می شود گفت شاخص ترین بخشی که رد ظاهر عروس توجه ما را جلب می کند تاج عروس است. تاج است که ملکه این شب رویایی را از دیگران متمایز کرده و جایگاهی خاص به او می بخشد. تاج درخششی خاص و بی نظیر به عروس می دهد و زیبایی او را دوچندان می کند.

تاج عروس انواع مختلفی دارد که بسته به سلیقه عروس و آرایشگر و همچنین مدل مو و لباس عروس انتخاب می شود. اگر تاج با ظاهر عروس هماهنگی داشته باشد می تواند تصویری فوق العاده از او خلق کند. تصویری مثل شاهزاده خانم ها در قصه های پریان.

در ادامه این نوشته قصد داریم انواع تاج عروس را به شما معرفی کرده و بررسی کنیم. اگر شما هم در آستانه مراسم عروسی قرار دارید یا صرفا به مباحث مربوط به عروس و انتخاب لباس عروس علاقه مندید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

چند نوع مدل تاج عروس داریم ؟

همانطور که گفتیم تاج عروس انواع و مدل های مختلفی دارد که بسته به دیگر بخش های ظاهر عروس انتخاب شده و به کار می رود. یک آرایشگر یا طراح لباس خوب می داند که دقیقا کدام تاج برای کدام عروس مناسب است و هارمونی و هماهنگی چشم نوازی ایجاد می کند. تاج عروس می تواند در باغ تالار عروسی همه چشم ها را به سمت خود بکشاند. در این قسمت قصد داریم مدل های مختلف تاج عروس را به شما معرفی کنیم.

چند نوع مدل تاج عروس داریم؟

تاج گرد یا ملکه ای

تاج گرد یکی از رایج ترین انواع تاج عروس است که به صورت یک دایره کامل است و با قفل کوچکی از پشت بسته می شود. به همین دلیل کار با این تاج برای آرایشگران راحت است. تاج گرد ضخامت و ارتفاع های گوناگونی دارد.

همچنین طرح های این تاج متنوع اند. از طرح گل و برگ گرفته تا طرح های پیچیده تر که گهگاه با نگین یا مروارید تزئین شده و با لباس عروس ست می شوند. این تاج معمولا برای موهای شینیون شده استفاده می شود چون مو به طور کامل در داخل آن قرار می گیرد.

تاج نیمه یا پرنسسی

تاج نیمه همانطور که از نامش پیداست، به شکل نیم دایره است و قابلیت تنوع طرح بالایی دارد. از این تاج می شود برای انواع مدل مو استفاده کرد. این تاج هم مثل تاج گرد معمولا طرح های گل و برگ و خطوط در هم پیچیده دارد و در آن از تزئینات مروارید و نگین بهره گرفته می شود.

رنگ تاج می تواند بسته به لباس عروس انتخاب و سفارش داده شود. تاج نیمه آسیایی معمولا ارتفاع بلندی دارد، چیزی در حدود چهار الی دوازده سانتیمتر. اما تاج نیمه اروپایی از ارتفاع کم برخوردار است و بیشتر حالت پرنسسی دارد، ارتفاعی در حدود زیر چهار سانتیمتر. این تاج زیبایی و دلربایی خاصی به عروس می بخشد.

تاج نیمه یا پرنسسی

تاج پیشانی یا جناقی

تاج پیشانی در واقع روی پیشانی قرار می گیرد. این تاج با جنس های مختلف، فلزی و ژله ای و ریسه، در بازار وجود دارد. تنوع این تاج به اندازه تنوع در دیزاین و گل آرایی مراسم عروسی است. البته این تاج نسبت به دو مورد قبلی برای عروس کمتر استفاده می شود و بیشتر در مراسم نامزدی و حنابندان کاربرد دارد. اما از لحاظ ظاهر، زیبایی و شکل منحصر به فرد و جذابی دارد.

تاج ریسه

در میان انواع تاج عروس تاج ریسه یکی از جدیدترین هاست. این تاج بیشتر روی موهای باز استفاده می شود و جلوه بی نظیری به موها می بخشد. تاج ریسه تنوع زیادی در شکل و طرح دارد و علاوه بر مراسم عروسی برای مراسم حنابندان و نامزدی و حتی ساقدوش ها هم کاربرد دارد. این تاج حالتی دخترانه تر و ظریف تر از تاج های دیگر به عروس می بخشد.

تاج گل طبیعی

تاج گل طبیعی انتخابی متفاوت تر است و طرفداران خاص خودش را دارد. انتخاب این تاج بسیار به سلیقه عروس خانم بستگی دارد ، حتتی می توانند تاج گل را با دسته گل عروس ست کرد . تاج گل طبیعی از طراوت و زیبایی منحصر به فردی برخوردار است و حس و حال شاداب و طبیعی به ظاهر عروس خانم می بخشد.

این تاج به دو نوع وجود دارد:

1.تاج گل ایستاده، که ظاهری شبیه به تاج نیمه دارد با این تفاوت که به جای نگین و تزئینات در آن از گل استفاده شده است.
2. تاج گل ریسه که ظاهری شبیه به تاج ریسه دارد و در آن از گل استفاده شده است.

همانطور که گفتیم انتخاب تاج گل طبیعی انتخاب خاصی است اما در همه شرایط نمی شود از آن استفاده کرد. این تاج به خاطر مقاومت کمی که دارد برای فصل های گرم مناسب نیست و ممکن است خراب شود. اگر اصرار به استفاده از تاج گل طبیعی دارید بهتر است حتما یک تاج دوم هم همراه خود داشته باشید.

تاج گل طبیعی

تاج رومی

تاج رومی پادشاهان و شاهزادگان رومی را به یاد آدم می اندازد. تاجی که در عین سادگی از زیبایی چشمگیری برخوردار است. رومیان باستان در تاج خود از شاخ و برگ زیتون بهره می بردند. این تاج امروزه با طرح زیتون و از فلز درست می شود. تاج رومی از دو قسمت قرینه تشکیل شده که به هم وصل می شوند و روی سر قرار می گیرند. در این تاج از سیمی با انعطاف پذیری بالا استفاده می شود.

برخی از مدل های این تاج هم به صورت نیمه هستند. البته تاج رومی تنوع زیادی ندارد و از طرح های محدودی برخوردار است اما سادگی و زیبایی خاص خودش را دارد و می تواند با یک آرایش و موی هم سبک خودش بی نظیر جلوه کند.

در این نوشته سعی کردیم انواع تاج عروس را به شما معرفی کنیم و درباره هریک توضیح مختصری بدهیم. انتخاب تاج همانطور که گفتیم تا حد زیادی بستگی به سلیقه شما و همچنین سبک آرایش و مو و لباس شما دارد. یک آرایشگر با تجربه می تواند شما را در انتخب راهنمایی و کمک کند.

تاج همواره شاخص ترین و جلوه گرترین بخش ظاهر عروس در مجلس عروسی بوده است. پس سعی کنید با انتخاب درست مدل تاج خود، زیبایی خود را چندبرابر کنید.