ازدواج و عروسی یکی از سنت‌های دیرینه‌ای است که در هر فرهنگ و رسومی وجود دارد. هر شخصی با توجه به آداب و رسوم منطقه خود اقداماتی را پیش از عروسی انجام می‌دهد. یکی از مواردی که از سنت‌های ایرانیان به شمار می‌آید خرید طلای عروس و ست حلقه عروس و داماد است.

اکثر جوانان اطلاعات کافی در مورد خرید طلا و اکسسوری عروس را ندارند. به همین دلیل در هنگام خرید با مشکلات گوناگونی مواجه می‌شوند. برای رفع این مشکل در این مطلب نکات مهم و کاربردی برای  انتخاب و خرید طلای عروس،  در اختیار شما قرار می‌دهیم، پس تا انتهای این مقاله با بهترین باغ تالار در گرمدره همراه باشید تا نکات مهم برای انتخاب و خرید طلای عروس با شما به اشتراک بزاریم.

خرید طلای عروس

زمانی که برای خرید طلا و جواهر عروس به بازار می‌روید، بهتر است بدانید که سرویس عروس می‌تواند شامل گردنبند، یک جفت گوشواره، یک انگشتر و سایر موارد باشد. بسیاری از عروس‌ها معمولا به دنبال سرویس‌های ظریف هستند تا در اول زندگی با هزینه‌های سنگین و گزاف مواجه نشوند. سرویس طلای اسپرت یکی دیگر از محبوب‌ترین سرویس‌های طلا و جواهر عروس به شمار می‌آید. شما می‌توانید با توجه به سلیقه عروس و مشورت با یکدیگر سرویس طلای دلخواه او را خریداری کنید.

نکات مهم برای انتخاب و خرید طلای عروس

نکاتی برای خرید طلای عروس

طلا جز گران‌ترین اقلامی است که عروس و داماد پیش از عروسی و حتی قبل تر از انتخاب باغ تالار و تالار پذیرایی، آن را تهیه می‌کنند. به دلیل ارزش بالای این کالا باید در هنگام خرید به آن توجه زیادی کرد. در این قسمت از مقاله در مورد نکاتی که در هنگام خرید طلای عروس به آن توجه می‌شود اشاره می‌کنیم.

1. توجه به عیار طلا

هنگامی که برای خرید طلا و ست حلقه مراجعه می‌کنید، اولین موردی که باید به آن توجه کرد عیار آن است. عیار طلا در پایین ترین حالت 1 و در بالاترین حالت 24 است. به دلیل نرمی بیش از حد طلای 24 عیار نمی‌توان جواهرات و زیورآلات را از این عیار طلا تهیه کرد. بنابراین بهترین طلا برای ساخت زیورآلات عروس در ایران طلای 18 عیار است.

2. تهیه فاکتور

در هنگام خرید طلا نکته‌ای که باید آن را بدانید و رعایت کنید، تهیه فاکتور است. طلا فروشان با ارائه فاکتور فروش صحت و درستی طلاهای فروخته شده خود را تائید می‌کنند. بهتر است در ابتدا مرکز معتبری را برای خرید طلا انتخاب کرده و سپس تهیه فاکتور را فراموش نکنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

3. رنگ طلا

رنگ طلا یکی از تاثیرگذارترین موارد در هنگام خرید طلای عروس است. در گذشته معمولا طلاها رنگ یکسان و طلایی داشتند؛ اما با گذشت زمان طلای سفید نیز به بازار آمد که سرویس طلای اسپرت و سرویس طلای ظریف در این رنگ به وفور یافت می‌شود که مورد توجه عروس خانم‌های زیادی است. اخیرا طلاهای رزگلد که رنگی مشابه با مس و طلا دارند نیز رواج بسیاری یافته‌اند که می‌توانید در هنگام خرید به آن نیز توجه کنید.

نکاتی برای خرید طلای عروس

4. وزن مجدد

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که سرویس طلای عروس چند گرم است؟ توصیه می‌شود بعد از خرید به دلیل مطمئن شدن از وزن کالا، سرویس را در چند طلا فروشی دیگر وزن کنید تا از صحت و درستی ارقام ثبت شده در فاکتور خود مطمئن شوید. معمولا در سال چندین مرتبه ترازوی طلافروشان از سمت اتحادیه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اما با این حال بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید.

5. خرید نگین

در هنگام خرید جواهر و طلای نگین‌دار باید دقت بیشتری به خرج دهید، زیرا ممکن است سنگ و جواهر کم ارزشی را با قیمت بالایی به شما بفروشند. برای این منظور راه‌های تخصصی بسیاری وجود دارد که یکی از این موارد توجه به ضریب شکست نور سنگ‌های خریداری شده است. به دلیل حساس بودن خرید جواهر، نو عروسان ترجیح می‌دهند سرویس طلا جدید بدون نگین تهیه کنند.

6. مد و اکسسوری

امروزه در صنعت مد و فشن از طلاها و جواهرات بزرگ و درشت استفاده می‌کنند تا نگاه‌ها را به خود خیره کنند. این روند به اکسسوری عروس نیز رسیده است، به طوری که در کنار یک لباس عروس ساده و شیک از گوشواره‌های بزرگ و پرتلالو استفاده می‌شود. همچنین امروزه تهیه انگشترهای گران قیمت نیز به عنوان ست حلقه عروس و داماد رونق بسیاری یافته است.

7. طلای ایرانی یا خارجی

بسیاری از عروس‌ها و دامادها در هنگام خرید طلا با این مسئله مواجه می‌شوند که طلای خود را از برندهای ایرانی یا خارجی تهیه کنند. بهتر است بدانید اگر به دنبال خرید سرویس طلای ارزان هستید نمونه‌های داخلی نسبتا قیمت کمتری دارند. همچنین برخی از طلاهای ایرانی مانند طلای یزد از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طرفداران بسیاری دارند.

طلای عروس

8. تشخیص طلا از سایر فلزات

معمولا تشخیص طلا از سایر فلزات مانند نقره و پلاتین راحت است و شما دچار مشکل نمی‌شوید. براساس یک اصل کلی که در این زمینه وجود دارد، حروف حک شده بر روی طلا معمولا با K شروع شده، نقره با نشانه دایره‌ای شکل شناخته شده و پلاتین نیز با حروف PT مهر می‌شود. شما می‌توانید در هنگام خرید طلای عروس به این موارد نیز دقت کنید.

9. طلای دست دوم

برخی از عروس و دامادها به دلیل اینکه در اول مسیر زندگی خود هستند تنها امکان خرید سرویس طلای ارزان را دارند. به همین دلیل آن‌ها ترجیح می‌دهند طلای دست دوم خریداری کنند. تشخیص طلای دست دوم بسیار آسان است، شما می‌توانید این طلاها را از قسمت قفل و بندی که بر روی آن‌ها وجود دارد شناسایی کنید. این بخش از طلاها معمولا براقیت کمتری داشته و گاها خط و خش‌های ریزی بر روی آن‌ها وجود دارد.

سرویس طلای عروس را از کجا تهیه کنیم؟

اگر شما هم به دنبال خرید طلای عروس، ساعت ست عروس و داماد، ست حلقه و غیره هستید، بهتر است به نکات ذکر شده توجه کنید. این نکات و مطالب برای نوعروسانی که برای خرید طلا حساسیت زیادی دارند نیز می‌تواند مفید باشد. شما می‌توانید با توجه به قیمت سرویس طلا عروس که در ذهن دارید به سایت‌های معتبر طلا فروشی مراجعه کنید. در این سایت‌ها می‌توان به راحتی به عیار، وزن، مدل، رنگ و سایر موارد دسترسی داشته باشید و در نهایت بهترین سرویس طلای عروس را خریداری کنید.

خرید حضوری نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که زمان کافی برای گشت و گذار در بازار و فروشگاه‌های مختلف را دارند.