قطعا در مراسم عروسی هیچ منظره ای زیباتر از عروس خانم نیست. عروس در این شب بی تکرار و رویایی همواره زیباترین فرد است و چشم ها را به سوی خود می کشاند بنابراین لباس عروس و آرایش و هر آنچه که به ظاهر مربوط می شود، برای عروس خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است پس با بهترین باغ تالار گرمدره همراه باشید تا  چندی از نکات مهم اکسسوری عروس را برسی کنیم.

شاید اولین چیزی که از عروس در ذهن ما نقش می بندد لباس سفید باشکوهش باشد اما جالب است بدانید یکی از چیزهایی که به ظاهر عروس جلوه و زیبایی منحصر به فردی می بخشد اکسسوری است. اکسسوری مناسب و هماهنگ می تواند زیبایی لباس و ظاهر عروس را چند برابر کند و درخشندگی خاصی به او بدهد.

تمام لوازم جانبی که در کنار لباس، برای زیباتر کردن عروس به کار می روند اکسسوری محسوب می شوند. در این نوشته قصد داریم درباره اکسسوری عروس صحبت کنیم و مهمترین و رایج ترین اکسسوری های مخصوص عروس را به شما معرفی کنیم.

اکسسوری عروس

انواع اکسسوری عروس

شاید با شنیدن نام اکسسوری تنها چیزی که به ذهن خیلی از افراد بیاید، زیور آلات باشد و عروسی که با یک لباس سفید و جواهراتش در باغ تالار می درخشد. اما واقعیت این است که اکسسوری فقط شامل زیور آلات نمی شود و خیلی چیزهای دیگری را هم در بر می گیرد. در این قسمت قصد داریم به انواع اکسسوری که برای عروس استفاده می شود و در زیبایی او تاثیر فراوان دارد اشاره کنیم.

تاج عروس

یکی از چشمگیرترین اقلام در اکسسوری عروس تاج عروس است. تقریبا در همه فرهنگ ها و کشورها از تاج برای عروس استفاده می شود. تاج عروس انواع مختلفی دارد مثل تاج گرد یا ملکه ای، تاج نیمه یا پرنسسی، تاج ریسه، تاج گل طبیعی و غیره.

مهم این است که این تاج در تناسب با لباس و آرایش مو و چهره عروس خانم انتخاب شود. اگر انتخاب از میان انواع تاج عروس به عنوان یکی از اکسسوری های مهم، درست انجام گیرد جلوه بی نظیری به ظاهر عروس می بخشد و او را منحصر به فرد می کند.

تاج عروس

تور و شنل

تور و شنل یکی دیگر از اکسسوری هایی است که جلوه ای رویاگونه و خاص به عروس می بخشد. به خصوص تور عروس می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در ایجاد این تصویر رویایی بازی کند. برخی از لباس عروس ها تور و شنل عروس هم دارند اما اگر لباس انتخابی شما فاقد این دو بود، بهتر است آنها را به صورت جداگانه تهیه نمایید.

تورها طرح ها و مدل ها و اندازه های مختلفی دارند. برای انتخاب تور مناسب باید لباس عروس و حتی قد و کفش عروس را در نظر بگیرید. فروشنده لباس می تواند کمک زیادی در انتخاب تور به شما کند. یا می توانید برای انتخاب تور از یک طراح لباس مشورت بگیرید.

جواهرات عروس

جواهرات عروس نقش زیادی در درخشش او به عنوان ملکه این جشن باشکوه دارند. جواهرات یا همان زیورآلات عروس طیف گسترده ای را در بر می گیرند که البته عروس می تواند با توجه به سلیقه و بودجه خود از میان آنها انتخاب کند. گوشواره، گردنبند، دستبند، النگو، انگشتر، پیرسینگ.

جواهرات انتخابی باید با مدل لباس عروس، آرایش مو و چهره عروس و رنگ پوست او هماهنگی داشته باشند و هارمونی زیبایی ایجاد کنند. نیاز نیست حتما از تمامی انواع جواهرات استفاده کنید. گاهی استفاده از تنها دو یا سه قلم از جواهرات کافی است و جلوه ای شیک و زیبا به عروس خانم می بخشد.

پیشنهاد مطالعه : مقاله ای با عنوان قیمت آرایش عروس داریم که می توانید مطالعه کنید.

ساعت عروس

ساعت نیز یکی دیگر از اقلام اکسسوری عروس است که می تواند جلوه ای لوکس و شیک به عروس بدهد. برای انتخاب ساعت باید مدل لباس عروس، آرایش عروس، جثه عروس و اندازه دست هایش و رنگ پوست او در نظر گرفته شود. همچنین ساعت باید هماهنگی و هارمونی با جواهرات عروس داشته باشد و در کنار آنها به کار رود. معمولا رنگ ساعت را با رنگ جواهرات عروس ست می کنند. همچنین خیلی از زوج ها در تدارکات عروسی ساعت ست عروس و داماد را نیز لحاظ می کنند.

جواهرات عروس

دسته گل عروس

دسته گل عروس به عنوان بخش زیبایی از اکسسوری می تواند تاثیر فوق العاده ای در ظاهر او داشته باشد. دسته گل می تواند عروس خانم را شاداب تر و خواستنی تر جلوه دهد. شکل و رنگ دسته گل و اندازه آن باید متناسب با قد و هیکل عروس خانم و همچنین مدل لباس او و تاج و ریسه عروس انتخاب شود. معمولا عروس های قد بلند دسته گل بلندتری به دست می گیرند و عروس های کوتاه تر دسته گل کوتاه تر و جمع و جورتر.

دستبند گل عروس

دستبند گل یکی از بخش های اکسسوری عروس است که می تواند جلوه طبیعی و شادابی به او دهد. گاهی حتی برخی از عروس خانم ها ترجیح می دهند به جای دسته گل از دستبند گل استفاده کنند. حتی ساقدوش عروس  هم می تواند به تبعیت از عروس از دستبند گل استفاده کند. دسته گل دور مچ عروس یا همان دستبند گل را می توانید از گلفروشی سفارش دهید یا خودتان به سلیقه خود در منزل تهیه کنید.

اکسسوری پابند عروس

سخن آخر

در این نوشته سعی کردیم بهترین و تاثیرگذارترین اکسسوری هایی که برای عروس به کار می روند را به شما عزیزان معرفی کنیم. طبیعتا خیلی اکسسوری های دیگر مثل کیف عروس و دستکش عروس و پابند عروس هم ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند. هیچگاه نباید از جزئیات غافل شد و آنها را نادیده گرفت. این جزئیات کوچک بر خلاف آنچه به نظر می آید تاثیر زیادی روی کلیت ظاهر عروس دارند.

شما می توانید بسته به سلیقه و خواست خود از میان انواع اکسسوری عروس انتخاب کنید. همچنین طراح و آرایشگر می توانند کمک شایانی در این زمینه به عروس خانم کنند. فراموش نکنید که اکسسوری باید در هامونی و هماهنگی با لباس و ظاهر شما به کار رود.