مراسم نامزدی جزو اولین مراسم هایی است که در پروسه ازدواج برگزار می شود. این مراسم ها از آنجایی که اولین تجربه های شیرین و تکرارنشدنی شروع یک زندگی مشترک هستند، برای زوج از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در مراسم نامزدی هم مثل مراسم عروسی، عروس خانم دوست دارد بدرخشد، خاص باشد و چشم ها را به خود خیره کند.

بنابراین لباس مراسم نامزدی جزو یکی از مهم ترین تدارکات برای این مراسم است. شاید انتخاب و تهیه اش به اندازه لباس عروس پیچیدگی و وسواس نطلبد، اما باز هم اهمیت و اصول خودش را دارد. طبیعتا هر عروسی خانمی دوست دارد که انتخابی مناسب و درخور برای لباس این مراسم داشته باشد.

این روزها مزون های متعدد و انواع و اقسام مدل های لباس عروسی و لباس نامزدی جدید و حتی لباس حنابندان وجود دارند. اما برای انتخاب و خرید لباس مراسم نامزدی چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم؟ چه انواعی از لباس جشن نامزدی وجود دارند؟ کدام رنگ ها برای لباس این مراسم مناسب ترند؟ اگر مراسم بزرگ بود یا در تالار یا در باغ تالار در گرمدره برگزار شد چه لباسی بپوشیم؟ در ادامه این نوشته سعی می کنیم بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم و به این سوالات جواب دهیم.

در انتخاب لباس نامزدی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

نکات مهم در انتخاب لباس نامزدی

همانطور که گفتیم مدل های متنوعی از لباس مجلسی نامزدی وجود دارند. بعضی از افراد لباس های مجلل و کارشده و پر زرق و برق را دوست دارند و بعضی دیگر لباس های ساده و دخترانه تر را ترجیح می دهند.

اما ورای سلیقه، بهتر است لباسی را انتخاب کنید که از لحاظ رنگ پوست و فرم بدن و ویژگی های فیزیکی دیگری که دارید، به شما بیاید و زیباترتان کند. گاهی پیروی کردن از مد صرفا نمی تواند شما را به انتخاب مناسبی رهنمون شود. در این قسمت سعی می کنیم فاکتورهایی را که برای انتخاب لباس باید در نظر گرفته شوند بررسی کنیم.

یک نکته دیگر که باید در نظر بگیرید این است که اندام خود را پیش از این مراسم ایده آل نگه دارید تا در لباستان زیبا شوید. در رابطه با این موضوع همچنین می توانید مطلب رژیم غذایی عروس و داماد قبل از عروسی را بخوانید.

مدل لباس جشن نامزدی

این روزها مدل های جدید و متنوعی از لباس جشن نامزدی وجود دارند. اولین چیزی که برای انتخاب مدل لباس باید در نظر بگیرید نوع و گستردگی مراسم شماست. اگر مراسم کوچک و جمع و جوری دارید بهتر است لباس ساده تری بپوشید و اگر مراسم شما بزرگ و مجلل است می توانید لباس نامزدی لاکچری یا مثلا لباس نامزدی پرنسسی بپوشید. توجه کنید که عدم همخوانی لباس با وسعت مراسم می تواند ناجور و یا حتی مضحک باشد.

لباس با دامن پف دار، لباس مدل ماهی، لباس پوشیده و آستین دار، لباس دکلته، مدل پرنسسی، لباس با طرح نامتقارن، لباس شاینی و براق، دامن تور چند طبقه، مدل راسته و آبشاری، از محبوب ترین و زیباترین مدل های لباس جشن نامزدی هستند.

اگر اندام لاغری دارید لباس های کوتاه یا بلند پف دار می توانند برای شما مناسب و زیبا باشند. اگر اندام چاقی دارید بهتر است لباس های گشاد و پفی نپوشید چون شما را چاق تر می کنند. همچنین می توانید برای لاغرتر نشان دادن خود از لباس های بلند و آستین دار استفاده کنید.

مدل لباس جشن نامزدی

رنگ لباس جشن نامزدی

رنگ لباس باید با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد و به قول معروف به رنگ پوستتان بیاید. اگر پوست روشنی دارید بهتر است رنگ های شارپ تر و پر انرژی تری مثل قرمز یا فیروزه ای را انتخاب کنید و اگر سبزه و گندمی هستید لباس های رنگ روشن می توانند شما را خیلی زیبا کنند، مثل آبی روشن، یاسی و لباس نامزدی صورتی و شیری.

جنس لباس نامزدی

اگر تصمیم دارید مراسم نامزدی خود را در فصل سرد و فضای باز برگزار کنید بهتر است جنسی را انتخاب کنید که کمی ضخیم باشد و با آب و هوای فصل سازگار باشد. حتی می توانید از ترکیب کت و شلوار شیک و زنانه استفاده کنید. قانونی وجود ندراد که لباس جشن نامزدی حتما پیراهن باشد.

اما در شرایط معمولی می توانید لباس های نازک تری تهیه کنید. پارچه های ساتن، گیپور، دانتل و حریر معمولا برای لباس مجلسی نامزدی خیلی رایج هستند و زیبایی و جلوه خاصی به شما می بخشند. لباس هایی که از ترکیب ساتن و تور، یا حریر و تور و گیپور دوخته شده اند بسیار بین عروس خانم ها پرطرفدارند.

همراه با لباس نامزدی کفش مناسب عروس که به رنگ لباس همخوانی داشته باشد،  فراموش نکنید.

قیمت لباس نامزدی

اما در کنار سلیقه و مدل و موارد دیگر، باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. یادتان باشد جشن نامزدی جشنی نیست که بخواهید به اندازه جشن عروسی برای آن خرج کنید. البته اگر بودجه شما اجاره می دهد و محدودیتی از این بابت ندارید و مجلس شما هم بزرگ و مجلل است، مانعی وجود ندارد.

اما در صورتی که از لحاظ بودجه محدودیت دارید می توانید سراغ گزینه های مقرون به صرفه تری بروید. همانطور که اشاره کردیم نیازی نیست برای یک مجلس ساده و کوچک لباس لاکچری و آنچنانی بپوشید. یک لباس شیک و ساده هم می تواند شما را بسیار زیبا کند.

بهتر است لیستی از تدارکات مورد نیاز مثل لباس مراسم نامزدی، لباس عقد، آینه و شمعدان عروسی  و گل آرایی و غیره بنویسید و موارد غیرضروری را حذف کنید یا به قیمت ارزان تر تهیه کنید. یک راه دیگر این است که لباس را برای مراسم نامزدی کرایه کنید. مزون های متعددی وجود دارند که لباس های مجلسی زیبا را برای این اهداف کرایه می دهند. بدین ترتیب شما می توانید لباس ایده آل خود را در شبی که دیگر تکرار نمی شود، با هزینه به مراتب کمتری بپوشید و لذت ببرید.

در این نوشته سعی کردیم درباره لباس نامزدی حرف بزنیم و مواردی را که برای انتخاب و خرید این لباس باید در نظر گرفته شوند به شما بگوییم. فراموش نکنید که هدف از برگزاری چنین مراسم هایی، شادی و شیرینی بیشتر در آغاز زندگی مشترک یک زوج است. بنابراین سعی کنید درگیر قوانین نانوشته و چشم و هم چشمی های بیهوده نشوید و با توجه به ویژگی های فیزیکی خود، سلیقه خود و در نهایت بودجه خود، بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. امیدواریم که خواندن این مطلب برای شما مفید و کارآمد بوده باشد.

باغ تالار میرزایی یکی از بهترین باغ تالارها برای برگزاری انواع مراسمات است که به سبب داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد می‌تواند میزبان بسیاری از مناسبت‌ها و افراد مختلف باشد.

شماره تماس: ۰۹۱۲۸۸۸۲۵۶۱

آدرس اینستاگرام باغ تالار میرزایی