شاید بشود گفت هیچ عروسی وجود ندارد که آرایش و میکاپ چهره و موها در شب عروسی برایش اهمیت نداشته باشد. همه عروس خانم ها دوست دارند در این شب خاص بدرخشند و به قول معروف ماه مجلس باشند، ماندگاری آرایش عروس تا آخر مراسم در تالار عروسی یا باغ تالار از اهمیت زیادی برخوردار است.

این درخشیدن و تک بودن چقدر هزینه برمی دارد؟ در اقصی نقاط تهران سالن های زیبایی متعددی وجود دارند که مبالغ متفاوتی برای ارائه خدمات پکیج زیبایی عروس دریافت می کنند. در واقع هرچه به سمت شمال شهر می رویم این خدمات گران تر می شوند.

اما قیمت آرایش عروس به عوامل مختلفی بستگی دارد. از محل آرایشگاه گرفته تا جزئیات میکاپ و میکاپ آرتیست و غیره. در ادامه این نوشته قصد داریم درباره قیمت آرایش عروس بیشتر صحبت کنیم و تمامی عوامل و جزئیات تاثیرگذار بر آن را برشماریم.

قیمت آرایش عروس

چه عواملی بر قیمت آرایش و میکاپ عروس تاثیر می گذارند؟

انتخاب لباس عروس و میکاپ عروس از اهمیت ویژه ای در مراسمات عروسی برخوردار هستند و قیمت میکاپ و آرایش عروس بسته به عوامل گوناگونی متغیر است. در اینجا قصد داریم به مهم ترین این عوامل اشاره کنیم.

مدل میکاپ عروس

آرایش و زیبایی چهره و لباس عروس هم می تواند جزء آداب و رسوم عروسی ایرانی باشد. اما سلیقه ها در این مورد متفاوت است.

یکی از عواملی که بر قیمت میکاپ عروس تاثیر دارد، نوع و مدل آرایش است. بعضی از عروس خانم ها آرایش لایت عروس و یا به قول معروف آرایش دخترانه را ترجیح می دهند و بعضی دیگر آرایش غلیظ تر و سنگین تری را می پسندند.

این مدل ها هرکدام قیمت مخصوص به خود را دارند. در خیلی از موارد نیز میکاپ آرتیست چهره عروس را تحلیل و بررسی می کند و آرایش مناسب برای چهره را به او پیشنهاد می دهد. بنابراین باید در مورد قیمت این مدل ها در سالن های مختلف تحقیق کنید و بودجه کافی را کنار بگذارید.

قیمت میکاپ عروس بر اساس پکیج

این روزها سالن های زیبایی برای آرایش عروس پکیج های مختلفی را با آپشن های گوناگون ارائه داده اند که متقاضی می تواند یکی از این پکیج ها را انتخاب کند. این پکیج ها شامل فاکتورهای مختلفی مثل سبک و مدل آرایش، سبک و مدل موها، و جنس و نوع مواد آرایشی می شود.

هر پکیج با توجه به آپشن هایی که ارائه می دهد هزینه متفاوتی دارد. این هزینه بر اساس تعرفه قیمت آرایش عروس محاسبه می شود. شما باید بر اساس سلیقه و نیازها و اولویت های خود و همچنین در نظر گرفتن بودجه، بهترین پکیجی که می توانید را انتخاب کنید.

میکاپ عروس

مدل و رنگ مو

گاهی عروس ترجیح می دهد موهایش رنگ نیز بشوند. تمامی خدمات رنگ مثل مش و هایلایت و بالیاژ و آمبره و همچنین اکستنشن مو و غیره، هزینه ای به میکاپ عروس اضافه می کند. همچنین سبک و مدل مو نیز نقش تعیین کننده ای بر هزینه آن دارد. بنابراین رنگ مو و مدل مو می توانند بر قیمت میکاپ عروس تاثیرگذار باشند. بهتر است با تحقیق کامل نسبت به انتخاب رنگ و مدل مو تصمیم بگیرید.

تاج و تزئینات عروس

معمولا در موها و لباس عروس از آکسسوار و تزئینات خاصی استفاده می شود. همچنین بسته به مدل موی عروس یک تاج انتخاب می شود و روی سرش کار گذاشته می شود. این تاج ها و آکسسوار رنج قیمتی متفاوتی دارند و بسته به نوع و مدل و جنس از هزینه متفاوتی برخوردارند. برای انتخاب این تزئینات نیز مثل کفش مناسب عروس و لباس عروس و غیره باید آگاهانه عمل کنید. مشورت با میکاپ آرتیست و در نظر گرفتن سلیقه خود، می تواند کمک شایانی در انتخاب این تاج و تزئینات به شما کند.

لاک و مانیکور ناخن ها

یکی از خدماتی که این روزها در همه سالن های زیبایی وجود دارد و قیمت نسبتا بالایی هم دارد خدمات زیبایی ناخن می باشد. در مورد عروس نیز این خدمات می توانند به قیمت آرایش عروس اضافه کنند. بسته به اینکه چه نوع و سبکی از مانیکور و آرایش ناخن انتخاب شود هزینه آن متفاوت است.

مواد آرایشی

یکی از مهم ترین چیزهایی که بر هزینه میکاپ عروس تاثیر دارد نوع مواد آرایشی است. طبیعتا یک برند خوب و معتبر، از ماندگاری و کیفیت بیشتری برخوردار است. انتخاب یک برند خوب و سلامت، و کیفیت مواد و لوازم آرایشی نقش تعیین کننده ای در قیمت آرایش عروس دارد.

اما این یکی از مواردی است که بهتر است نسبت به آن با دست و دلبازی کامل برخورد کنید. چون نوع این مواد تاثیر زیادی در زیبایی آرایش و به قول معروف نشستن آرایش بر صورت دارد. از طرفی آرایش عروس قرار است یک روز تمام بر صورت او بماند و مواد نامرغوب می توانند صدمات زیادی به پوست و چشم و مو و غیره بزنند. پس بهتر است نسبت به این موضوع با دید باز اقدام کنید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره موضوعات مراسم عروسی و ازدواج می توانید مطلب رژیم غذایی قبل عروسی را بخوانید.

میکاپ آرتیست یا همان آرایشگر عروس

یکی از چیزهایی که تاثیر زیادی روی قیمت میکاپ عروس دارد میکاپ آرتیست است. میکاپ آرتیست های متعددی در سالن های زیبایی تمام نقاط شهر وجود دارند. هرچه این میکاپ آرتیست با تجربه تر و حرفه ای تر و معروف تر باشد، دستمزد او بیشتر خواهد بود. برخی از این آرایشگرهای عروس مدرک زیبایی بین المللی دارند. اما بهتر است پیش از انتخاب آرایشگر خود حسابی تحقیق و پرس و جو کنید و نمونه کارها را ببینید. اکتفا کردن به شهرت و یا حتی قیمت بالای کار آرایشگر کافی نیست. سعی کنید حتما خودتان تحقیق کنید و نمونه کارها را ببینید.

هزینه آرایشگر عروس

محله سالن زیبایی

همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم محله و منطقه ای که سالن زیبایی در آن قرار دارد تاثیر زیادی روی نرخ آرایش عروس دارد. هرچه به سمت شمال شهر می رویم قیمت این سالن ها و قیمت میکاپ عروس بیشتر و بیشتر می شود. بنابراین قیمت آرایش عروس در تهران و همچنین در شهرهای مختلف می تواند با هم متفاوت باشد.

بنابراین انتخاب محله نقش موثری در تعیین قیمت برای آرایش عروس دارد. با توجه به بودجه خود، میکاپ آرتیستی که انتخاب کرده اید و نوع خدماتی که می خواهید، مناسب ترین محله را برای دریافت خدمات پکیج زیبایی عروس انتخاب کنید.

شاید بتوانیم در مورد خیلی از تدارکات مراسم عروسی و ازدواج بگوییم که باید با آسان گیری بیشتری برخورد کنید. اما حقیقتا آرایش عروس جزو آن دسته از مقولات نیست که بشود در مورد آن سهل انگاری کرد و بی تفاوت بود یا ریسک کرد.

شما برای یک شب قرار است بیش از همیشه توی چشم باشید و دیده شوید. بنابراین شکل و شمایل شما در این شب تکرارنشدنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هیچ عروسی دوست ندارد از دیدن چهره آرایش شده خود در آینه احساس وحشت و انزجار به او دست دهد. پس بهتر است با تحقیق و پرس و جوی کامل اقدام کنید، به خاطر قیمت آرایش عروس ریسک نکنید، و در این یک مرحله از اختصاص دادن بودجه کافی نترسید.