جذابیت یک جشن در ترکیبی از فضای مدرن، طبیعی و روستیک می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد بیافریند، طراحی به سبک روستیک، به‌خصوص برای افرادی که دوستدار منظره‌های طبیعی و چوبی هستند و می‌خواهند جشن پیش روی خود را آمیخته با المان‌های طبیعی برگزار کنند، یک انتخاب عالی است. رنگ‌های پاستلی و خنثی، چیدمان گل‌ها، میز و صندلی‌های چوبی و عناصر آویزان از سقف که در طراحی و دکوراسیون باغ تالار کرج بکار رفته‌اند، به‌واقع می‌توانند ظرافت را در عین حفظ جذابیت طبیعی، نشان دهند. برگزاری میهمانی و جشن در یک فضای روستیک این حس را منتقل می‌کند که شما با همه‌ی نزدیکان و دوستانی که دعوت کرده‌اید، در یک مزرعه‌ی تزئین شده همراه با غذاها و خوراکی‌های ارگانیک، در حال برگزاری میهمانی و تشریفات شاد و برازنده هستید.

چگونه تم روستیک، می‌تواند مراسم شما را منحصربه‌فرد کند؟

اگر علاقه‌مند به طبیعت و دیزاین روستیک هستید، انتخاب لوکیشن و موقعیت مکانی محلی که در آن قصد برگزاری میهمانی خود را دارید، از جنبه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در این مرحله باید انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید تا فضای موردنظر در ترکیب با آب‌وهوای مکان برگزاری و طبیعت سبز، بتواند حالات روحی یک مکان طبیعی را به حاضرین در آن، انتقال دهد. اگر در تهران زندگی می‌کنید، بهتر است برای نتیجه‌گیری بهتر و برگزاری مراسمی تأثیرگذارتر، از شلوغی شهر فاصله بگیرید و منطقه‌ای در اطراف تهران را در نظر بگیرید؛ باغ تالار کرج باتجربه‌ی برگزاری مراسم‌های خاص و بی‌نظیر، به دلیل موقعیت مکانی عالی و دسترسی آسان، می‌تواند تضمین‌کننده‌ی بهترین نتایج برای شما باشد. انتخاب مکانی خارج از مرکز شهر، کمک می‌کند تا هم از آلودگی شهر فاصله گرفته و هم مجبور نباشید تا سروصدای مراسم خود را به دلیل مراعات همسایه‌ها و خانه‌های اطراف محدود کرده و آزادانه جشن خود را برگزار کنید. باغ تالار تشریفاتی میرزایی، با قرارگیری در یک موقعیت مکانی عالی می‌تواند نتیجه‌ی مطلوبی را در برگزاری مراسم شما، برای حاضرین و میهمانان به ارمغان بیاورد؛ این باغ با قرارگیری در منطقه‌ی کرج ، در یکی از مناسب‌ترین و خوش آب‌وهوا ترین، مکان‌ها جهت برگزاری یک میهمانی تشریفاتی قرارگرفته است. باغ تشریفاتی میرزایی که در دسته باغ تالارهای کرج قرار می‌گیرد، سعی کرده تا تلفیقی از تمامی المان‌های یک مراسم باشکوه و طبیعی را در مکانی به دور از مرکز شهر و شلوغی ارائه دهد.
باغ تالار کرج با گنجاندن عناصر خاصی که تم روستیک و طبیعی را پوشش می‌دهند، مانند میز و صندلی‌های چوبی، برکه، گل‌آرایی، ترکیب آن‌ها با فضایی آرام و خصوصی و همچنین با اجرا و برنامه‌ریزی موفق جشن‌ها و مراسم‌ها، توانسته است تا رضایت صاحبان مجالس و میهمانان خود را به دست آورد.

در صورتیکه علاقه دارید مراسم خود را در محیط سرپوشیده برگزار کنید، باغ تالار کرج، فضای سرپوشیده در داخل محوطه باغ، همراه با چراغ‌ها، گل‌ها و تزئینات سقفی را آماده کرده است که حاضرین با توجه به ترجیحات خود می‌توانند در آن حضور پیدا کنند. در فضای سرپوشیده این باغ تالار واقع در محدوده‌ی کرج، همانند فضای باز آن، از تم و دکوراسیون روستیک و طبیعی استفاده‌شده است. همین موضوع باعث شده تا هرکدام از این فضاهای باز و سرپوشیده برتری‌هایی نسبت به یکدیگر پیدا کنند. اگر علاقه‌مند به برگزاری مراسم در فصول سرد سال و در فضای باز محوطه‌ی باغ تالار کرج هستید، بهتر است شرایط و تغییرات آب‌وهوایی مانند برف و باران را بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را در مورد روز برگزاری مراسم اتخاذ کنید. با این ‌حال در نظر داشته باشید که حتی اگر در روز مراسم، آب‌وهوا آن‌طور که پیش‌بینی کرده بودید پیش نرفت، می‌توانید هم از محیط باز باغ تالار کرج و هم از محیط سرپوشیده‌ی آن استفاده کنید و جشن خود را به بهترین شکل برگزار نمایید.

نگاهی به تاریخچه سبک معماری داخلی و دکوراسیون روستیک مدرن

 طبیعی بودن، ظرافت، رنگ قهوه‌ای و زبری چوب‌های بکار رفته در طراحی یک فضا می‌توانند آیتم‌های برجسته و مؤلفه‌های یک محیط طبیعی باشند، به عبارتی، این همان چیزی است که طراحی داخلی به سبک روستیک (روستایی) از آن برگرفته‌شده است. سبک روستیک، طیف وسیعی از سبک‌ها و عناصر مختلف را کنار یکدیگر جمع کرده و در غالب یک سبک درآمده است. علت اصلی بکارگیری این شیوه در دکوراسیون باغ تالار کرج، این است که سبک معماری روستیک، رویکردی خالص به طبیعت داشته و به زندگی در طبیعت اشاره دارد.

با توجه به شماره 2012 مجله سن دیگو، روند افزایش محبوبیت سبک روستیک مدرن در جنوب کالیفرنیا بین سال‌های 2011 تا 2012 آغاز شد و مؤسسات تجاری مانند بارها و رستوران‌ها در ابتدا پیشروی سبک روستیک بودند. پس از آن، یک شرکت طراحی داخلی با استفاده از تکنیک‌های مدرن روستیک، جایزه طراحی را از انجمن طراحان داخلی آمریکا دریافت کرد و امروزه، این روند در کشورهای سراسر دنیا و در سرتاسر میزهای شام، برای برگزاری میهمانی‌ها و مجالس، گسترش یافته است.شهرنشینی الزامات خودش را دارد و باعث می‌شود در ازای موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم، برخی موهبت‌ها را نیز از دست بدهیم. یکی از مظاهر شهرنشینی فاصله گرفتن از طبیعت و حس‌های خوب آن است. باغ تالار کرج با بهره‌گیری از المان‌های خاص و بی‌نظیر، توانسته تا حس نابی که حضور در یک روستا و دیدن و لمس اشیاء با جنس و بافت خاص آن‌ها به انسان منتقل می‌کند را برای حاضران در باغ تداعی کند؛ بافت های درشت و سطوح کمی زبر و بدون صیقل. آیتم‌های چوبی با برش‌ها طبیعی و آویزهای گل، رنگ‌های سفید دیوارهای داخلی و پانل‌های چوبی شکل دار و مبلمان روستیک یادآور نت‌های موسیقی کلاسیک در غالب یک طراحی می‌باشند.
همچنین به‌کارگیری نورپردازی و آیتم‌هایی به رنگ طلایی همراه بارنگ تیره‌ی چوب مبلمان و برگ‌های آویز گل‌ها، ظاهری از کلاسیک و مینیمال را به فضای باغ تالار میرزایی واقع در کرج، منتقل می‌کند.
درواقع سبک روستیک، سبکی کلاسیک است که امروزه بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌عنوان یک شیوه از دیزاین میهمانی و مجالس، در سراسر دنیا ترند شده است. برخی طراحان بر این باور هستند که در دنیای امروز، هرچه المان‌های طراحی کلاسیک‌تر باشند طرفداران بیشتری را به خود جذب خواهند کرد. شیوه‌ی طراحی روستیک یک سبک کلاسیک و طبیعت محور است؛ استفاده از این سبک در باغ تالار کرج، منعکس‌کننده‌ی گرایش‌های طراحی در زمینه‌های مختلفی مانند ظروف غذاخوری؛ رومیزی، طراحی فضای غذاخوری و معماری فضا می‌باشد.

روستیک مدرن را می‌توان راهی برای آوردن فضای طبیعی به سبک زندگی معاصر دانست، به این معنی که طرفداران طبیعت، هوای باز و فضای سبز، با ایجاد ظاهری روستایی و مدرن، فرآیندی با ویژگی‌های ارگانیک را به فضای زندگی خود انتقال می‌دهند.

علاوه بر زیبایی‌شناسی مدرن روستیک، استفاده از این گرایش در باغ تالار کرج، جنبه‌ای با تفکر حفاظتی نسبت به محیط زیست و با یافت به طبیعت نیز دارد. بسیاری از عناصر طراحی داخلی روستیک مدرن شامل چوب‌هایی هستند که به‌طور پایدار (قابل بازیافت) برداشت‌شده‌اند یا حتی، چوب‌های اصلاح‌شده و تغییر کاربری داده‌شده، هستند.

المان‌ها و اصول مهمی که در طراحی داخلی باغ تالار کرج به سبک روستیک مدرن تأثیرگذار هستند عبارت است از:

  • استفاده از مواد طبیعی (چوب، سنگ، گیاهان تازه و سبز)
  • سبک روستیک ماهیتی طبیعی و مستحکم دارد
  • مبلمان، میز و صندلی و قفسه‌های نوشیدنی ساخته‌شده از چوب و تخته خام
  • کمبود مواد مدرن مانند فلز، پلاستیک، پارچه‌های مصنوعی
  • رنگ‌های طبیعی (سایه‌های قهوه‌ای، سبز، طلایی، خاکستری)
  • فضای خاص هماهنگ با طبیعت
  • موقعیت مکانی وسیع و بخش‌های متنوع
  • فراوانی عناصر تزئینی کلاسیک و مدرن
  • ترکیبی از رنگ‌ها و سایه‌های طبیعی گرم که احساس گرما را ایجاد می‌کنند
  • دیوارهای ساده با تزیینات مینیمال
  • مبلمان با طرح‌های متنوع

سبک روستیک بیشتر در شهرهای بزرگ سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است، نام این سبک از کلمه فرانسوی «rustique» گرفته ‌شده است و در حالت کلی، شیوه‌ای ترکیبی از طراحی بومی و روستایی می‌باشد.

کنار هم قرار گرفتن عوامل طبیعی و دست‌ساز، خشن و ظریف در باغ تالار کرج را می‌توان مشخصه‌های سبک روستیک مدرن دانست.

دکوراسیون داخلی باغ تالار میرزایی به شیوه‌ی روستیک، به‌جای تشویق به برگزاری یک بزرگداشت رسمی، به‌منظور صمیمیت و شادی مهمانان صورت گرفته است. اضافه کردن نمای پویا در باغ تالار کرج، به‌عنوان پس‌زمینه مراسم، شادابی افراد حاضر در باغ را در طول مراسم حفظ می‌کند. تعبیری که استفاده از این سبک دکوراسیون در مراسم‌ها و رویدادهای باغ تالار کرج به تصویر می‌کشد، یک تشریفات سنتی و رسمی را کنار میزند و یک جشن دوستانه و شاد را جایگزین آن می‌کند. سبک روستیک و طبیعی باغ تشریفاتی کرج، زمانی که با مشخصه‌های یک میهمانی ایرانی ترکیب می‌شود، به اوج زیبایی خود می‌رسد.

المان‌های روستیک بکار رفته در باغ تالار تشریفاتی کرج

طراحان دکوراسیون و گردآورندگان باغ تالار میرزایی واقع در منطقه‌ی کرج، زمان قابل‌توجهی را برای انتخاب گزینه‌های دکوراسیون و چیدمان باغ صرف کرده‌اند تا بتوانند یک فضای گرم و صمیمی همراه با طبیعت را در این باغ تالار فراهم آورند.

در باغ تشریفاتی کرج رنگ‌ها چیدمان داخل باغ و فضای غذاخوری به‌گونه‌ای انتخاب‌شده‌اند که بارنگ‌های محیط طبیعی و فضای سبز اطراف، در رقابت نباشند. به عبارتی دیگر، انتخاب رنگ‌های دکوراسیون، سازگار با طبیعت سبز و گل‌های محیط صورت گرفته تا از شلوغی بیش‌ازحد و تداخل رنگ‌ها جلوگیری شود. اغلب رنگ‌های به‌کار رفته در دکور باغ تالار کرج از پلت رنگ‌های خنثی می‌باشد که در ترکیب با چوب طبیعی بکار رفته در میز و صندلی‌ها، در هماهنگی هستند. در باغ تالار تشریفاتی کرج از میزهایی با لبه‌های تیز بیشتر از میز و صندلی‌هایی گرد و غیر رسمی استفاده‌شده است تا حس یک فضای روستایی همراه دکوراسیونی با برش‌های تیز و طبیعی را القا دهد؛ به طوریکه این عوامل در ترکیب بارنگ‌های بکار رفته، هارمونی زیبایی طبیعی را بادآوردی می‌کنند.

همچنین در پالت رنگی که در دکوراسیون باغ تالار کرج ارائه ‌شده است، می‌توانید رنگ‌هایی مانند سفید، طلایی و نقره‌ای را مشاهده کنید که از آن‌ها برای جلوه‌ی ظاهری بیشتر در دکوراسیون، استفاده‌شده است. از طرفی در باغ تشریفاتی کرج، عناصر آبی مانند برکه نیز بکار رفته است تا در کنار زمین سرسبز باغ نمونه‌ای برجسته از یک چیدمان روستیک بوده و بیانگر طبیعت زنده باشد. عواملی مانند عناصر آبی یا صندلی‌هایی به شکل تنه‌های درخت، جزییاتی هستند که فضای یکنواخت محیط را از حالت عادی خارج کرده و آن را به یک فضای جذاب و هیجان انگیز تبدیل می‌کند.

برگزاری مراسم در باغ تالار کرج، در هر فصلی می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد، به‌عنوان مثال در فصل پاییز می‌توانید ادغام رنگ زرد و نارنجی برگ‌ها را با تم چوبی باغ ببینید که منظره‌ای بی‌نظیر می‌سازد. مد نظر داشته باشید که در هر فصل می‌توانید از فضای باز باغ به همراه فضای سرپوشیده استفاده کنید و هوای گرم تابستان و هوای برفی در زمستان، مانعی برای برگزاری یک مراسم باشکوه در باغ تالار تشریفاتی کرج، نخواهد بود بلکه می‌تواند یک مزیت نیز محسوب شود.

المان‌های دکوری که با الهام از شکل و رنگ چوب درخت راش در فضای باغ تالار کرج قرارگرفته‌اند، نقش ظریف اما مهمی را در انتقال حس فضای طبیعت، به حاضران و میهمانان ایفا می‌کنند.

لوسترهای کریستالی رمانتیک آویزان شده از سقف فضای شام خوری همراه با گل‌های آویزان، بیانگر ترکیب یک فضای مجلل یا یک فضای طبیعی و گرم است.

میز آرایی، رومیزی، دستمال سفره‌ها و ظروف استفاده‌شده برای پذیرایی در باغ تشریفاتی کرج، همگی بر این اساس انتخاب‌شده است که حس یک میهمانی صمیمی در یک مزرعه را به حاضرین القا کند. تزئینات سفره‌ی غذای باغ تالار کرج میرزایی نیز شامل مواد ارگانیک و طبیعی است که توسط افراد باتجربه و ماهر به روشی منحصربه‌فرد روی میزها چیده می‌شوند.

همچنین در باغ تالار میرزایی از بار نوشیدنی‌های غیرالکلی در فضای باغ، به همراه میز و صندلی‌های چوبی استفاده‌شده است؛ ترکیب این عوامل و قرار دادن آن‌ها در کنار یکدیگر، فضایی کلاسیک را در طی میهمانی تداعی می‌کند. باغ تالار میرزایی واقع در کرج، به دلیل دارا بودن محیط طبیعی و هوای آزاد بیشتر نسبت به داخل شهر، توانسته است تا در تمامی فصول سال فضایی خصوصی‌تر و به دور از استرس را برای حاضران فراهم آورد. شما می‌توانید در باغ تالار کرج، یک مراسم در مقیاس بزرگ با دعوت 300 مهمان داشته باشید و یا جشن خود را با تعداد کمتری از دوستانتان، به صورت کوچک و صمیمی برگزار کنید. در هر صورت باغی بزرگ با جذابیت‌های فراوان در اختیار شما و میهمانانتان، قرار خواهد گرفت.

می‌توانید دکوراسیون داخلی باغ تالار کرج را با توجه به سلیقه‌ی خود تغییر دهید

هر شخص به مقداری در روح خود عشق و علاقه به طبیعت دارد، از آنجا که زیبایی‌شناسی از دیدگاه هر فردی می‌تواند با فرد دیگر تفاوت داشته باشد، می‌توانید برای برگزاری مراسم خود در مجلل‌ترین باغ تشریفاتی کرج، از تمایلات شخصی و سنت‌های فردی خود و نزدیکان خود نیز برای تغییر دکوراسیون باغ و اضافه کردن المان‌های شخصی‌تر و متناسب با علایق خود بهره‌مند شوید و به این ترتیب مراسم ایدئال خود را به بهترین شکل اجرا کنید و از آن لذت ببرید. به عبارتی، شما به‌عنوان برگزارکننده‌ی مراسم در باغ تالار کرج قادر خواهید بود تا در فضای باغ، از المان‌هایی استفاده کنید که تداعی‌کننده‌ی اوقات خوب و تجربیات معنادار شما باشند و به‌نوعی روح و شخصیت خود را وارد محیط کنید.