
از طرفی این مراسم، مراسم عروسی شماست! و باید از آن لذت ببرید. ناراحت بودن کفش این امر را برای شما غیرممکن می‌کند. پس فاکتور «راحتی» برای انتخاب کفش مناسب عروس در مراسم عروسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دنبال کفش‌های ارزان و بی‌کیفیت نروید

شما همین یک شب را قرار است عروسی بگیرید، پس ارزشش را دارد که کمی بیشتر برای کفش عروس خرج کنید. شب عروسی تکرار نمی‌شود و باید تمام لذتی را که می‌توانید از آن ببرید و خاطره‌ای خوش برایتان بماند.
کفش‌های ارزان غالبا کیفیت مناسبی هم ندارند و ممکن است در طول مراسم عیب و ایرادی پیدا کنند و دستتان را توی پوست گردو بگذارند. یا اینکه پاهایتان را بزنند و راه رفتن را برایتان سخت کنند. می‌توانید سر بزنگاه حراج‌های سالانه یک جفت کفش برند باکیفیت را با قیمت کمتری تهیه کنید.

به اندازه پاشنه توجه کنید

پاشنه‌های خیلی بلند و تیز شاید واقعا جذاب باشند و نظر شما را جلب کنند، اما یادتان باشد که شما ساعات زیادی را باید با این کفش‌ها سپری کنید. پاشنه اگر خیلی بلند باشد باعث پادرد و کمردرد می‌شود و شما را از پا می‌اندازد. پاشنه‌های بیشتر از هفت سانت واقعا برای مراسم عروسی توصیه نمی‌شوند.
به خصوص اگر آدمی هستید که به پوشیدن کفش پاشنه بلند عادت ندارید و اغلب اسپرت بوده‌اید، این ریسک را نکنید. سعی کنید پاشنه‌های کوتاه‌تری انتخاب کنید. البته که جنس و شکل کف کفش هم در این قضیه موثر است. بعضی از کفش‌ها با ایجاد لژ کمکی در کف، این شیب زیاد را تا حدی کم کرده‌اند.
اگر لباس شما بلند است انتخاب کفش لژدار هم گزینه بدی نیست. راه رفتن با لژ از راه رفتن با پاشنه راحت‌تر است. دقت کنید که آن شب همه چشم‌ها به شما است پس شکل راه رفتنتان نباید ناجور و خنده‌دار شود. هنگام خرید کفش مناسب عروس در مراسم عروسی پاشنه‌ای را انتخاب کنید که بتوانید با آن خوب راه بروید.

کفش عروسی

به رنگ کفش توجه کنید

بهتر است که رنگ کفش با رنگ لباس شما ست باشد، به خصوص اگر کفش‌هایتان از زیر لباس پیداست. توجه کنید که طیف گسترده‌ای از رنگ سفید تا نباتی و شیری و کرم وجود دارد که هرکدام شامل درجات مختلفی می‌شوند. به رنگ لباستان دقت کنید و کفش همرنگ آن انتخاب کنید. توصیه می‌شود که تکه‌ای از پارچه لباستان را موقع خرید کفش به همراه داشته باشید. این هم یکی دیگر از دلایلی است که باید لباس عروس را پیش از کفش عروس تهیه کنید.

توجه به این نکات ریز و رعایت آنها می‌تواند شما را در انتخاب کفش یاری کند. این را هم در نظر بگیرید که بهتر است یکی دو هفته قبل از عروسی کفش را تهیه کنید و مقداری با آن در خانه راه بروید. در این صورت اگر مشکلی وجود داشته باشد فرصت کافی برای تعویض کفش دارید. پس این کار را برای دقیقه نود نگذارید.
با کمی دقت و آگاهی در خرید کفش مناسب عروس در مراسم عروسی می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. انتخابی که علاوه بر زیبایی، راحتی و آسایش را هم در طول این مراسم به پاهای شما هدیه کند و در نهایت خاطره‌ای خوش برایتان به یادگار بگذارد.