مراسم عروسی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ زندگی هر فردی به شمار می‌رود به همین دلیل بسیاری از زوج‌های جوان برنامه‌های متفاوتی برای برگزاری و ماندگار کردن لحظات آن دارند. امروزه مراسم عروسی به سبک‌های مختلف در مکان‌های متفاوتی برگزار می‌شود و از جمله محبوب‌ترین مکان‌هایی که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته باغ تالارها هستند. در حقیقت استفاده از باغ تالارخصوصاً در فصول گرم سال می‌تواند مزیت‌های متعددی نسبت به تالارها، سالن‌ها داشته باشد. در حقیقت زوج‌های جوان قبل از تصمیم‌گیری در مورد نحوه برگزاری مراسم عروسی خود بهتر است که اطلاعات کافی از مکان‌ها، روش‌ها و سبک‌های عروسی به دست بیاورند تا بهترین و مطلوب‌ترین خاطرات را برای خود رقم بزنند. در ادامه مطلب به بررسی کامل مزیت‌های استفاده از باغ تالارها نسبت به تالارهای پذیرایی پرداخته خواهد شد.

مزیت‌های استفاده از باغ تالارها نسبت به تالار پذیرایی

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از باغ تالارها

همان‌طور که گفته شده امروزه مراسم‌های عقد و عروسی در سبک‌های مختلفی همچون سبک سنتی و کلاسیک، سبک مدرن، سبک روستیک، سبک فانتزی برگزار می‌شوند و هر کدام از این سبک‌ها می‌توانند جذابیت‌ها و هیجان خاص خود را داشته باشند. انتخاب مکان مناسب برای برگزاری هر کدام از این سبک‌های عروسی اهمیت بالایی دارد. امروزه استفاده از باغ تالارها رواج بالایی پیدا کرده و بسیاری از زوج‌ها تمایل دارند که مراسم خودشان را در فضای باز و در باغ تالارها برگزار کنند. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از باغ تالارها نسبت به تالار پذیرایی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • زیبایی بیشتر و عدم نیاز به تزئینات

می‌توان گفت مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت باغ تالارها نسبت به تالارها برخورداری از زیبایی و جذابیت‌های طبیعی است. باغ تالارها با برخورداری از انواع المان‌های طبیعی مانند درختان، گل و گیاه، چمن، سنگ و سنگ و صخره می‌توانند زیبایی منحصربه‌فردی داشته باشند و در مقایسه با تالارها نیاز به تزئینات کمتری خواهند داشت. باغ تالارها حتی در ساعات شب و با وجود نورپردازی‌های ساده می‌توانند زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته باشند.

  • محدودیت کمتر در تعداد مهمانان

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در تالارها برای برگزاری مراسم عروسی وجود دارد محدودیت در تعداد مهمانان است و از آنجایی که تالارها در مساحت مشخصی ساخته شده و مسقف هستند فقط ظرفیت پذیرش تعداد مشخصی از مهمانان را خواهند داشت در حالی که در باغ تالارها به دلیل گستردگی فضا می‌توانند پذیرای تعداد بسیار بیشتری از مهمانان باشند.

در همین راستا مقاله ای با عنوان برنامه‌ریزی برای عروسی کوچک و کم‌هزینه داریم که می توانید مطالعه کنید.

  • داشتن هوای مطلوب‌تر

همان‌طور که گفته شد باغ تالارها برای مراسم‌هایی مناسب هستند که در فصول تابستان و بهار برگزار می‌شوند. در این فصول که هوا گرم‌تر است ممکن است مهمانان در تالارها دچار مشکلاتی شوند و آسایش و آرامش کافی نداشته باشند اما باغ تالارها به دلیل فضای باز و عدم داشتن سقف می‌توانند هوای مطلوبی داشته باشند. البته در باغ تالارها  نیز لازم است که از لوازم خنک‌کننده در فصول گرم استفاده شود اما به صورت کلی در فصول گرم سال باغ تالارها می‌تواند انتخاب بسیار بهتری نسبت به تالار باشد خصوصاً اگر باغ تالارها در مناطق خوش آب‌وهوا قرار داشته باشد.

  • پارکینگ بزرگ‌تر

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از باغ تالارها نسبت به تالار پذیرایی داشتن پارکینگ‌های بزرگ‌تر است که همواره دغدغه اصلی مهمانان به شمار می‌رود. از آنجایی که باغ تالارها در فضاهای بیرون از شهر قرار دارند و معمولاً از وسعت بالایی برخوردارند می‌توانند پارکینگ‌های بزرگ‌تری در اختیار مهمانان قرار بدهند و مهمانان می‌توانند با خیالی آسوده خودروهای خود را پارک نمایند. تالارهای پذیرایی معمولاً در داخل شهر قرار می‌گیرند و فضای کمتری به عنوان پارکینگ در اختیار دارند که می‌تواند چالش و مشکلاتی ایجاد کند.

  • امکان جداسازی محیط

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از باغ تالارها امکان جداسازی محیط برای خانم ها، آقایان و کودکان است. با توجه به آنکه در این باغ‌ها فضای زیادی در دسترس است می‌تواند محیط‌های مختلفی برای بازی کودکان، دورهمی آقایان و خانم ها و جوانان فراهم کرد. همچنین این امکان وجود دارد که از ابزارهای بازی مانند تاب، سرسره و … برای سرگرم کردن کودکان استفاده نمود. تفکیک محیط و نظم بخشیدن به آن می‌تواند در برگزاری بهتر و جذاب‌تر مراسم اهمیت بسیار زیادی داشته باشد در حالی که در تالارها چنین امکانی وجود نداشته و گاها شلوغی بیش از حد باعث شده است که نظم مراسم تحت تأثیر قرار بگیرد.

  • امکان پذیرایی راحت‌تر

از دیگر مزایای استفاده از باغ تالارها برای برگزاری مراسم عروسی امکان پذیرایی راحت‌تر از مهمانان است. با توجه به آنکه در باغ تالارها فضاهای بیشتری در دسترس مهمانان قرار دارد می‌توان با فراغ بال بیشتری اقدام به پذیرایی نمود و برخلاف تالارها مهمانان مجبور نخواهند بود در یک فضای متراکم شام یا ناهار خود را میل کنند.

در باغ تالارها چینش میزهای خانوادگی راحت‌تر خواهد بود و حتی خانواده‌ها می‌توانند با آسایش و آرامش بیشتر در کنار هم باشند. در مقاله‌ای تحت عنوان انتخاب فینگرفودهای مراسم عروسی به بررسی نحوه انتخاب و آماده‌سازی غذاهای انگشتی و میان وعده پرداخته شده که می‌تواند اطلاعات مفیدی به خوانندگان ارائه کند.

مزیت‌های استفاده از باغ تالارها نسبت به تالار پذیرایی

  • امکان استفاده از زیبایی‌های طبیعی برای عکاسی و فیلم‌برداری

عکاسی و فیلم‌برداری از مهم‌ترین بخش‌های مراسم عروسی به شمار می‌روند و همه افراد دوست دارند که تصاویر و فیلم‌های باکیفیت و زیبایی ذخیره کنند و خاطرات ویژه‌ای رقم بزنند.

برخلاف تالارها که فضاهای محدودی برای عکاسی و فیلم‌برداری دارند در باغ تالارها می‌توان از انواع المان‌های طبیعی و زیبا در عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده کرد. افراد برای دیزاین و گل‌آرایی، نورپردازی و … در باغ تالارها دست‌وبال بازتری دارند و می‌توانند ایده‌های بیشتری برای ثبت تصاویر و ویدیوهای زیبا پیاده کنند. در کل عکاسی و فیلم‌برداری عروسی در فضای باز به دلیل وجود نور کافی، درختان، گل و گیاه طبیعی می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.

نظافت و تمیزی باغ تالار

باغ تالارها از نظر نظافت و تمیزی نیز می‌توانند برتری محسوسی بر تالارها داشته باشند چرا که عدم وجود دیوار و کف باعث می‌شود افراد هیچگونه نگرانی در مورد نظافت و آلودگی‌ها نداشته باشند. همچنین برای تزئین و دیزاین باغ تالارها برخلاف تالارها نیازی به استفاده از لوازم لوکس و شکستنی نیست و کمتر می‌تواند شاهد خسارت و آسیب به لوازم بود و در نهایت استرس و اضطراب کمتری برای افراد ایجاد خواهد شد.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

یکی دیگر از مزیت‌هایی که می‌تواند برای باغ تالارها عنوان کرد کاهش هزینه‌ها در مقایسه با تالارها است. چنانچه افراد از باغ تالارها استفاده کنند نیاز کمتری به دیزاین و دکوراسیون و … خواهند داشت و این باعث می‌شود که در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. دیزاین و گل‌آرایی تالار، ماشین عروس، جایگاه عروسی و داماد می‌تواند هزینه‌های جداگانه‌ای داشته باشد و در صورت استفاده از باغ تالارها می‌توان بسیاری از این هزینه‌ها را کم کرد.

از دیگر مزیت‌های استفاده از باغ تالارها در مقایسه با تالارها می‌توان به مواردی همچون آزادی بیشتر، امکان اجرای برنامه‌های مختلف و متعدد، امکان استفاده از سبک‌های مختلف عروسی مانند سبک روستیک و … اشاره کرد.

جمع‌بندی نهایی

امروزه برگزاری مراسم عقد و عروسی در باغ تالارها بسیار رایج شده است و افراد زیادی باغ تالارها را به تالار و سالن‌های پذیرایی ترجیح می‌دهند هرچند که باید به شرایط آب‌وهوایی توجه داشت. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از باغ تالارها نسبت به تالار پذیرایی می‌توان به ظرفیت بالای مهمانان، داشتن پارکینگ‌های بزرگ‌تر، امکان تفکیک محیط بازی کودکان، پذیرایی راحت از مهمانان، نظافت راحت‌تر، زیبایی بیشتر و نیاز به تشریفات کمتر و … اشاره کرد.

روز عروسی از جمله مهم‌ترین روزهای زندگی هر فردی به شمار می‌رود و همه افراد تمایل دارند که این روز را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند مزیت‌های استفاده از باغ تالارها باعث شده بیشتر زوج ها باغ تالار ها را به تالار ها ترجیح بدهند.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند.

بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.