بعضی از چیزها تنها برای یک بار در زندگی آدم اتفاق می افتند. مثل منوری که لحظه ای در آسمان می درخشد و بعد خاموش می شود. یکی از این اتفاقات مراسم عروسی است. جشن عروسی یکی از بهترین و شیرین ترین تجربیات زندگی هر زوج است. شبی تکرارنشدنی که تمام می شود اما خاطره شیرینش تا ابد در ذهن ها می ماند. شاید یکی از دلایل استرس و اضطراب زیاد زوج ها برای برگزاری مراسم عروسی همین باشد. هر زوجی دوست دارد در شبی که تنها یک بار در زندگی تجربه اش می کند، همه چیز تمام و کمال و بی نقص باشد.

زوج ها معمولا در روزهای نزدیک عروسی درگیری ها و مشغله های زیادی دارند و استرس فراوانی را تجربه می کنند که بخش زیادی از آن طبیعی است. اما هرچه این استرس کمتر باشد زوج لذت بیشتری از مراسم عروسی خود خواهند برد. بنابراین حفظ آرامش برای مجلس عروسی از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه این نوشته قصد داریم در باره راهکارهای کنترل استرس عروس و داماد حرف بزنیم. اگر شما هم در آستانه ازدواج یا برگزاری جشن عروسی قرار دارید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

راه های کنترل استرس عروس و داماد

کنترل استرس شب عروسی

همانطور که اشاره کردیم برای کنترل اضطراب عروس و داماد راه های متعددی وجود دارند. آشنایی با این راهکارها باعث می شود بتوانید اضطراب طبیعی خود را به خوبی مدیریت کرده و با آرامش بیشتری برای عروسی آماده شوید. در این قسمت به تعدادی از تاثیرگذارترین این راه ها اشاره خواهیم کرد.

خوش بگذرانید!

همانطور که گفتیم روزهای قبل از عروسی برای زوج با مشغله ها و استرس های زیادی همراه است. بنابراین شما باید وقت هایی را به استراحت ذهن اختصاص دهید. می توانید روزهایی را برای خودتان مشخص کنید و در آن روزها صحبت کردن درباره امور عروسی را قدغن کنید. به سینما بروید، کتاب بخوانید، فیلم ببینید، موزیک گوش کنید، تفریحات دونفره داشته باشید و سعی کنید فقط خوش بگذرانید.

این کارها کمک می کند کمتر به امور عروسی فکر کنید و در نتیجه کمتر اضطراب داشته باشید. از طرفی ذهنتان فرصتی پیدا می کند که خستگی خودش را در کند و با قدرتی تازه و آرامش و تسلطی بیشتر امور را مدیریت کند.

برنامه ریزی کنید

اگر با برنامه ریزی درست جلو بروید، کارهایتان به موقع انجام می شود و همه چیز برای دقیقه نود باقی نمی ماند. تجمع تعداد زیادی از وظایف در روزهای آخر می تواند بار استرسی شدیدی را روی دوش عروس و داماد بگذارد.

سعی کنید از قبل با برنامه ریزی دقیق و عمل به این برنامه، کارهایتان را یکی یکی انجام دهید. کارهایی مثل انتخاب آتلیه و فیلمبرداری ، انتخاب آرایشگاه، تهیه لیست مهمانان، انتخاب باغ تالار و رزرو باغ تالار در گرمدره و… این مسئله در کنترل استرس عروس و داماد خیلی تاثیر دارد.

هرچه کارها بیشتر انجام شوند و از لیست شما خط بخورند، آرامش شما هم بیشتر می شود. بنابراین حتما از دو سه ماه پیش از ازدواج به فکر انجام کارهای خود باشید و همه چیز را برای روزهای آخر نگذارید. به این طریق می توانید روزهای آخر بیشتر روی خود و حال و هوای عاشقانه تان تمرکز کنید و خوشحال تر باشید.

اگر از عروسی به سبک روستیک خوشتان می آید و دوست دارید مراسمتان را به سبک روستیک بگیرید خیالتان راحت باشد که خیلی از کار ها را خود باغ تالار ها مثل باغ تالار میرزایی انجام می دهند.

با بقیه مشورت کنید

مشورت با دیگران، به خصوص با افراد شایسته و آگاه، همیشه می تواند در تصمیم گیری ها و مدیریت امور به ما کمک شایانی کند. بنابراین سعی کنید حتما از مشورت افراد با تجربه برای انجام کارهایتان بهره بگیرید. اگر این افراد دوست یا فامیل و خانواده شما باشند خیلی بهتر است چون قطعا شادی و موفقیت شما برای آنها هم اهمیت دارد.

از طرفی می توانید انجام برخی از کارها را به دیگران بسپارید. به آدم ها اعتماد کنید! لازم نیست حتما همه وظایف را خودتان انجام دهید. یک دوست خوب می تواند با انجام یکی از امور، باری را از روی دوش شما بردارد و یا نکته ای را به شما بگوید که قبلا به آن فکر نکرده بودید. همچنین استفاده از خدمات مجالس و مشورت با افراد متخصص هم می تواند برای شما راهگشا باشد. مشورت و کمک دیگران می تواند تا حد زیادی در کنترل استرس عروس و داماد موثر باشد.

بعضی خانواده ها سر این موضوع که جشن عروسی خصوصی یا عمومی باشد هم استرس و نگرانی زیادی دارند که البته با توجه به اینکه به دلبخواهی و سلیقه هر فرد خیلی بستگی دارد، اما با مشورت با بزرگان هم می توانید این مشکل را حل کنید.

به اندازه کافی بخوابید

در روزهای پیش از عروسی معمولا ذهن خیلی درگیر است و نگرانی های بیشماری دارد. همین باعث می شود که کیفیت خواب و خوراک شما پایین بیاید و متاسفانه این اتفاق می تواند از لحاظ جسمی و روحی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

سعی کنید خوب و کامل بخوابید. روزها را به فعالیت اختصاص دهید تا شب بهتر خوابتان ببرد. حتی می توانید با تجویز پزشک، بعضی شب ها از قرص خواب استفاده کنید. خواب کافی تاثیر فوق العاده ای روی تمدد اعصاب و آرامش شما دارد.

ورزش کنید

ورزش کردن در خیلی از موارد می تواند ما را از شر انواع استرس ها و حالات ناخوشایند روحی برهاند. ورزش اعتماد به نفس را بالا می برد و امنیت خاطر و آرامش بیشتری به فرد می بخشد. بنابراین از ورزش کردن غافل نشوید.

جلسلات باشگاه خود را به خاطر انجام امور عروسی کنسل نکنید. سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید هر دو را انجام دهید. ورزش در روزهای قبل از عروسی برای کنترل استرس عروس و داماد ضروری است.

مدیتیشن و ریلکسیشن کنید

تکنیک های مدیتیشن و ریلکسیشن می توانند تا حد زیادی به رفع اضطراب و ایجاد آرامش در فرد کمک کنند. می توانید با استفاده از موزیک های مخصوص ریلکسیشن و مدیتیشن این کار را انجام دهید. انواع حرکات و جزئیات مربوط به ریلکسیشن را می توانید در اینترنت بیابید و در روزهای قبل از ازدواج انجام دهید. این تکنیک ها می توانند مثل آبی خنک ذهن شلوغ شما را بشویند و تازگی و طراوت به آن ببخشند.

سخن آخر

در این نوشته سعی کردیم راهکارهای کنترل استرس عروس و داماد قبل از مراسم عروسی را به شما معرفی کنیم. ورای همه اینها، سعی کنید واقعا سخت نگیرید و خوش بینانه به همه چیز نگاه کنید. کمال گرایی زیاد از حد می تواند برای شما دردسرساز شود.

شب عروسی با تمام زیبایی ها و شیرینی ها و حتی کم و کاستی هایش، یک شب بی نظیر و تکرارنشدنی برای شما دو نفر است. پس خودتان را درگیر امور جزئی یا فکر و خیال بیش از حد نکنید و با تمام وجود از عروسی تان لذت ببرید.

شماره تماس: ۰۹۱۲۸۸۸۲۵۶۱

آدرس اینستاگرام باغ تالار میرزایی