از جذاب ترین بخش های خرید تدارکات عروسی و ازدواج، آن بخش هایی است که نه به تالار و جهیزیه و غیره، بلکه به خود عروس و داماد مربوط می شوند. مثل خرید حلقه عروسی و لباس عقد و نامزدی و البته: ساعت ست عروس و داماد.

بسیاری از زوج ها از این خرید به نیکی یاد کرده اند و با وجود چالشی که دارد، همواره خاطره خوشی از آن دارند. ساعت چیزی است که تقریبا همه به آن علاقه دارند و اینکه یک زوج ساعت ست داشته باشند می تواند حس خیلی خوبی به آنها بدهد.

خریدهای دونفره اینچنینی درواقع هم می تواند زوج را به هم نزدیک تر کند و هم می تواند در نهایت یک یادگاری خیلی قشنگ برای آنها به جا بگذارد. بنابراین می توانید از چنین تدارکاتی با آغوش باز استقبال کنید. در این نوشته قصد داریم درباره ساعت ست عروس و داماد حرف بزنیم. با ما همراه باشید.

ساعت ست عروس و داماد

انتخاب ست ساعت عروس و داماد

از آنجایی که سلیقه ها ممکن است متفاوت باشد، در خریدهای اینچنینی معمولا طول می کشد تا زوج به توافق برسند.

شاید حتی شما برای رزرو باغ تالار در گرمدره زودتر به نتیجه برسید تا خرید ساعت ست! گاهی هم یکی از زوجین کوتاه می آید تا معامله در نهایت جوش بخورد.

به خصوص در مورد چیزی مثل ساعت. انتخاب ساعت به عوامل متعددی بستگی دارد تا خوشایند طرفین قرار بگیرد.

رنگ پوست، باریک یا پهن بودن مچ دست، سلیقه عروس و داماد و… جزو این عوامل تعیین کننده هستند. انواع مختلفی از ساعت ست عروس و داماد با صفحه سفید یا صفحه سیاه و رنگی، بند فلزی یا چرم، قاب گرد یا مستطیل، رنگ طلایی رزگلد یا طلایی یا نقره ای، کرنوگراف یا ساده، اتوماتیک یا باطری دار، وجود دارند و این می تواند زوج را برای انتخاب بسیار گیج و سردر گم کند.

در واقع شما با طیف وسیعی از ساعت ست عروس و داماد با طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلفی روبرو هستید که تازه باید بر اساس ویژگی های فیزیکی و سلیقه و بودجه خود بر سر یکی از آنها توافق کنید.

اگر سلیقه زوج به هم نزدیک باشد می تواند کمک بسیار بزرگی برای انتخاب و خرید کند و در غیر این صورت باید هر یک اولویت هایشان را در نظر بگیرند و برخی از ترجیحات را قربانی کنند تا به یک انتخاب مشترک برسند. در عوض این انتخاب مشترک می تواند برای شما به یکی از شیرین ترین انتخاب های آغاز زندگی تان تبدیل شود.

انتخاب ساعت ست توسط عروس و داماد

چه نکاتی را در انتخاب ست ساعت عروس و داماد در نظر بگیریم؟

برای انتخاب ساعت ست عروس و داماد نیز مثل ست حلقه و همه تدارکات و خریدهای دیگر باید نکاتی را در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن این نکات می توانند شما را برای انتخابی راحت تر و بهتر راهنمایی کنند. در این قسمت به مهم ترین مواردی که برای این کار باید در نظر بگیرید اشاره می کنیم.

تحقیق پیش از مراجعه حضوری

برای اینکه کار شما سریع تر و با سهولت بیشتری همراه باشد بهتر است قبل از مراجعه به گالری یا مغازه، از طریق سایت یا شبکه های اجتماعی نمونه ها را ببینید و با هم در موردشان مشورت کنید. انتخاب ساعت از روی نمونه راحت تر از انتخاب مثلا چیزی مثل لباس نامزدی از روی عکس است. سعی کنید سلیقه همدیگر را دریابید و هریک برای انتخاب آن را در نظر بگیرید.

می توانید چند مورد را انتخاب کنید و بعد به صورت حضوری مراجعه کنید تا آنها را امتحان کرده و از نزدیک ببینید. به این صورت وقت کمتری صرف می کنید و زودتر به نتیجه می رسید.

راحتی را در نظر بگیرید

ساعت چیزی است که شما می خواهید روزانه از آن استفاده کنید. بنابراین باید با آن احساس راحتی کنید. یک ساعت هر چقدر هم که لوکس و گرانقیمت باشد اما اگر در دست خود با آن راحت نباشید، ارزش صرف هزینه را ندارد.

بنابراین به جز مواردی مثل زیبایی و شیک بودن، حتما به فاکتور راحت بودن هم توجه کنید. اگر هردو با ساعتی که انتخاب می کنید راحت باشید می توانید بیشتر آن را به دست بیندازید و با هم ست کنید. در صورتی که اگر ساعت شما را معذب کند بعدا از دست کردن آن اجتناب می کنید و نمی توانید از یک اکسسوری مشترک و خاطره انگیز لذت ببرید.

به ویژگی های ظاهری خود دقت کنید

مهم است که ساعتی که انتخاب می کنید با ویژگی های ظاهری شما هماهنگی داشته باشد. حتی اگر از نظر فیزیکی خیلی با هم متفاوت هستید می توانید گزینه هایی را انتخاب کنید که روی دست هردوی شما به نوعی جذابیت داشته باشند.

اگر عینکی هستید حتما ساعتی را بگیرید که برای خواندن شماره های آن دچار زحمت نشوید. ساعت های خیلی بزرگ برای مچ ظریف مناسب نیست و همینطور ساعت های خیلی ریز برای مچ پهن. مثلا ساعت مچی عروس نباید خیلی بزرگ باشد. اگر از لحاظ سایز با هم خیلی متفاوت هستید می توانید یک سایز متوسط را برگزینید که به هردوی شما بیاید.

بودجه خود را در نظر بگیرید

ساعت ست عروس و داماد هم یکی دیگر از تدارکاتی است که واقعا نباید برای تهیه آن چشم و هم چشمی کنید و دنبال گران ترین گزینه باشید. مهم نیست که حتما ساعت شما الماس یا طلا داشته باشد. شما فقط قرار است یک اکسسوری ست داشته باشید تا احساس اشتراک و پیوند و نزدیکی بیشتری با هم کنید. پس یک ساعت ست عروس و داماد ارزان هم می تواند همین کار را برای شما انجام بدهد.

در این نوشته سعی کردیم درباره انتخاب ساعت ست عروس و داماد حرف بزنیم و تعدادی از نکاتی را که باید برای خرید آن در نظر بگیرید به شما بگوییم. با در نظر گرفتن این نکات و همچنین قیمت ساعت ست عروس و داماد می توانید انتخاب خوبی داشته باشید. امیدواریم که مطالعه این نوشته توانسته باشد به شما کمک کند.