آرزوی هر عروس و دامادی است که مراسم عروسی آنها در ذهن همگان ماندگار شود و همیشه از آن به شیرینی یاد شود. اما این اتفاق چطور می افتد؟ زمانی که در این مراسم به میهمانان خیلی خوش بگذرد! در این صورت آنها از لحظه اول تا آخر مراسم شما پر از شور و شادی خواهند بود و هیچوقت آن لحظات شیرین را فراموش نمی کنند.

جشن عروسی شما می تواند به جشنی مثال زدنی و خاطره انگیز برای خودتان و دیگران تبدیل شود اگر بدانید چه چیزهایی در رسیدن به این هدف موثرند. خیلی از افراد فکر می کنند مراسم هرچه مجلل تر و بزرگ ترباشد بهتر است و بیشتر خوش می گذرد. اما در واقع فاکتورهایی که در شادتر کردن مراسم و خوشحالی میهمانان تاثیر دارند می توانند در یک مراسم معمولی و جمع و جور هم اجرا شوند.

در ادامه این نوشته قصد داریم چند راهکار برای اینکه بیشتر در عروسی خوش بگذرد را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز در آستانه جشن عروسی هستید و دوست دارید مراسمتان برای همه به شبی تکرارنشدنی و درخشان تبدیل شود، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

چند راهکار برای اینکه بیشتر در عروسی خوش بگذرد

???? برنامه ریزی مشخص داشته باشید

فرقی نمی کند که مراسم شما در باغ تالار برگزار شود یا تالاری معمولی یا خانه. در هر صورت، برنامه ریزی می تواند مراسم شما را بی نظیر کند. برنامه ریزی باعث می شود هیچ وقتی هدر نرود و هیچ کس خسته و بلاتکلیف نباشد. شما باید جریان رویدادهای مختلف در جشن عروسی خود را از پیش طرح ریزی کنید. رویدادهایی مثل پذیرایی، رقص و موسیقی، رقص دونفره عروس و داماد و صحنه های رمانتیک، شام، گپ و گفت با میهمانان، دیدن کلیپ عروسی و غیره…

میهمانان دوست دارند که هر لحظه برای آنها برنامه جدیدی داشته باشید و سورپرایزشان کنید و به عکس العمل وادارید. آنها آمده اند که دربرنامه های شما شرکت کنند و خوش بگذرانند. هیچ میهمانی دوست ندارد حوصله اش سر برود یا خودش مجبور شود فکر کند که خب، حالا باید چیکار کنم؟ سعی کنید برنامه میهمانان خود را پر کنید و آنها را حسابی سرگرم کنید. برنامه ریزی مراسم از قبل، به شما کمک می کند که در این راه با نظم و موفقیت بیشتری جلو روید.

???? بخش رقص و موسیقی را با بهترین کیفیت برگزار کنید

شاید ایده های مختلفی برای مراسم خود داشته باشید، از ماشین قدیمی برای عروسی گرفته تا پخش کلیپ و غیره. اما می شود گفت هیجان انگیزترین و پرشورترین بخش هر جشنی بخش رقص و موسیقی است. بخشی که در آن همه یکصدا می خوانند و پای می کوبند و دست می زنند و می چرخند. این فضا می تواند همه را به وجد آورد و حسابی انرژی آنها را تخلیه کند.

بنابراین خیلی مهم است که این قسمت را به درستی مدیریت کنید. انتخاب یک گروه موسیقی یا دی جی خوب و یک پیست رقص مناسب می تواند تا حد زیادی شما را کمک کند. سعی کنید آهنگ هایی که قرار است پخش شود جوری باشد که سلیقه همگان را در بر بگیرد. از آهنگ های رقصی قدیمی گرفته تا آهنگ های امروزی و جدیدتر…

هرچه میهمانان بیشتر برقصند و بخوانند و بخندند بیشتر به آنها خوش می گذرد. اینجا جایی است که شما می توانید حسابی غوغا به پا کنید و شور و شادی بیافرینید. بنابراین می توان گفت موسیقی و رقص خوب یکی از چند راهکار برای اینکه بیشتر در عروسی خوش بگذرد است.

???? راحتی و آسایش مکان عروسی را در نظر بگیرید

هیچ کس در یک موقعیت ناراحت و سخت نمی تواند خوشحال باشد و خوش بگذراند. بنابراین برای خوشحال کردن میهمانان خود ضروری است که فضایی راحت و خوشایند را برای آنان ایجاد کنید. نسبت به هوا و تهویه سالن توجه داشته باشید. اگر عروسی را در فصل گرم برگزار می کنید مکان باید تهویه خنک داشته باشد و اگر در فصل سرد، باید از امکانات گرمایشی برخوردار باشد.

میز و صندلی ها باید راحت باشند و به گونه ای چیده شده باشند که میهمانان بتوانند به راحتی با هم گپ بزنند. نور باغ تالار یا سالن باید به گونه ای باشد که مشکل دید وجود نداشته باشد. سرویس بهداشتی باید تمیز و خوشبو و راحت باشد. وجود پارکینگ در مکان عروسی شما می تواند دغدغه پارک کردن ماشین را از سر دعوت شدگان کم کند. بنابراین اگر به چند راهکار برای اینکه بیشتر در عروسی خوش بگذرد فکر کنیم، امکان ندارد راحتی و آسایش را در نظر نگیریم. بنابراین ضمن رزرو تالار و محاسبه هزینه های مراسم عقد و عروسی حتما این نکته را در نظر بگیرید.

???? محیطی برای سرگرمی کودکان در نظر بگیرید

معمولا خانواده هایی هستند که همراه با کودکان خود به مراسم عروسی شما می آیند. اگر مکانی وجود داشته باشد که بچه ها بتوانند در آن سرگرم شوند و با وسایل کودکانه بازی کنند، شما به راحتی و خوشگذرانی بزرگترها کمک بزرگی کرده اید.

می توانید محیط کوچکی را برای این هدف در نظر بگیرید، تعدادی وسایل بازی آنجا بگذارید و حتی از میان خدمه کسی را استخدام کنید که بچه ها را سرگرم کند و مواظب آنها باشد. به این صورت بزرگترها می توانند بدون نگرانی و دغدغه یک شب فوق العاده را همراه با اجرای موسیقی و رقص و پذیرایی سپری کنند.

???? با میهمانان ارتباط برقرار کنید

همه دوست دارند عروس و داماد را از نزدیک ببینند و با آنها گپ بزنند. هرچه باشد شما شاه و ملکه یک شب رویایی هستید! بنابراین سعی کنید در وقت آزاد به سراغ تک تک میهمانان بروید و با آنها خوش و بش کنید. به همه میهمانان فرصت دهید که شما را ببینند، با شما گپ بزنند و عکس بیندازند.

این گپ و گفت دلنشین قطعا در یاد و خاطره آنها می ماند. هیچ میهمانی از عروس و داماد اخمو و بداخلاق خوشش نمی آید. بنابراین خوش و بش با میهمانان یک گزینه است از چند راهکار برای اینکه بیشتر در عروسی خوش بگذرد.

???? شام باکیفیتی سرو کنید

یکی دیگر از آپشن هایی که می تواند جشن شما را دل انگیزتر و خوشایندتر کند، غذا است. مقوله غذا بین همه، از بزرگ و کوچک، طرفدار دارد. باور داشته باشید یا نه، غذا و نوشیدنی خوب می تواند آدم ها را سر ذوق بیاورد و سرمست کند. بنابراین سعی کنید در تهیه شام عروسی دقت بیشتری به خرج دهید.

غذاهایی را انتخاب کنید که بین همه محبوب باشند. سالاد و پیش غذا می توانند میهمانان را ذوق زده کنند. فرقی نمی کند که غذا را به صورت سلف سرویس ارائه دهید یا نه. در هر دو صورت شما می توانید فاکتورهایی را که به کیفیت شام کمک می کنند اعمال کنید.

سخن آخر

در این نوشته سعی کردیم چند راهکار برای اینکه بیشتر در عروسی خوش بگذرد را به شما معرفی کرده و آنها را بررسی کنیم. شما می توانید با در نظر گرفتن این راهکارهای ساده و پیاده کردن آنها کاری کنید که خودتان و میهمانانتان از شبی فراموش نشدنی نهایت لذت را ببرید. امیدواریم که خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد.