در هر کدام از کشورها و مناطق مختلف جهان رسم و رسومات مختلفی در مراسم عروسی و زمان ازدواج جوانان وجود دارد. ازدواج به عنوان یک نقطه عطف در زندگی و یکی از مهم‌ترین مراحل آن اهمیت بالایی دارد چرا که افراد زندگی جدیدی را شروع خواهند کرد و با چالش‌های جدیدتری مواجه می‌شوند.

از نظر بهترین باغ تالار در گرمدره برگزاری مراسم عروسی می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد و زوج‌ها و خانواده‌های آنها باید به تمامی این جوانب توجه داشته باشند. خرید هدایای عروس برای داماد از اتفاقات مهم شروع زندگی و مراسم عروسی است. همانطور که لازم است قبل از برگزاری مراسم لوازم و هدایایی برای عروس خریداری شود لازم است که برای داماد نیز وسایلی تهیه شود. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین هدایای عروس برای داماد پرداخته خواهد شد.

خریدهای عروس برای داماد

هدایای عروس برای داماد

به صورت کلی هدیه خریدن و هدیه دادن می‌تواند احساس بسیار خوشایندی برای دهنده و گیرنده داشته باشد و این احساس بی‌نظیر اگر در زمان ازدواج و عروسی باشد چند برابر خواهد بود. خرید هدیه برای عروس از دیرباز به عنوان یک رسم پسندیده شناخته شده است اما امروزه از طرف عروس و خانواده او نیز هدایایی برای داماد تهیه می‌شود. از جمله مهم‌ترین هدایای عروس برای داماد می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • حلقه

حلقه به عنوان نماد تعهد و وفاداری بین زوج‌ها شناخته می‌شود به همین دلیل اولین گزینه‌ای است که عروس و داماد به فکر خرید آن خواهند بود. اکثر زوج‌های جوان امروزه حلقه‌های خودشان را به صورت ست حلقه انتخاب می‌کنند به شیوه‌ای که حلقه عروس توسط داماد و حلقه داماد توسط عروس خریداری می‌شود. در هر کدام از مناطق کشور با توجه به رسم و رسوماتی که وجود دارد حلقه در زمان‌های مختلف خریداری می‌شود. در هرکدام از زمان‌های بله برون، عقد، نامزدی و عروسی می‌توان از این هدیه برای داماد استفاده کرد.

  • ست لباس

یکی دیگر از گزینه‌هایی هدایای عروس برای داماد ست لباس است که می‌تواند شامل مواردی همچون کت و شلوار، پیراهن، کراوات و کفش باشد. همان‌گونه که روز عروسی می‌تواند برای عروسی اهمیت بالایی داشته باشد مهم‌ترین روز زندگی داماد نیز می‌باشد به همین دلیل همه آقایان تمایل دارند که در بهترین حالت و خوش‌تیپ‌ترین شکل ممکن خود باشند به همین دلیل خرید کت و شلوار، پیراهن، ست کراوات و دستمال جیب، کفش و … می‌تواند یکی از بهترین هدایا باشد.

داماد برعکس عروس کمتر از اکسسوری‌ها، آرایش و … استفاده می‌کند و برای آنکه ظاهری جذاب و زیبا داشته باشد حتماً باید از لباس‌های مرتب و متناسب استفاده کند. البته در تعدادی از نقاط کشور که از لباس‌های محلی در مراسم عروسی استفاده می‌شود می‌توان به جای کت و شلوار انتخاب‌های سنتی و محلی داشت که به سلیقه افراد بستگی دارد.

  • عطر و ادکلن

عطر و ادکلن علاوه بر مراسم عروسی همیشه به عنوان یکی از بهترین هدایای ممکن شناخته شده‌اند و می‌توانند به عنوان یکی از اصلی‌ترین هدایای عروس برای داماد می‌باشند. همچنین علاوه بر عطر و ادکلن می‌توان از انواع خوشبوکننده‌های دیگر به عنوان هدیه به داماد استفاده کرد. برای خرید عطر و ادکلن می‌توان انتخاب‌های زیادی داشت و می‌توان خریدها را متناسب با سلیقه داماد تهیه کرد. در مقاله‌ای تحت عنوان چند ایده برای برگزاری عروسی و عقد که از سایت میرزایی گاردن منتشر شده است به بررسی ایده‌های مختلف برای برگزاری مراسم عروسی پرداخته شده که می‌تواند جذابیت بالایی برای افراد داشته باشد.

هدایای عروس برای داماد

  • ست اصلاح صورت

یکی از مهم‌ترین لوازم و تجهیزاتی که آقایان همواره به آن نیاز دارند لوازم اصلاح صورت مانند ریش‌تراش‌ها، خمیر اصلاح و … هستند. ست اصلاح صورت می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها به عنوان هدیه باشد که عروس می‌تواند به داماد بدهد. خوشبختانه امروزه تنوع و تعدد بالایی در لوازم اصلاح صورت وجود دارد و می‌توان هدایای مختلفی برای داماد خریداری کرد.

به صورت کلی ست اصلاح صورت می‌تواند شامل مواردی همچون ریش‌تراش، قیچی، فوم ، روغن پیش از اصلاح به همراه ظرف مخصوص، براش و پیش‌بند، ست افتر شیو و … باشد. در مقاله‌ای تحت عنوان مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی به بررسی مراقبت‌های ویژه قبل از مراسم عروسی پرداخته شده که می‌تواند اطلاعات مفیدی به افراد برای زیبایی و جذابیت بیشتر در مراسم عروسی ارائه کند.

  • ست حمام

از دیگر لوازم و تجهیزاتی که می‌توان به عنوان هدیه و کادو انتخاب کرد و داماد داد ست حمام است که اهمیت بالایی نیز دارد. ست حمام نیز می‌تواند شامل مواردی مختلفی باشد که مهم‌ترین آنها مواردی همچون لیف، لوسیون بدن، واکس و ژل مو، شانه، دمپایی، حوله و … هستند.

  • ست کمربند، کیف پول و جاکلیدی

از دیگر هدایای عروس برای داماد می‌توان به مجموعه کمربند، کیف و جاکلیدی اشاره کرد که استفاده‌های زیادی نیز دارند. برای انتخاب کمربند می‌توان به رنگ لباس و کت و شلوار و کفش‌های داماد توجه داشت و سعی کرد که با آنها ست شود. به صورت کلی می‌توان گفت ست کمربند، کیف پول و جاکلیدی از جذاب‌ترین هدایایی هستند که می‌توان به داماد داد چرا که همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • ست ساعت، زنجیر و انگشتر

از دیگر هدایای عروس برای داماد می‌توان به ست ساعت، زنجیر و انگشتر اشاره کرد که از اکسسوری‌های جذاب و زیبای آقایان به شمار می‌روند. برای خرید ست ساعت می‌توان انتخاب‌های بسیار زیادی داشت اما خرید ساعت‌های بند چرمی در شرایطی که بند چرم آن با کمربند، کفش و کیف پول ست باشد می‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد.

  • کیف اداری یا کیف لپ تاپ

همانطور که خانم‌ها همواره یک کیف یا ساک دستی به همراه خود دارند بسیاری از آقایان نیز برای محیط کاری، حمل لب تاب و مدارک خود می‌توانند از کیف‌های مختلف استفاده کنند به همین دلیل خرید کیف اداری یا لب تاب می‌تواند یکی از گزینه‌های کادو به داماد باشد. همچنین کوله‌پشتی‌های لب تابی و … نیز می‌تواند انتخاب جذابی برای کادو دادن به داماد باشد.

  • سایر گزینه‌های هدیه به داماد

در کنار تمامی موارد گفته شده لوازم و تجهیزات دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به عنوان هدایای ویژه از طرف عروس به داماد استفاده شوند. از جمله رایج‌ترین وسایل دیگر می‌توان به مواردی همچون ست لباس‌زیر، لباس‌های اسپرت، ست لوازم ورزشی، ست لباس خواب، سجاده نماز و … اشاره کرد.

همچنین ممکن است عروس و داماد با توجه به سلیقه و نیازمندی‌های خود لوازم و وسایل دیگری را خریداری کرده و به همدیگر اهدا کنند. همچنین تعدادی از هدایا هستند که در روز مراسم عروسی در تالار و باغ تالار از طرف و عروس و داماد به طرف مقابل اهدا می‌شود. در هر صورت انتخاب‌های متعددی برای هدیه دادن از طرف عروس به داماد و برعکس وجود دارد.

ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ زندگی افراد شناخته می‌شود و نقطه عطف زندگی آنها خواهد بود. در هر کدام از مناطق مختلف کشور در زمان مراسم عروسی و … رسم و رسومات مختلفی وجود دارد. خرید لوازم برای عروس و داماد می‌تواند جذابیت‌های بالایی دارد. از جمله خریدهای عروس برای داماد می‌توان به ست لباس، حلقه، ست کمربند، ست حمام و … اشاره کرد.