بله برون اولین مراسمی است که یک زوج در روزهای آغازین پیوند خود برگزار می‌کنند. این مراسم درست بعد از مراسم خواستگاری برگزار می‌شود و در آن معمولا خانواده داماد برای عروس هدایایی می‌آورند و هر دو خانواده توافقاتی مثل مهریه و تاریخ عقد و عروسی و غیره را اعلام می‌کنند. خیلی‌ها این مراسم را ساده برگزار می‌کنند و خیلی‌ها هم دوست دارند در آن سنگ تمام بگذارند و مراسمی زیبا و به‌یادماندنی داشته باشند. در هردو صورت، این مراسم هم نیاز به تدارکات و تشریفات و تزئیناتی دارد. گل آرایی بله برون از مهم ترین تزئیناتی است که می تواند زیبایی مراسم شما را دو چندان کند.

ممکن است خانواده عروس بخواهند از خدمات تشریفات برای گل‌آرایی بله‌برون استفاده کنند و شاید هم تصمیم بگیرند خودشان این تزئینات را انجام دهند. مهم این است که این کار درست و خوب انجام شود و به زیبایی مراسم شما بیفزاید. در ادامه این نوشته قصد داریم بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم و نکات مهمی را که در گل‌آرایی باغ تالار در گرمدره وجود دارند، مرور و بررسی کنیم.

گل‌آرایی بله‌برون

چرا باید مراسم بله‌برون را گل‌آرایی کرد؟ 

شاید فکر کنید تزئینات فقط مخصوص مراسم عقد و عروسی در تالار یا باغ تالار است، اما همانطور که گفتیم بله‌برون اولین مراسمی است که زوج تازه به هم پیوسته برگزار می‌کنند. بنابراین مهم است که این مراسم زیبا و شایسته باشد، چون همیشه به عنوان اولین جشن به یاد خواهد آمد. مراسم بله‌برون در خانه عروس و توسط خانواده عروس برگزار می‌شود.

ممکن است کسی بخواهد این مراسم را بدون هیچ تزئینات و گل‌آرایی برگزار کند. اما واقعیت این است که چنین مراسمی خیلی خشک و خسته‌کننده به نظر خواهد رسید و آن جذابیت و زیبایی لازم را نخواهد داشت. بنابراین حتی اگر قصد ندارید برای استفاده از خدمات تشریفات و نیروی متخصص هزینه کنید، سعی کنید خودتان این کار را انجام دهید.

در گل‌آرایی بله‌برون باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ 

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم برای گل آرایی بله برون هم مثل انواع دیزاین و گل آرایی بهتر است نکات و اصولی را در نظر بگیرید تا به نتیجه مطلوبی برسید. در ادامه سعی می‌کنیم مهم‌ترین اصولی را که باید برای این امر در نظر گرفته شوند به شما معرفی کنیم.

تناسب گل‌آرایی با فضا

قبل از هر چیز باید توجه کنید که فضای مراسم شما دارای چه مشخصاتی است. ابعاد اتاق، رنگ دیوارها، شکل و اندازه میز بله‌برون و همه جزئیات دیگر را در نظر بگیرید. تزئینات و سبد گل بله‌برون و بقیه گل‌هایی که به کار می‌برید باید در این فضا بنشینند و توی ذوق نزنند.

مثلا استفاده از گل‌های درشت و بادکنک‌های زیاد برای یک فضای کوچک اصلا مناسب نیست. در فضاهای کوچک سعی کنید از گل‌های ریز و تزئینات خیلی ساده‌تر و جمع‌وجورتر استفاده کنید که باعث شلوغی و گرفتگی محیط مراسم نشوند.

اما اگر فضای شما بزرگ است، می‌توانید این تزئینات را کمی گسترده‌تر کنید. اگر خانه شما دارای جزئیات تزئینی زیادی است سعی کنید گل‌آرایی بله‌برون را ساده‌تر انجام دهید و اگر خانه شما زمینه ساده و خلوتی دارد، می‌توانید از جزئیات بیشتری در تزئینات و گل‌آرایی استفاده کنید.

تناسب رنگ گل‌ها با مراسم

دقت کنید که تم مراسم شما چه رنگی است و سعی کنید گل‌ها را در تناسب و هارمونی با آن تم انتخاب کنید. رنگ لباس عروس، رنگ خانه، رنگ میز و همه رنگ‌های دیگر را در نظر بگیرید. اگرگل‌آرایی شما از لحاظ رنگ با بقیه فضا هارمونی و هماهنگی داشته باشد می‌تواند حس بسیار خوب و دلنشینی ایجاد کند. می‌توانید رنگ این گل‌ها را با رنگ گلی که در لباس یا آرایش موی عروس وجود دارد ست کنید.

از شلوغی و استفاده از رنگ‌های بی‌ربط و متناقض بپرهیزید. سعی کنید توی گل‌ها و همچنین توی دسته‌گل بله‌برون از رنگ‌های روشن و ملیح مثل صورتی کم‌رنگ، سفید و کرم استفاده کنید. این رنگ‌ها هم برای چنین مراسمی مناسبند و هم محیط شاد و حس خوبی ایجاد می‌کنند.

اگر به این مباحث علاقه‌مندید می‌توانید مطلب نکات مهم برای انتخاب دسته‌گل عروس را هم بخوانید.

گل مصنوعی یا طبیعی؟

برای این موضوع ابتدا سلیقه خود را در نظر بگیرید و بعد بودجه‌تان را. طبیعتا گل‌های طبیعی از گل مصنوعی هزینه بیشتری دارند، اما عطر و بویی که می‌پراکنند حس خوب و دل‌انگیزی به فضا می‌دهد. پس اگر ماندگاری گل‌ها برایتان مهم نباشد و بودجه کافی هم داشته باشید می‌توانید از گل طبیعی استفاده کنید. مثلا باکس گل بله‌برون می‌تواند حاوی گل‌های طبیعی و خوشبو باشد و حس خیلی خوبی ایجاد کند.

اما اگر بودجه شما کم است و از طرفی دوست دارید تزئینات را نگه دارید، بهتر است از گل مصنوعی استفاده کنید. خیلی از گل‌های مصنوعی به زیبایی نوع طبیعی خود هستند. یک راه دیگر که می‌تواند به شما در کاهش هزینه کمک کند استفاده از ترکیب گل طبیعی و مصنوعی است. سعی کنید برای قسمت‌هایی که بیشتر توی چشم است گل‌های طبیعی را به کار ببرید و لابه لای گل‌ها و جاهایی که کمتر توی دید هستند گل مصنوعی بگذارید. به این صورت هم عطر و بوی دل‌انگیز را خواهید داشت و هم هزینه‌تان کمتر شده است.

سبک گل‌آرایی

قیمت گل‌آرایی بله‌برون بسته به عوامل گوناگون، متفاوت است. همینطور قیمت سبد گل بله‌برون. سبک‌های مختلفی برای گل‌آرایی بله‌برون وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و همچنین در نظر گرفتن ویژگی‌های فضای خود، یکی از این سبک‌ها را انتخاب کنید. در اینجا سه تا از پرطرفدارترین سبک‌های گل‌آرایی را با هم مرور می‌کنیم.

سبک روستیک

عروسی به سبک روستیک طرفدارن ویژه خودش را دارد. این سبک می‌تواند برای گل‌آرایی بله‌برون هم استفاده شود. در این سبک معمولا از گل‌های طبیعی و تازه، بندهای کنفی، تور ساده، گلدان‌های چوبی یا سفالی و حریر استفاده می‌شود و سعی بر این است که همه چیز در طبیعی‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن باشد.

سبک فانتزی

این سبک هم طرفداران خاص خودش را دارد. در این سبک، در کنار گل‌ها از بادکنک و دیگر تزئینات فانتزی هم استفاده می‌شود. بادکنک‌ها در شکل‌ها و چیدمان مختلف و در هماهنگی با تم مراسم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سبک لوکس

این سبک طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها برای گل‌آرایی مجلس از آن بهره می‌برند. استفاده از استند و چارچوب و تزئینات و جزئیات دیگر در این سبک رواج دارد.

با در نظر گرفتن نکات ذکرشده می‌توانید یک گل آرایی مطلوب و خوشایند را برای مراسم بله‌برون خود رقم بزنید. اگر احساس کردید خودتان از پس این کار آنطور که باید بر نمی‌آیید و دلتان می‌خواست این کار حرفه‌ای‌تر انجام شود بهتر است از مراکز خدمات تشریفات مجالس و خرید باکس بله‌برون بهره بگیرید.

اما در هر صورت گل‌آرایی بله‌برون و تزئینات زیبای فضا می‌تواند مراسمی به‌یادماندنی‌ و خاطره‌انگیز برای شما به ارمغان آورد.

روز بله برون از جمله مهم‌ترین روزهای زندگی هر فردی به شمار می‌رود و همه افراد تمایل دارند که این روز را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند و با انتخاب آتلیه و فیلمبرداری عروسی مجرب خاطرات این روز را به خوبی برای همیشه زنده نگه دارند.

گروه باغ تالار میرزایی در گمدره آماده ارائه خدمات گل آرایی بله برون به زوج های عزیز می باشد. همچنین این مجموعه با دارا بودن 6 هزار متر مربع فضا و داشتن درختان کهنسال، به ویژه بید مجنون، و برکه آب زیبا در وسط محوطه چمن یکی از خاص‌ترین فضاها را برای شما فراهم کرده است.

هدف مجموعه باغ تالار میرزایی ارائه کیفیت بالا برای اجرای بی نقص مراسم شما می باشد. جهت رسیدن به این هدف ، تمامی خدمات ما به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای شما انجام می پذیرد . تیم دیزاین و دکوراسیون ، تمام فضاها را هماهنگ با سبک و تم درخواستی شما طراحی و چیدمان میکند. بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در اختیار سرآشپز اختصاصی و تیم تشریفات باغ تالار قرار میگیرد تا با سلایق و ذائقه مورد پسندتان از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی نمایند. مجموعه باغ تالار میرزایی با استفاده از متخصصین و آموزش های مکرر پرسنل خود در تلاش است تا تمامی جزئیات یک مراسم  به بهترین صورت انجام پذیرد.