یکی از جذاب‌ترین و دلرباترین صحنه‌هایی که می‌شود در یک مراسم عروسی یا عقد دید، کیک عقد و عروسی است که روی پایه بلندی خودنمایی می‌کند. کیکی که همه چشم‌ها از دیدنش برق می‌زند و دهان‌ها آب می‌افتد و ذهن‌ها این سوال را از خود می‌پرسند: یعنی مزه‌ش چطوره؟ قصد داریم انواع کیک عروسی در باغ تالار در گرمدره را به شما معرفی کنیم.

این روزها کیک مراسم عقد و عروسی انواع مختلفی پیدا کرده و طیف گسترده‌ای از طرح و رنگ و مزه را پیش چشم عروس و دامادها گذاشته است. بسته به آداب و رسوم عروسی ایرانی این کیک می‌تواند ظاهر و طعمی متفاوت داشته باشد. یکی از خوشمزه‌ترین و شیرین‌ترین مراحل تدارکات عقد و عروسی هم همین انتخاب کیک است.

کیک یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که قرار است در فیلم و عکس‌های عروسی ماندگار شود. البته این ماندگار شدن تنها به تصویر کیک محدود نمی‌شود. کیک مراسم می‌تواند فارغ از ظاهر زیبا، مزه ماندگاری هم داشته باشد. اگر شما هم در پی تدارک کیک عروسی هستید یا صرفا به این مبحث خوشمزه علاقه‌مندید، تا پایان این نوشته همراه ما باشید. در مقالات دیگر به سوال چگونه کیک عروسی مناسب سفارش دهیم؟ هم پاسخ خواهیم داد.

انواع کیک عقد و عروسی

نکات مهم برای انتخاب کیک

پیش از آنکه به معرفی انواع کیک عقد و عروسی بپردازیم، بد نیست چند نکته و توصیه مهم در رابطه با تدارک کیک داشته باشیم. نکاتی که می‌توانند کمک موثری به شما کنند تا شتابزده اقدام به سفارش نکنید و در نهایت آنچه قلبا و واقعا می‌پسندید نصیبتان شود.

اولا اینکه انتخاب کیک را برای لحظه آخر نگذارید. در این صورت وقت کافی برای توجه به طعم و رنگ و جزئیات دیگر نخواهید داشت. پس زودتر برای انتخاب کیکی که مناسب با مجلس و فضا و مکان شما باشد اقدام کنید.

برای انتخاب قنادی خوب، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. کامنت‌ها را بخوانید و تبلیغات دهان به دهان را مد نظر قرار دهید. اسیر مدهای جدید نشوید و سعی کنید سلیقه خود را در اولویت قرار دهید. به توصیه‌های قناد برای تهیه کیکی که با بودجه شما جور باشد توجه کنید تا تصمیم درست بگیرید.

کیک عروسی

ست بودن کیک با تزئینات مراسم عقد یا عروسی شما، به زیبایی مراسم می‌افزاید. همچنین طعم کیک واقعا به اندازه ظاهر آن مهم است. اگر امکان تست کردن وجود داشت حتما قبل از انتخاب و سفارش، کیک را تست کنید.

در نهایت اینکه طبق عرف استاندارد، 100 یا نهایتا 200 گرم از کیک برای هر فرد کافی است. پس به اندازه خرید کنید و اسراف نکنید. هزینه اضافی را می‌توانید برای بخش‌های دیگری صرف کنید. یادتان نرود حتما از کیک عروسی برای خودتان هم نگه دارید. این مسئله‌ای است که خیلی از زوج‌ها در شلوغی مراسم فراموش می‌کنند. بسپارید تکه‌ای از کیک برایتان کنار بگذارند. بعد از اینهمه زحمت و سلیقه، بهتر است خودتان هم شیرینی کیک عروسیتان را بچشید.

انواع مدل‌های کیک عقد و عروسی

  • کیک چندطبقه با نقاشی آبرنگی

چنین زیبایی و ملاحتی را در کیک‌های دیگر به ندرت خواهید دید. طرح گل‌های رنگی ملیح روی سطح کیک آنقدر زیباست که کسی دلش نمی‌آید آن را ببرد. درست مثل یک نقاشی آبرنگ چشم‌نواز. این کیک به عنوان کیک عقد و عروسی برای مراسم و فضایی عاشقانه همراه با اجرای موسیقی زنده و رقص دونفره عروس و داماد، فوق‌العاده است.

کیک عروسی آبرنگی

  • کیک فوندانت با گل‌های شکری

جدیدا استفاده از خمیر فوندانت برای تهیه کیک خیلی مد و باب شده. این خمیر به کیک سطحی صاف و مقاوم می‌دهد. البته خمیر فوندانت به خاطر ضخامت و شیرینی بیش از حد معمولا خورده نشده و کنار بشقاب‌ها می‌ماند. اما اگر ظاهر و زیبایی کیک بیشتر برایتان مهم است کیک فوندانت گزینه مناسبی است.

کیک‌های فوندانت زیبا با تزئینات گل‌های شکری روی سطح کیک، بی‌نهایت زیبا و دوست‌داشتنی هستند. گل‌ها قابل خوردن هستند و همچنین نمای بسیار دل‌انگیزی به کیک عقد و عروسی می‌دهند. از طرفی هزینه کیک فوندانت به خاطر زحمت بیشتری که روی جزئیات کشیده شده، بیشتر است.

  • کیک خامه‌ای

کیک‌های خامه‌ای قدیمی‌تر هستند و حال‌وهوایی کلاسیک دارند. از طرفی خامه روی کیک برخلاف فوندانت، قابل خوردن است. خیلی‌ها همچنان این کیک‌های زیبا را به کیک‌های مد روز و فوندانتی ترجیح می‌دهند. اما نکته قابل توجه این است که اگر عقد یا عروسی شما در فضای باز باغ تالار و هوای گرم برگزار می‌شود، ممکن است باعث آب شدن کیک شود. بهتر است قبل از سفارش به این نکته توجه کنید.

کیک عقد خامه ای

  • کیک ساده و مینیمال با جزئیات اندک

این کیک‌ها برای زوج‌هایی که به سادگی و شیک بودن علاقه دارند بیشتر مناسب است. این کیک‌ها در عین سادگی بسیار زیبا هستند. تزئینات ظریف و کوچک جلوه قشنگی ایجاد می‌کند و از طرفی فاقد شلوغ‌کاری‌های گل‌درشت و پر زرق و برق است.

  • کیک با بافت حلزونی، مشبک یا هندسی

در سطح این کیک‌ها برای از بین بردن یکنواختی و ایجاد طرحی متفاوت و چشمگیر از تکنیک‌هایی استفاده می‌شود. مثلا شابلون هندسی برای ایجاد بافتی هندسی همراه با روکش رنگی، یا ایجاد بافت حلزونی با منحنی‌های چشم‌نواز و زیبا. گاهی برای ایجاد بافت توری روی سطح کیک از تور عروس استفاده می‌شود تا یک بافت ست با عروس به وجود آورد و به زیبایی و هماهنگی مراسم بیفزاید.

  • کیک تزئین‌شده به سبک روستیک

تزئینات روستیک می‌تواند نمایی خاص و سادگی‌ای دلپذیر و دوست‌داشتنی به کیک شما بدهد. از شلوغ‌کاری و تزئینات مجلل خبری نیست و اصل تمرکز روی بافت و طرحی روستایی و دلنشین است. گل‌های خشک‌شده و ریز به این نوع کیک نمایی فوق‌العاده می‌بخشند.

  • کیک خامه‌ای با تزئینات میوه‌ای

این کیک‌ها طرحی روستایی و دلنشین به مراسم شما می‌آورند. سطح کیک معمولا خامه‌ای به سبک خامه فرم گرفته با حالت گچ‌بری است و روی کیک با میوه‌های مختلف تزئین شده است. انار، آلو، کیوی، توت‌فرنگی، انجیر و…

کیک میوه ای برای عروسی و عقد

  • کیک با رنگ تیره

قانونی وجود ندارد که کیک حتما باید سفید، صورتی یا به رنگ‌های روشن باشد. گاهی می‌شود انتخابی متفاوت کرد. چه بسا این انتخاب متفاوت نما و جلوه‌ای خاص و منحصربه‌فرد به جشن شما بدهد. کیک تیره یکی از این انتخاب‌های متفاوت است. رنگ تیره لزوما بار منفی و غمناک ندارد. یک کیک تیره به رنگ سرمه‌ای یا آبی، همراه با تزئینات رنگی درخشان می‌تواند بسیار شیک باشد و جلوه‌ و شکوه فوق‌العاده و خاصی داشته باشد.

کیک چند طبقه تیره مخصوص عروسی و عقد

  • کیک کاملا سفید

این کیک‌ها و تمام تزئینات رویشان سفید هستند. سطح کیک، گل‌‌های روی کیک، تزئینات دیگر… این کیک‌های تک‌رنگ شبیه مجسمه‌ای گچی و جالب هستند. همچنین گاهی می‌توانند شکلی انتزاعی به خود بگیرند. این کیک‌ها هم به نوبه خود فرم خاص و جالب توجهی دارند.

  • کیک پنج طبقه

این کیک‌ها معمولا بزرگترین و مجلل‌ترین کیک‌هایی هستند که سفارش داده می‌شوند. سفارش این کیک‌ها به خاطر حجم زیادی که دارند معمولا برای مراسم عروسی است. تزئینات مجلل و زیبای روی کیک که اغلب طلایی‌رنگ هستند، این کیک‌ها را زیر نورپردازی سالن پذیرایی خیره‌کننده و باشکوه می‌کند. اگر به دنبال جلوه‌ای مجلل و لاکچری هستید این کیک برای شما مناسب است.

تمام این کیک‌ها در انواع رنگ و طرح و طعم و تزئینات متفاوت، شاید کمی انتخاب را برای شما سخت کند. اما نکته مهم این است که بیش از هر چیزی به سلیقه و خواست خود توجه کنید. هرچه باشد این مراسم، جشن عقد یا عروسی شماست و تصمیم‌گیرنده شمایید.

خودتان را به طعمی وانیلی یا همه‌پسند محدود نکنید. در انتخاب طعم و رنگ جسور باشید و آنچه دوست دارید را سفارش دهید. چه بسا انتخاب شما میهمانان را شگفت‌زده کند و تنوعی جالب و فراموش‌نشدنی را پیش رویشان بگذارد.

کیک عروسی همواره جایگاه خودش را داشته و از محبوبیتی ویژه برخوردار بوده، چه برای عروس و داماد و چه برای میهمانان. با یک انتخاب خوب، می‌توانید چشم‌ها را به کیک عقد و عروسی خودتان خیره کرده و طعمش را در ذهن میهمانان ماندگار کنید.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره آماده ارائه خدمات کیک عقد و عروسی به زوج های عزیز می باشد. همچنین این مجموعه با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.