چه چیزی می‌تواند بیشتر از بوی چوب درختان جنگلی، تار و پود پارچه‌های دستباف و کنفی، تازگی گل‌های وحشی و طعم میوه‌های فصلی، عشق و الفت و دوستی‌ را در روح و جان ما برانگیزد؟ مهر و الفتی که از زمینِ مادر نشات می‌گیرد و در وجود ساکنینش جاری می‌شود. یکی از سبک‌های هنری که این خاصیت را ایجاد می‌کند برگزاری عروسی به سبک روستیک است. واژه روستیک در لغت به روستایی و سادگی خاص روستایی اشاره دارد. از این سبک برای معماری و تزئینات داخلی، مراسم جشن و دیگر موارد هم بهره گرفته می‌شود.

برای اینکه بهتر درک کنید سبک روستیک چیست می‌توانیم بگوییم که تمرکز اصلی در این سبک، بر عناصر طبیعی است. هرآنچه که از زمین و طبیعت برمی‌آید و خلوص و سادگی و بی‌پیرایگی طبیعت را در خود دارد. همه چیز در اوج سادگی و به دور از هرگونه تجملات و شلوغی پر زرق و برق است. تلاشی برای ایجاد دوبارۀ پیوندی که گسسته بود؛ پیوند میان انسان و طبیعت.

این سبک جدیدا برای دکوراسیون و تزئینات مراسم عروسی هم محبوبیت پیدا کرده و جایگاه خاص خودش را دارد. در مراسم عروسی روستیک تلاش بر این است که در دکوراسیون، تزئینات، لباس‌ها، پذیرایی و بخش‌های دیگر از المان‌های طبیعی و ساده استفاده شود. در ادامه این مطلب، قصد داریم درباره ویژگی‌های هریک از بخش‌های مراسم عروسی به سبک روستیک، برایتان توضیح دهیم. اگر این سبک با سلیقه شما هم جور است، با ما در این نوشته همراه باشید.

عروسی به سبک روستیک

مکان عروسی روستیک

از آنجایی که سبک روستیک در پیوند با طبیعت و جلوه‌های آن است، معمولا مراسم روستیک در محیطی طبیعی برگزار می‌شوند. درختان سرسبز، برکه یا دریاچه، چمن و غیره میتوانند در زیبایی طبیعی و خاص این جشن نقشی عمده داشته باشند.

در ایران، باغ تالارها گزینه خوبی برای این کار هستند. این مکان‌ها معمولا در اطراف تهران قرار دارند مثل باغ تالار گرمدره و کرج و شهریار.

دکوراسیون روستیک

برای دکوراسیون و تزئینات روستیک سعی می‌شود که عوامل طبیعی وارد فضای جشن شوند. برای میز و صندلی‌ها و نیمکت‌ها از چوب ساده و رنگ‌نشده جنگلی استفاده می‌شود. درواقع بیشتر دکوراسیون این سبک از جنس چوب است. طاق روستیک و شمعدان‌ها و حلقه‌گل‌های آویزان از آن…

تزئینات پارچه‌ای معمولا از پارچه کنفی یا تورهای خیلی ساده هستند. استفاده از گل‌های وحشی طبیعی و تازه، طناب، ظروف و شیشه‌های ساده، فانوس‌های آویزان از شاخه‌ها، شمع، و ریسه‌ها و چراغانی‌های ساده و سفره عقد روستیک معمولا در تزئینات جشن روستیک رواج دارد. یک مزیت باغ تالار نسبت به تالار پذیرایی امکان اجرای دکوراسیون روستیک در فضای باز است.

دکوراسیون روستیک

پذیرایی روستیک

برای پذیرایی هم از وسایل و ظروف و حتی خوردنی‌های ساده و طبیعی استفاده می‌شود. نوشیدنی‌ها می‌توانند در شیشه‌های مربا و عسل سرو شوند. تنقلات می‌توانند در ظروف سفالی و چوبی برای پذیرایی قرار داده شوند. برای نوشیدنی معمولا از آبمیوه‌های طبیعی، دمنوش، چای و قهوه استفاده می‌شود. ظروف و شیشه‌ها و چاقوها می‌توانند با الیاف کنفی تزئین شوند.

کیک عروسی روستیک

برای کیک عروسی در سبک روستیک، ایده‌های جالب زیادی وجود دارد. این کیک می‌تواند به شکل کنده کوچکی از درخت یا میز کاپ کیک باشد. یک ایده دیگر که خیلی برای مراسم روستیک مناسب است، کیک سفید ساده با سطح خامه‌ای به شکل گچ‌بری است، همراه با تزئینات میوه‌ای، با استفاده از تمشک و آلبالو و دیگر میوه‌های رنگارنگ. در هماهنگی با فضای طبیعی و باغ تالار روستیک شما.

دسته گل روستیک

در این مرحله عروس می‌تواند بدون هیچ قانون دست و پاگیر و با آزادی کامل دسته گل خودش را درست کند. استفاده از گل‌های وحشی طبیعی، گل ژیسوفیلا، الیاف کنفی و برگ‌های سبز کوچک در دسته گل عروس و تزئیناتش در این سبک رایج است.

دسته گل روستیک

لباس عروس روستیک

لباس عروس‌های آنچنانی با تزئینات مفصل ملیله‌دوزی و ترمه‌دوزی و مرواریددوزی‌ و تاج‌های براق را فراموش کنید! این جزئیات و تجملات شلوغ و پیچیده جایی در سبک روستیک ندارند. لباس عروس روستیک در عین سادگی، زیبایی دلنشین و مسحورکننده خودش را دارد.

به خصوص تور عروس در اینجا نقش پررنگی ایفا می‌کند. تور بخش مهمی از لباس را تشکیل می‌دهد. برای تاج یا سربند عروس هم معمولا از گل‌های ریز و زیبا استفاده می‌شود. برای لباس داماد روستیک بهتر است از رنگی غیر از سیاه استفاده شود. هر رنگی که هماهنگی بیشتری با طبیعت و جایگاه عروس و داماد ایجاد کند.

کارت دعوت روستیک

اینجا هم می‌توانید راه خود را از بازار و مد و زرق و برق‌هایش جدا کنید. کارت عروسی با سبک‌های شبیه به روستیک ممکن است در بازار باشد، اما پیشنهاد ما این است که خودتان دست به کار شوید! قطعا کارت دعوت دست‌ساز شما از خلوص، صفا و جذابیت بیشتری برخودار خواهد بود.

از هر عنصر طبیعی و جذابی که در اطرافتان هست می‌توانید الهام بگیرید. مثل مقوا با طرح کاهی و ساده، الیاف کنفی، موم شمع، گل‌های ریز طبیعی و… حتی می‌توانید به جای کارت از چیز دیگری برای دعوت استفاده کنید. مثلا یک بطری کوچک که طومار لوله‌شده کوچکی داخلش هست! طوماری که شما اطلاعات مربوط به تاریخ و مکان مراسم را با خودنویس و جملات پرمهری از صمیم قلبتان رویش نوشته‌اید!

گیفت عروسی روستیک

برای تهیه گیفت عروسی هم دستتان خیلی باز است و کلی ایده جذاب وجود دارد. مثل گلدانی کوچک و زیبا، جعبه‌های چوبی قشنگ، شیشه‌های رنگی و کوچک پر شده از گل و برگ، بلوط‌ها و گل‌های رنگی و زیبا و… مطمئنا میهمانان این گیفت‌های دلنشین و صمیمی را به یادگار نگه خواهند داشت.

کلام پایانی

سبک روستیک این روزها جای خودش را بیشتر در دل زوج‌ها باز کرده. صمیمیت و خلوص موجود در این سبک را کمتر جایی می‌شود دید. از طرفی، این سادگی و هماهنگی با طبیعت و عناصر طبیعی می‌تواند لذت شما از مراسم و همچنین صمیمیت و راحتی میهمانان را دوچندان کند.

خاطره یک عروسی روستیک و تماشای گاه و بیگاه آلبوم عکس‌هایش، آن روح پاک و خالص طبیعت را در وجود شما و همسرتان تازه می‌کند. خاطره پیوندی به زیبایی پیوند میان برگ و شاخه، خاک و ریشه، و برف و کوه.

روز عروسی از جمله مهم‌ترین روزهای زندگی هر فردی به شمار می‌رود و همه افراد تمایل دارند که این روز را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند و با انتخاب آتلیه و فیلمبرداری عروسی مجرب خاطرات این روز را به خوبی برای همیشه زنده نگه دارند.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره آماده ارائه خدمات عروسی به سبک روستیک به زوج های عزیز می باشد. همچنین این مجموعه با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد . جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.